W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Edycja 2022 programu „Senior +”. Rusza nabór ofert.

03.12.2021

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej na stronie internetowej http://senior.gov.pl oraz https://www.gov.pl/web/rodzina. zamieściło komunikat ogłoszenie o otwartym konkursie ofert w programie wieloletnim „Senior+” na lata 2021-2025, edycja w 2022 r.

Uprzejmie informuję, że  oferty można składać od dnia 7 grudnia 2021 r. do dnia 11 stycznia 2022 r. do godz. 16.00 w otwartym konkursie nowej edycji wieloletniego programu „Senior +” na lata 2021-2025.

Konkurs adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego szczebla gminnego, powiatowego oraz wojewódzkiego, których strategie rozwoju pomocy społecznej uwzględniają rozwój infrastruktury dla osób starszych lub w których brak jest innej infrastruktury pomocy społecznej tego typu.

W konkursie ofert zorganizowanym w ramach Programu „Senior+” w edycji na 2022 rok samorządy, otrzymają wsparcie na utworzenie Dziennych Domów „Senior+” i Klubów „Senior+”, oraz dofinansowanie funkcjonowania już istniejących ośrodków. W projekcie budżetu na program przeznaczono 60 mln złotych.

Dotacja może być przeznaczona na utworzenie i/lub wyposażenie Dziennych Domów i Klubów „Senior +”.   Na utworzenie Dziennych Domów „Senior+” można otrzymać maksymalnie dotację do 400 tys. złotych a na utworzenie Klubów „Senior+” można dostać z kolei 200 tys. złotych dotacji. W ten sposób sfinansowane może być nawet 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania. W ramach dotacji nie można finansować remontu/budowy architektury ogrodowej. W przypadku gdy budynek nie jest własnością jednostki samorządu terytorialnego, dofinansowanie w ramach modułu 1 programu przysługuje jedynie na wyposażenie ośrodka wsparcia. W ramach modułu 1 jednostka samorządu terytorialnego może złożyć (jeden raz w roku) 2 oferty, w tym nie więcej niż 1 ofertę dotyczącą utworzenia Dziennego Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 1 ofertę dotyczącą utworzenia Klubu „Senior+”

Dofinansowana z budżetu państwa może być również bieżąca działalność istniejących już placówek. W tym przypadku dotacja nie może stanowić więcej niż 50 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania. Na utrzymanie jednego miejsca w Dziennym Domu „Senior +” można uzyskać miesięcznie nie więcej niż 400 złotych dofinansowania. Dzienny  Dom „Senior+” powinien zapewniać co najmniej 8-godzinna ofertę usług. Z kolei utrzymanie jednego miejsca w Klubie „Senior +” może być dofinansowane kwotą do 200 złotych miesięcznie. Co ważne,  w ramach tego modułu samorządy nie mogą wnioskować o zapewnienie funkcjonowania placówek, które mają zostać dopiero uruchomione w ramach nowej edycji programu. Uprawnionymi podmiotami, które mogą ubiegać się o uzyskanie środków finansowych przeznaczonych na zapewnienie funkcjonowania już istniejących ośrodków wsparcia są jednostki samorządu terytorialnego, które utworzyły:

  • Dzienne Domy „Senior-Wigor” i Dzienne Domy „Senior+” – na podstawie umów dotacyjnych zawartych w latach 2015-2016 oraz Dzienne Domy „Senior+” i Kluby „Senior+” – na podstawie umów dotacyjnych zawartych  w latach 2017-2020, w ramach modułu 1 programu wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020;
  • Dzienne Domy „Senior+” i Kluby „Senior+” – na podstawie umów dotacyjnych zawartych w 2021 r., w ramach modułu 1 programu wieloletniego „Senior+” na lata 2021-2025.


Ogłoszenie oraz warunki konkursu dostępne są na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej m.in. pod adresem: http://senior.gov.pl/aktualnosci/pokaz/586

Zgłaszanie ofert - termin i wyjaśnienia

Ofertę należy w wersji elektronicznej złożyć poprzez  Generator Obsługi Dotacji (GOD) w terminie od dnia 7 grudnia 2021 r.  do 11 stycznia 2022 roku, do godziny 16:00.

Generator Obsługi Dotacji do sporządzenia ofert dostępny jest na stronie das.mrips.gov.pl/

Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (w wersji elektronicznej w Generatorze Obsługi Dotacji). Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej  a także na stronie poświęconej seniorom http://www.senior.gov.pl/, nie później niż do 18 marca 2022 roku.


Oferent zakłada swoje konto - jedno konto dla jednej jednostki samorządu terytorialnego. Generator Obsługi Dotacji umożliwia w dowolnym momencie zapisanie wprowadzanych danych, powrót do edycji w innym czasie. Istnieje możliwość wydruku oferty zapisanej w wersji roboczej. Po uzupełnieniu formularza oferty oraz dodaniu wszystkich wymaganych załączników, jej weryfikacji oraz wysłaniu przez oferenta system zapisuje ofertę w bazie danych a użytkownik otrzymuje możliwość jej zapisania w formacie PDF i wydrukowania. Złożoną w generatorze ofertę, która otrzymała w systemie unikalny numer, należy wydrukować z generatora ofert, podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania  jednostki samorządu terytorialnego i kontrasygnowania przez skarbnika wraz z wymaganymi załącznikami - przesłać w wersji elektronicznej do właściwego Urzędu Wojewódzkiego  z oznaczeniem "Konkurs Senior + Edycja 2022" na adres:

  • w wersji elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP: /lodzuw/skrytka. Oferta w wersji elektronicznej (opatrzona podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, Wydział Rodziny i Polityki Społecznej, ul. Żeromskiego 87, 90-502 Łódź.

Jednostki samorządu terytorialnego mogą złożyć ofertę wspólną. Oferta wspólna winna zawierać dodatkowe informacje o podziale zadań w ramach złożonej oferty wraz z kosztorysem, które wykonywać będą poszczególne jednostki samorządu terytorialnego, oraz o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zadania.

Jednostki samorządu terytorialnego mogą złożyć ofertę w partnerstwie z organizacjami  wymienionymi w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 oraz z 2021 r. poz. 1038, 1243 i 1535).

Oferta będzie zawierać dodatkowe informacje o podziale zadań w ramach złożonej oferty wraz z kosztorysem, które będą wykonywać jednostki samorządu terytorialnego oraz poszczególni partnerzy. Za realizację i rozliczenie zadania odpowiada jednostka samorządu terytorialnego, jako strona umowy o realizację zadania publicznego.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości.

WAŻNE

Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią programu, ogłoszenia i warunkami składania ofert. Jednocześnie przypominamy o konieczności złożenia podpisów i właściwych pieczęci osób uprawnionych do składania ofert, w tym: pieczęci jednostki samorządu terytorialnego składającej ofertę (Gmina/Miasto/Powiat) oraz kontrasygnaty skarbnika. Ponadto, prosimy o zamieszczanie w dokumentach dat, w tym daty sporządzenia oferty.

Ponadto zamieszczamy obowiązujące na terenie województwa łódzkiego załączniki do składanych ofert konkursowych (zmodyfikowane na potrzeby województwa łódzkiego):

  • wzór formularza programu inwestycji,
  • wzór oświadczenia o kwalifikowalności VAT uzupełniony o numer konta.

Jednocześnie informujemy o konieczności dołączenia do oferty rzutu budynku z oznaczeniem pomieszczeń i metrażu oraz dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (w przypadku oferty, w ramach której przewidywana jest inwestycja budowlana oraz kalkulacji kosztów w układzie paragrafowym (w module 1).

Jednocześnie informujemy, że „umowa o realizację zadania publicznego” zamieszczona w Ogłoszeniu ulega modyfikacji (zmianie). Ostateczny jej wzór zostanie ogłoszony zgodnie z pkt IX. Postanowień końcowych ogłoszonego konkursu.

Przed upływem terminu składania ofert, Departament Polityki Senioralnej MRiPS udziela stosownych wyjaśnień dotyczących Programu:
w każdy pn., śr., pt., w godz. 9:00 - 12:00, pod nr tel.: (022) 461 18 47.

W Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi informacje o zasadach Programu i warunkach konkursu można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 12:00 w Wydziale Rodziny i Polityki Społecznej pod numerami telefonów: 42 664 10 93, 42 664 20 23.

Zachęcamy jednostki samorządu terytorialnego z terenu do składania ofert w konkursie.

 

Materiały

Informacja uzupełniająca do wypełnienia oświadczeń druk dołączony
Informacja​_uzupełniająca​_do​_wypełnienia​_oświadczeń​_druk​_dołączony.docx 0.01MB
oświadczenie o kwalifikowalności vat z 1 druk zmodyfikowany
oswiadczenie​_o​_kwalifikowalnosci​_vat​_z​_1​_druk​_zmodyfikowany.doc 0.03MB
program inwestycyjny zalacznik nr 4 druk zmodyfikowany
4​_program​_inwestycyjny-zalacznik​_nr​_4​_druk​_zmodyfikowany.doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}