Informacja dotycząca braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
01.03.2022
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm., zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Informację o braku dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja.
Informacja o braku dostępności powinna zawierać (w załączeniu wzór):
- dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli Twoje imię i nazwisko, adres lub numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz),
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę.
Informacje o braku dostępności można zgłosić:
- osobiście: w Kancelarii Głównej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi,
- drogą pocztową na adres: ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
- na adres Elektronicznej Skrytki Podawczej na ePUAP: /lodzuw/skrytkaESP