W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jakie elementy zawiera wniosek o wydanie paszportu?

  1. Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego zawiera:
    • dane osoby, której ma być wydany dokument paszportowy: nazwisko, imię (imiona), datę urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo, płeć, numer PESEL;
    • odwzorowanie własnoręcznego podpisu osoby, której ma być wydany dokument paszportowy, z wyjątkiem osoby, która nie ukończyła 12. roku życia lub która nie może złożyć podpisu, lub informację o jego braku;
    • imiona, nazwiska, rodzaje, serie i numery posiadanych dokumentów tożsamości, numery PESEL, jeżeli zostały nadane, oraz podpisy obecnych przy składaniu wniosku matki lub ojca, opiekunów prawnych albo kuratora, wyrażających zgodę na wydanie dokumentu paszportowego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
    • adres do korespondencji wnioskodawcy;
    • oświadczenie o prawdziwości podanych danych, oraz klauzulę o treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
    • podpis wnioskodawcy;
    • adnotacje urzędowe.
  2. Osoba składająca wniosek może podać numer telefonu komórkowego lub adres poczty elektronicznej w celu przekazania ich do Rejestru Danych Kontaktowych osób fizycznych.
  3. Oświadczenie o prawdziwości podanych danych składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, a zawarta w nich klauzula zastępuje pouczenie organu uprawnionego do odebrania oświadczenia o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
{"register":{"columns":[]}}