W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej Rozporządzenie) oraz w związku z zapisami ustawy z dnia z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (dalej ustawa o PRM) informujemy, że:

 

  1. Współadministratorami Państwa danych osobowych przetwarzanych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (dalej: SWD PRM) oraz innych danych uzyskanych w związku z przyjmowaniem oraz obsługą zgłoszeń alarmowych i powiadomień
    o zdarzeniach z wykorzystaniem SWD PRM tj. nagrania rozmów, dane osobowe osoby zgłaszającej, dane innych osób wskazanych w trakcie przyjmowania zgłoszenia, pozycje geograficzne, dane teleadresowe, dane medyczne lub opis zdarzenia są m.in:

 

    1. Wojewoda Łódzki z siedzibą w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: /42/ 664-10-00; adresu e-mail: kancelaria@lodz.uw.gov.pl; skrytki ePUAP: /lodzuw/skrytka.

 

    1. Minister Zdrowia z siedzibą w Warszawie przy ul. Miodowej 15,00-952 Warszawa,
      z którym można kontaktować się listownie lub za pomocą e-mail: kancelaria@mz.gov.pl.

 

  1. W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem Ochrony   Danych poprzez adres e-mail: iod@lodz.uw.gov.pl.

 

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań państwa polegających na zapewnieniu pomocy każdej osobie znajdującej się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

 

  1. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez zespoły ratownictwa medycznego, zgodnie z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o PRM , na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d, e oraz art. 9 ust. 2 lit. c, h RODO.

 

  1. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej Państwa dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:

 

    1. podmioty upoważnione do odbioru Państwa danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa na podstawie art. 24b, 24e ust. 3, 25c ustawy z dnia 8 września 2006 r. o PRM.

 

    1. podmioty, które przetwarzają Państwa dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).

 

  1. Podanie danych osobowych jest niezbędne do skutecznej realizacji zadań wynikających
    z ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, a ich niepodanie może utrudnić realizacje praw pacjenta.

 

  1. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów: ustawy
    o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta tj.

 

- 3 lata - w zakresie nagrań rozmów prowadzonych na stanowisku dyspozytora medycznego
oraz wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego, z wykorzystaniem łączności
telefonicznej (art. 24f ustawy o PRM);

 

- 20 lat - w przypadku danych zarejestrowanych w SWD PRM stanowiących dokumentację
medyczną, w myśl ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Zastosowanie
ma art. 29 ust. 1 tej ustawy, w powiązaniu z §47, §48 oraz §80 rozporządzenia z dnia 6 kwietnia

2020 r. Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;

 

- 30 lat - jeśli dokumentacja medyczna przez niego prowadzona będzie dotyczyła śmierci pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub intoksykacji.

 

  1. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Państwu:

 

    1. prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia RODO;

 

    1. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia RODO;

 

    1. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia RODO;

 

  1. W przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

  1. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa.

 

  1. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.01.2023 09:40 Łukasz Ślusarz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Ślusarz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego 2.0 13.01.2023 09:45 Łukasz Ślusarz
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego 1.0 13.01.2023 09:40 Łukasz Ślusarz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}