Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r.
06.05.2024
ZK-I.68.24.2024ZK-I.68.24.2024
Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert
Na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571) w związku z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 714 z późn. zm.), zgodnie z art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn. zm.), Wojewoda Łódzki ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa i ochrony ludności na terenie województwa łódzkiego w 2024 roku oraz zaprasza do składania ofert. Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich wspierania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadań.
- Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych, które Wojewoda Łódzki ma zamiar przeznaczyć na jego realizację:
- Tytuł zadania publicznego: Organizowanie i udzielanie pomocy osobom, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia na obszarach wodnych województwa łódzkiego w 2024 r.
- Zakres zadania obejmuje utrzymanie gotowości ratowniczej i prowadzenie działań ratowniczych, utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego i prowadzenie dokumentacji wypadków.
- Na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu ratownictwa i ochrony ludności w 2024 r. przeznaczona jest kwota dotacji w wysokości 249.000,00 zł. Klasyfikacja budżetowa: dział 754 – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75415 – zadania ratownictwa górskiego i wodnego.
- Zasady przyznawania dotacji
- Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o ile w dniu składania oferty spełniają warunki określone w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, tzn. uzyskały zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz wpis Wojewody Łódzkiego do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2024 r., poz. 652) zwanych dalej „podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego”.
- Dofinansowanie nie może przekraczać 80% całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Środki przeznaczone na koszty obsługi zadania, w tym koszty administracyjne, nie mogą przekraczać 25% dotacji.
- Środki pochodzące z dotacji muszą zostać wykorzystane w terminie do dnia 30 września 2024 r. na finansowanie realizacji poszczególnych działań (koszty kwalifikowane do kosztów zadania), w szczególności:
- utrzymanie gotowości ratowniczej i prowadzenie działań ratowniczych na obszarach wodnych województwa łódzkiego, w tym:
- organizację dyżurów ratowniczych, tj. wynagrodzenie ratowników wodnych, ich ubezpieczenie, wyżywienie oraz wyposażenie w oznakowaną odzież,
- zakup paliwa i oleju do środków transportu ratowniczego,
- ubezpieczenie środków transportu ratowniczego,
- utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego na obszarach wodnych województwa łódzkiego, w tym:
- koszty eksploatacji sprzętu i środków transportu ratowniczego wykorzystywanego do prowadzenia działań ratowniczych, tj. koszty napraw i remontów,
- prowadzenie dokumentacji wypadków, w tym:
- zakup materiałów biurowych.
- utrzymanie gotowości ratowniczej i prowadzenie działań ratowniczych na obszarach wodnych województwa łódzkiego, w tym:
- Kosztami kwalifikowanymi do kosztów realizowanego zadania będą koszty, które:
- są niezbędne do realizacji zadania,
- zostały faktycznie poniesione (tzn. nastąpił rozchód środków finansowych z kasy lub rachunku bankowego oferenta na podstawie faktury lub innego dokumentu księgowego),
- są udokumentowane dowodami księgowymi,
- zostały poniesione w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30 września 2024 r.
- Za wkład własny uznaje się zaangażowane w realizację zadania:
- środki finansowe własne i/lub środki finansowe pochodzące z innych źródeł publicznych,
lub
-
- wyceniony wkład osobowy (wolontariusze, społeczna praca członków stowarzyszenia),
lub
-
- wyceniony wkład rzeczowy (np. własny sprzęt, maszyny, urządzenia, wyposażenie, materiały, narzędzia).
- Wkład własny powinien stanowić w całości lub w części środki finansowe, którymi dysponuje podmiot uprawniony (własne lub pochodzące z innych źródeł) – nie może być to wyłącznie wkład osobowy i/lub wkład rzeczowy.
- Udział wkładu rzeczowego/osobowego nie powinien przekraczać 10% całkowitych kosztów realizacji zadania.
- Udokumentowanie wkładu własnego w formie wkładu osobowego w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania nastąpi poprzez przedstawienie imiennych list wolontariuszy i/lub osób świadczących pracę społeczną wraz z liczbą godzin oraz stawką za godzinę.
- Środki pochodzące z dotacji nie mogą być przeznaczone na realizację zadania wykraczającego poza teren województwa łódzkiego.
- Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na finansowanie kosztów realizacji zadania poza okresem obowiązywania umowy, w szczególności na finansowanie zaległości i zobowiązań. Należy zadbać o terminowe opłacanie pochodnych ponoszonych od wynagrodzeń ratowników wodnych.
- W przypadku, gdy suma wnioskowanych dofinansowań, wynikających ze złożonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wielkości przyznanego dofinansowania.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na dofinansowanie realizacji zadania otrzymają podmioty, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym.
- Kwota zaplanowana w budżecie na dofinansowanie zadania konkursowego, w przypadku zgłoszenia ofert częściowych, może zostać podzielona pomiędzy podmioty, których oferty zostaną wybrane.
- Wysokość przyznanej kwoty dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. Wysokość kwoty zostanie określona na podstawie dokonanej oceny ofert w oparciu o kryteria formalne i merytoryczne, o których mowa w ogłoszeniu.
- Termin i warunki realizacji zadania publicznego
- Realizacja zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy o udzieleniu dotacji do dnia 30 września 2024 r.
- Szczegółowe warunki realizacji zadania oraz sposób rozliczenia przyznanej dotacji regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Wojewodą Łódzkim a wybranym zleceniobiorcą (oferentem).
- Przy planowaniu zadania należy uwzględnić prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania zawierającej:
- faktury/rachunki dotyczące realizacji zadania,
- umowy użyczenia, najmu, polisy ubezpieczeniowe związane z realizacją zadania,
- umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o wolontariat związane z realizacją zadania,
- grafiki dyżurów ratowników, w tym wolontariuszy oraz listy obecności na dyżurach,
- dzienniki z dyżurów ratowniczych,
- dzienniki pływań i eksploatacji sprzętu ratowniczego.
- Podmioty realizujące zadanie muszą posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze, w tym przede wszystkim:
- kadrę specjalistów o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami oraz przeszkolonych wolontariuszy,
- bazę lokalową (własną lub potwierdzoną umową najmu/użyczenia) umożliwiającą realizację zadania,
- dokumentację potwierdzającą realizację zadań o podobnym charakterze (np. recenzje, fotografie), o ile takie były przez podmiot realizowane.
- Podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781), ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.), ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn. zm.).
- Wymagane dokumenty
- Prawidłowo wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu oraz umocowanie osób go reprezentujących.
- Ofertę dotyczącą realizacji zadania, które będzie współrealizowane przez dwa podmioty, należy złożyć na jednym formularzu, analogicznie przy rozliczeniu realizacji zadania należy złożyć sprawozdanie na jednym formularzu.
- Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany). Wydruk z Internetu (ems.ms.gov.pl) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego nie musi być opatrzony żadnymi pieczątkami oraz podpisami.
- W przypadku innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(ów).
- Kopia decyzji administracyjnej wydanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych udzielająca zgody na wykonywanie ratownictwa wodnego.
- Kopia decyzji administracyjnej wydanej przez Wojewodę Łódzkiego potwierdzającej dokonanie wpisu do Rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
- Kopia aktualnego statutu organizacji lub innego aktu regulującego status podmiotu.
- Kopie dokumentów poświadczających prawo zajmowania lokalu (lokali), w którym realizowane ma być zadanie, w szczególności akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu. W przypadku realizowania zadania w kilku miejscach, należy dołączyć dokumenty poświadczające prawo zajmowania wszystkich lokali.
- Oświadczenie o nieposiadaniu zaległości z tytułu zobowiązań finansowych.
- Zaświadczenie z banku lub oświadczenie oferenta dotyczące wyodrębnionego numeru rachunku bankowego, na który zostaną przekazane środki finansowe z dotacji.
- Szczegółowy opis organizacji dyżurów na zbiorniku wodnym:
- Jeziorsko oraz Zalewie Sulejowskim:
- dyżury w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. – w piątki w godz. 15:00-20:00, oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00,
- preferowana liczba ratowników na poszczególnych zmianach – 4 osoby,
- koszt 1 dyżuru,
- sposób wyliczenia kosztów dyżurów.
- Zalew Zadębie oraz Zalew Tatar:
- dyżury w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. – w piątki w godz. 15:00-20:00 oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00,
- preferowana liczba ratowników na poszczególnych zmianach – 2 osoby,
- koszt 1 dyżuru,
- sposób wyliczenia kosztów dyżurów.
- Wykaz sprzętu ratowniczego, który będzie wykorzystywany przy realizacji zadania:
- w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. preferowana liczba łodzi, które będą wykorzystywane do patrolowania zbiorników wodnych Jeziorsko oraz Zalew Sulejowskim – minimum 2 łodzie w piątki w godz. 15:00-20:00 oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00,
- w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. preferowana liczba łodzi, które będą wykorzystywane do patrolowania zbiorników wodnych Zalew Zadębie oraz Zalew Tatar – minimum 1 łódź w piątki w godz. 15:00-20:00 oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00.
- Sposób wyliczenia kosztów eksploatacji sprzętu ratowniczego, który będzie wykorzystywany podczas realizacji zadania (w tym zużycia paliw i olejów).
- Informacja o zabezpieczanym obszarze wodnym, ze wskazaniem baz ratowników wodnych i uzasadnieniem.
- Umowa partnerska o wspólnej realizacji zadania (jeśli dotyczy).
- Do złożonej oferty można dołączyć inne dokumenty, które według oferenta mogą mieć wpływ na ocenę merytoryczną składanej oferty.
- Ofertę oraz załączniki należy złożyć w jednym egzemplarzu.
- Wszystkie pola formularza oferty muszą być czytelnie wypełnione, zgodnie z pouczeniem zawartym we wzorze oferty.
- W ofercie nie można dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami.
- Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
- Wszystkie wyżej wymienione kopie dokumentów muszą zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących z podaniem daty dokonania potwierdzenia.
- Wszystkie strony powinny być ze sobą połączone i ponumerowane, na ostatniej stronie oferty należy dokładnie wypisać wszystkie załączniki.
- Termin i warunki składania ofert
- Termin składania ofert upływa w 21 dniu od dnia ogłoszenia otwartego konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
- Oferty można składać:
- osobiście, w Punkcie Obsługi Klienta Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, na parterze w budynku C (poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. 8:00-16:00, wtorek w godz. 9:00-17:00),
- korespondencyjnie na adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (decyduje data wpływu oferty do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi).
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach opatrzonych napisem: „Nie otwierać – KONKURS – ratownictwo wodne 2024” do rąk własnych Dyrektora WBiZK ŁUW w Łodzi.
- Nie będą przyjmowane oferty przesyłane drogą elektroniczną oraz faksem.
- Oferty, które nie zostały złożone we wskazanym terminie nie będą objęte dalszą procedurą konkursową i podlegają odrzuceniu.
- Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
- Wybór ofert nastąpi zgodnie z art. 15 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zasadami zawartymi w ogłoszeniu.
- Wyboru ofert dokonuje komisja konkursowa.
- Protokół z posiedzenia komisji konkursowej wraz z listą organizacji, których oferty zostały zarekomendowane do dofinansowania zostanie przedłożony Wojewodzie Łódzkiemu niezwłocznie po zakończeniu prac komisji.
- Z chwilą zatwierdzenia przez Wojewodę Łódzkiego ofert zarekomendowanych do dofinansowania, wybór ofert uznaje się za ostatecznie dokonany.
- Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
- Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, wyłonieni oferenci dostarczają do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi niżej wymienione dokumenty:
- oświadczenie o przyjęciu bądź nieprzyjęciu dotacji oraz aktualności danych organizacji zawartych w ofercie,
- w przypadku przyznania dotacji mniejszej niż wnioskowana, dodatkowo zaktualizowany:
- opis poszczególnych działań,
- harmonogram realizacji zadania,
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
- przewidywane źródła finansowania.
- Niedostarczenie przez oferenta wymaganych dokumentów w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, będzie skutkować odstąpieniem Wojewody Łódzkiego od zawarcia umowy (decyduje data wpływu dokumentów do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi).
- Wojewoda Łódzki zastrzega sobie prawo odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny.
- Kryteria wyboru ofert:
- Kryteria formalne:
- ocena terminowości złożenia oferty,
- ocena, czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
- ocena, czy oferta złożona jest na właściwym formularzu,
- ocena kompletności i poprawności wypełnienia złożonej oferty,
- ocena, czy oferta została podpisana przez osoby upoważnione,
- ocena zgodności danych dotyczących oferenta(ów) zawartych w ofercie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego lub innej ewidencji,
- ocena, czy do oferty zostały złożone wszystkie wymagane załączniki.
Oferty, które nie spełnią kryteriów formalnych wymienionych w lit. a, b i c nie będą brane pod uwagę przez komisję konkursową i zostaną odrzucone. Natomiast oferenci, których oferty nie spełnią kryteriów formalnych wymienionych w lit. d, e, f, g zostaną wezwani do ich uzupełnienia w terminie 2 dni od daty posiedzenia komisji konkursowej.
Kryteria merytoryczne:
- ocena zgodności złożonej oferty z zakresem zadania konkursowego,
- ocena wielkości zaproponowanego do zabezpieczenia obszaru wodnego oraz potencjalnej listy beneficjentów w trakcie prowadzenia dyżurów ratowniczych,
- ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez dany podmiot, biorąc pod uwagę w szczególności:
- doświadczenie w realizacji tego typu zadań,
- posiadane zasoby kadrowe i rzeczowe, umożliwiające realizację zadania pod względem merytorycznym,
- ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- ocena, czy dofinansowanie nie przekracza 80% całkowitych kosztów realizacji zadania,
- ocena proponowanej, jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale, których organizacja pozarządowa będzie realizować zadanie publiczne,
- ocena uwzględnienia planowanego przez organizację pozarządową udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
- ocena uwzględnienia planowanego przez organizację pozarządową wkładu rzeczowego oraz osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków,
- analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadanie publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Otwarty konkurs ofert Wojewody Łódzkiego może zostać unieważniony zgodnie z zapisami art. 18a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj. w przypadku, gdy nie wpłynęła żadna oferta lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
- Wykaz zadań publicznych zleconych przez Wojewodę Łódzkiego
- Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wojewoda Łódzki informuję, że na wsparcie zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego kwota przekazanej dotacji w 2023 r. wynosiła 244.000,00 zł.
- Informacje dodatkowe
- Wszystkie oferty złożone w otwartym konkursie ofert wraz z załączoną do nich dokumentacją pozostaną w aktach Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi i nie będą odsyłane podmiotom składającym oferty.
- Złożenie oferty w ramach niniejszego otwartego konkursu ofert jest równoznaczne z akceptacją treści jego ogłoszenia.
WOJEWODA ŁÓDZKI
Dorota Ryl
- Pierwsza publikacja:
- 06.05.2024 09:07 Agnieszka Rosiak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Agnieszka Mielczarek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r. | 2.0 | 06.05.2024 09:08 Agnieszka Rosiak |
Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r. | 1.0 | 06.05.2024 09:07 Agnieszka Rosiak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP