W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r.

06.05.2024

ZK-I.68.24.2024ZK-I.68.24.2024

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert    

Na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571) w związku z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 714 z późn. zm.), zgodnie z art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn. zm.), Wojewoda Łódzki ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu ratownictwa i ochrony ludności na terenie województwa łódzkiego w 2024 roku oraz zaprasza do składania ofert. Zlecenie realizacji zadań publicznych nastąpi w formie ich wspierania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie realizacji zadań.

 

  1. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych, które Wojewoda Łódzki ma zamiar przeznaczyć na jego realizację:

 

  1. Tytuł zadania publicznego: Organizowanie i udzielanie pomocy osobom, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia na obszarach wodnych województwa łódzkiego w 2024 r.
  2. Zakres zadania obejmuje utrzymanie gotowości ratowniczej i prowadzenie działań ratowniczych, utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego i prowadzenie dokumentacji wypadków.
  3. Na wsparcie realizacji zadań publicznych z zakresu ratownictwa i ochrony ludności w 2024 r. przeznaczona jest kwota dotacji w wysokości 249.000,00 zł. Klasyfikacja budżetowa: dział 754 – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75415 – zadania ratownictwa górskiego i wodnego.

 

  1. Zasady przyznawania dotacji

 

  1. Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o ile w dniu składania oferty spełniają warunki określone w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, tzn. uzyskały zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz wpis Wojewody Łódzkiego do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2024 r., poz. 652) zwanych dalej „podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego”.
  2. Dofinansowanie nie może przekraczać 80% całkowitych kosztów realizacji zadania.
  3. Środki przeznaczone na koszty obsługi zadania, w tym koszty administracyjne, nie mogą przekraczać 25% dotacji.
  4. Środki pochodzące z dotacji muszą zostać wykorzystane w terminie do dnia 30 września 2024 r. na finansowanie realizacji poszczególnych działań (koszty kwalifikowane do kosztów zadania), w szczególności:
    1. utrzymanie gotowości ratowniczej i prowadzenie działań ratowniczych na obszarach wodnych województwa łódzkiego, w tym:
      • organizację dyżurów ratowniczych, tj. wynagrodzenie ratowników wodnych, ich ubezpieczenie, wyżywienie oraz wyposażenie w oznakowaną odzież,
      • zakup paliwa i oleju do środków transportu ratowniczego,
      • ubezpieczenie środków transportu ratowniczego,
    2. utrzymanie gotowości operacyjnej sprzętu ratowniczego na obszarach wodnych województwa łódzkiego, w tym:
      • koszty eksploatacji sprzętu i środków transportu ratowniczego wykorzystywanego do prowadzenia działań ratowniczych, tj. koszty napraw i remontów,
    3. prowadzenie dokumentacji wypadków, w tym:
      • zakup materiałów biurowych.
  5. Kosztami kwalifikowanymi do kosztów realizowanego zadania będą koszty, które:
    1. są niezbędne do realizacji zadania,
    2. zostały faktycznie poniesione (tzn. nastąpił rozchód środków finansowych z kasy lub rachunku bankowego oferenta na podstawie faktury lub innego dokumentu księgowego),
    3. są udokumentowane dowodami księgowymi,
    4. zostały poniesione w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 30 września 2024 r.
  6. Za wkład własny uznaje się zaangażowane w realizację zadania:
    1. środki finansowe własne i/lub środki finansowe pochodzące z innych źródeł publicznych,

lub

    1. wyceniony wkład osobowy (wolontariusze, społeczna praca członków stowarzyszenia),

lub

    1. wyceniony wkład rzeczowy (np. własny sprzęt, maszyny, urządzenia, wyposażenie, materiały, narzędzia).
  1. Wkład własny powinien stanowić w całości lub w części środki finansowe, którymi dysponuje podmiot uprawniony (własne lub pochodzące z innych źródeł) – nie może być to wyłącznie wkład osobowy i/lub wkład rzeczowy.
  2. Udział wkładu rzeczowego/osobowego nie powinien przekraczać 10% całkowitych kosztów realizacji zadania.
  3. Udokumentowanie wkładu własnego w formie wkładu osobowego w sprawozdaniu końcowym z realizacji zadania nastąpi poprzez przedstawienie imiennych list wolontariuszy i/lub osób świadczących pracę społeczną wraz z liczbą godzin oraz stawką za godzinę.
  4.  Środki pochodzące z dotacji nie mogą być przeznaczone na realizację zadania wykraczającego poza teren województwa łódzkiego.
  5. Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na finansowanie kosztów realizacji zadania poza okresem obowiązywania umowy, w szczególności na finansowanie zaległości i zobowiązań. Należy zadbać o terminowe opłacanie pochodnych ponoszonych od wynagrodzeń ratowników wodnych.
  6. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dofinansowań, wynikających ze złożonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator konkursu zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wielkości przyznanego dofinansowania.
  7. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na dofinansowanie realizacji zadania otrzymają podmioty, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu konkursowym.
  8. Kwota zaplanowana w budżecie na dofinansowanie zadania konkursowego, w przypadku zgłoszenia ofert częściowych, może zostać podzielona pomiędzy podmioty, których oferty zostaną wybrane.
  9. Wysokość przyznanej kwoty dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. Wysokość kwoty zostanie określona na podstawie dokonanej oceny ofert w oparciu o kryteria formalne i merytoryczne, o których mowa w ogłoszeniu.

 

  1. Termin i warunki realizacji zadania publicznego

 

  1. Realizacja zadania obejmuje okres od dnia podpisania umowy o udzieleniu dotacji do dnia 30 września 2024 r.
  2. Szczegółowe warunki realizacji zadania oraz sposób rozliczenia przyznanej dotacji regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Wojewodą Łódzkim a wybranym zleceniobiorcą (oferentem).
  3. Przy planowaniu zadania należy uwzględnić prowadzenie dokumentacji z realizacji zadania zawierającej:
    1. faktury/rachunki dotyczące realizacji zadania,
    2. umowy użyczenia, najmu, polisy ubezpieczeniowe związane z realizacją zadania,
    3. umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o wolontariat związane z realizacją zadania,
    4. grafiki dyżurów ratowników, w tym wolontariuszy oraz listy obecności na dyżurach,
    5. dzienniki z dyżurów ratowniczych,
    6. dzienniki pływań i eksploatacji sprzętu ratowniczego.
  4. Podmioty realizujące zadanie muszą posiadać niezbędne warunki i doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze, w tym przede wszystkim:
    1. kadrę specjalistów o kwalifikacjach potwierdzonych dokumentami oraz przeszkolonych wolontariuszy,
    2. bazę lokalową (własną lub potwierdzoną umową najmu/użyczenia) umożliwiającą realizację zadania,
    3. dokumentację potwierdzającą realizację zadań o podobnym charakterze (np. recenzje, fotografie), o ile takie były przez podmiot realizowane.
  5. Podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r., poz. 120 z późn. zm.) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781), ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.), ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 z późn. zm.).

 

  1. Wymagane dokumenty

 

  1. Prawidłowo wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu oraz umocowanie osób go reprezentujących.
  2. Ofertę dotyczącą realizacji zadania, które będzie współrealizowane przez dwa podmioty, należy złożyć na jednym formularzu, analogicznie przy rozliczeniu realizacji zadania należy złożyć sprawozdanie na jednym formularzu.
  3. Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji (odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany). Wydruk z Internetu (ems.ms.gov.pl) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego nie musi być opatrzony żadnymi pieczątkami oraz podpisami.
  4. W przypadku innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(ów).
  5. Kopia decyzji administracyjnej wydanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych udzielająca zgody na wykonywanie ratownictwa wodnego.
  6. Kopia decyzji administracyjnej wydanej przez Wojewodę Łódzkiego potwierdzającej dokonanie wpisu do Rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne.
  7. Kopia aktualnego statutu organizacji lub innego aktu regulującego status podmiotu.
  8. Kopie dokumentów poświadczających prawo zajmowania lokalu (lokali), w którym realizowane ma być zadanie, w szczególności akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, porozumienie w sprawie udostępnienia lokalu lub przyrzeczenie użyczenia lokalu. W przypadku realizowania zadania w kilku miejscach, należy dołączyć dokumenty poświadczające prawo zajmowania wszystkich lokali.
  9. Oświadczenie o nieposiadaniu zaległości z tytułu zobowiązań finansowych.
  10. Zaświadczenie z banku lub oświadczenie oferenta dotyczące wyodrębnionego numeru rachunku bankowego, na który zostaną przekazane środki finansowe z dotacji.
  11. Szczegółowy opis organizacji dyżurów na zbiorniku wodnym:
  1. Jeziorsko oraz Zalewie Sulejowskim:
  • dyżury w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. – w piątki w godz. 15:00-20:00, oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00,
  • preferowana liczba ratowników na poszczególnych zmianach – 4 osoby,
  • koszt 1 dyżuru,
  • sposób wyliczenia kosztów dyżurów.
  1. Zalew Zadębie oraz Zalew Tatar:
  1. Wykaz sprzętu ratowniczego, który będzie wykorzystywany przy realizacji zadania:
  • w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. preferowana liczba łodzi, które będą wykorzystywane do patrolowania zbiorników wodnych Jeziorsko oraz Zalew Sulejowskim – minimum 2 łodzie w piątki w godz. 15:00-20:00 oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00,
  • w okresie od dnia 14 czerwca 2024 r. do dnia 15 września 2024 r. preferowana liczba łodzi, które będą wykorzystywane do patrolowania zbiorników wodnych Zalew Zadębie oraz Zalew Tatar – minimum 1 łódź w piątki w godz. 15:00-20:00 oraz w soboty i niedziele w godz. 10:00-20:00.
  1. Sposób wyliczenia kosztów eksploatacji sprzętu ratowniczego, który będzie wykorzystywany podczas realizacji zadania (w tym zużycia paliw i olejów).
  2. Informacja o zabezpieczanym obszarze wodnym, ze wskazaniem baz ratowników wodnych i uzasadnieniem.
  3. Umowa partnerska o wspólnej realizacji zadania (jeśli dotyczy).
  4. Do złożonej oferty można dołączyć inne dokumenty, które według oferenta mogą mieć wpływ na ocenę merytoryczną składanej oferty.
  5. Ofertę oraz załączniki należy złożyć w jednym egzemplarzu.
  6. Wszystkie pola formularza oferty muszą być czytelnie wypełnione, zgodnie z pouczeniem zawartym we wzorze oferty.
  7. W ofercie nie można dokonywać skreśleń i poprawek, poza wyraźnie wskazanymi rubrykami.
  8. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
  9. Wszystkie wyżej wymienione kopie dokumentów muszą zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących z podaniem daty dokonania potwierdzenia.
  10. Wszystkie strony powinny być ze sobą połączone i ponumerowane, na ostatniej stronie oferty należy dokładnie wypisać wszystkie załączniki.

 

  1. Termin i warunki składania ofert

 

  1. Termin składania ofert upływa w 21 dniu od dnia ogłoszenia otwartego konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
  2. Oferty można składać:
    1. osobiście, w Punkcie Obsługi Klienta Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, na parterze w budynku C (poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godz. 8:00-16:00, wtorek w godz. 9:00-17:00),
    2. korespondencyjnie na adres: Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi, Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104 (decyduje data wpływu oferty do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi).

 

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach opatrzonych napisem: „Nie otwierać – KONKURS – ratownictwo wodne 2024” do rąk własnych Dyrektora WBiZK ŁUW w Łodzi.

 

  1. Nie będą przyjmowane oferty przesyłane drogą elektroniczną oraz faksem.
  2. Oferty, które nie zostały złożone we wskazanym terminie nie będą objęte dalszą procedurą konkursową i podlegają odrzuceniu.

 

  1. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert

 

  1. Wybór ofert nastąpi zgodnie z art. 15 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zasadami zawartymi w ogłoszeniu.
  2. Wyboru ofert dokonuje komisja konkursowa.
  3. Protokół z posiedzenia komisji konkursowej wraz z listą organizacji, których oferty zostały zarekomendowane do dofinansowania zostanie przedłożony Wojewodzie Łódzkiemu niezwłocznie po zakończeniu prac komisji.
  4. Z chwilą zatwierdzenia przez Wojewodę Łódzkiego ofert zarekomendowanych do dofinansowania, wybór ofert uznaje się za ostatecznie dokonany.
  5. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną ogłoszone niezwłocznie po wyborze oferty w sposób określony w art. 13 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  6. Od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwoławczego.
  7. Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, wyłonieni oferenci dostarczają do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi niżej wymienione dokumenty:
    1. oświadczenie o przyjęciu bądź nieprzyjęciu dotacji oraz aktualności danych organizacji zawartych w ofercie,
    2. w przypadku przyznania dotacji mniejszej niż wnioskowana, dodatkowo zaktualizowany:
      • opis poszczególnych działań,
      • harmonogram realizacji zadania,
      • kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
      • przewidywane źródła finansowania.
  8. Niedostarczenie przez oferenta wymaganych dokumentów w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, będzie skutkować odstąpieniem Wojewody Łódzkiego od zawarcia umowy (decyduje data wpływu dokumentów do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi).
  9. Wojewoda Łódzki zastrzega sobie prawo odstąpienia od rozstrzygnięcia, w części lub w całości, otwartego konkursu ofert bez podania przyczyny.
  10. Kryteria wyboru ofert:
  • Kryteria formalne:
  1. ocena terminowości złożenia oferty,
  2. ocena, czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych,
  3. ocena, czy oferta złożona jest na właściwym formularzu,
  4. ocena kompletności i poprawności wypełnienia złożonej oferty,
  5. ocena, czy oferta została podpisana przez osoby upoważnione,
  6. ocena zgodności danych dotyczących oferenta(ów) zawartych w ofercie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego lub innej ewidencji,
  7. ocena, czy do oferty zostały złożone wszystkie wymagane załączniki.

Oferty, które nie spełnią kryteriów formalnych wymienionych w lit. a, b i c nie będą brane pod uwagę przez komisję konkursową i zostaną odrzucone. Natomiast oferenci, których oferty nie spełnią kryteriów formalnych wymienionych w lit. d, e, f, g zostaną wezwani do ich uzupełnienia w terminie 2 dni od daty posiedzenia komisji konkursowej.

Kryteria merytoryczne:

  1. ocena zgodności złożonej oferty z zakresem zadania konkursowego,
  2. ocena wielkości zaproponowanego do zabezpieczenia obszaru wodnego oraz potencjalnej listy beneficjentów w trakcie prowadzenia dyżurów ratowniczych,
  3. ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez dany podmiot, biorąc pod uwagę w szczególności:
    • doświadczenie w realizacji tego typu zadań,
    • posiadane zasoby kadrowe i rzeczowe, umożliwiające realizację zadania pod względem merytorycznym,
  4. ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
  5. ocena, czy dofinansowanie nie przekracza 80% całkowitych kosztów realizacji zadania,
  6. ocena proponowanej, jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale, których organizacja pozarządowa będzie realizować zadanie publiczne,
  7. ocena uwzględnienia planowanego przez organizację pozarządową udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
  8. ocena uwzględnienia planowanego przez organizację pozarządową wkładu rzeczowego oraz osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracy społecznej członków,
  9. analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadanie publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
  1. Otwarty konkurs ofert Wojewody Łódzkiego może zostać unieważniony zgodnie z zapisami art. 18a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj. w przypadku, gdy nie wpłynęła żadna oferta lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.

 

  1. Wykaz zadań publicznych zleconych przez Wojewodę Łódzkiego

 

  1. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Wojewoda Łódzki informuję, że na wsparcie zadania publicznego z zakresu ratownictwa wodnego kwota przekazanej dotacji w 2023 r. wynosiła 244.000,00 zł.

 

  1. Informacje dodatkowe

 

  1. Wszystkie oferty złożone w otwartym konkursie ofert wraz z załączoną do nich dokumentacją pozostaną w aktach Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi i nie będą odsyłane podmiotom składającym oferty.
  2. Złożenie oferty w ramach niniejszego otwartego konkursu ofert jest równoznaczne z akceptacją treści jego ogłoszenia.

 

WOJEWODA ŁÓDZKI

       Dorota Ryl

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.05.2024 09:07 Agnieszka Rosiak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Mielczarek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r. 2.0 06.05.2024 09:08 Agnieszka Rosiak
Konkurs ofert ratownictwa wodnego 2024r. 1.0 06.05.2024 09:07 Agnieszka Rosiak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}