W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kontrola doraźna DPS Łochyńsko 75 A Rozprza

12.05.2023

Data rozpoczęcia kontroli: 13 marca 2023 r.
Podmiot kontrolowany: Dom Pomocy Społecznej Rozprza Łochyńsko 75 A 
Temat: 1 Ocena zapewnienia mieszkańcom Domu możliwości korzystania ze świadczeń zdrowotnych oraz przestrzeganie praw mieszkańców Domu. Spełnienie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu terapeutyczno-opiekuńczego oraz standardów bytowych w zakresie miejsca zamieszkania..
Podmiot kontrolujący: Wydział Rodziny i Polityki Społecznej
Rodzaj kontroli: w trybie doraźnym
Dokumentacja: Karta Kontroli DPS Rozprza Łochyńsko 75 oraz pismo po zakończeniu kontroli doraźnej w DPS Łochyńsko
Miejsce przechowywania dokumentacji: Wydział Rodziny i Polityki Społecznej, Oddział Nadzoru w Pomocy Społecznej, ul. Żeromskiego 87

Karta Kontroli DPS Rozprza Łochyńsko 75

Podpis zarządzającego kontrolę i data zatwierdzenia Karty kontroli

Dyrektor Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

Komórka do spraw kontroli (wydział)

Wydział Rodziny i Polityki Społecznej

Oddział

Oddział Nadzoru w Pomocy Społecznej

Kierownik zespołu kontrolerów i nr tel. służbowego

Agnieszka Ługowska 664-10-88

Rodzaj kontroli (planowana / nieplanowana) w przypadku planowanej

należy podać nr w planie kontroli

nieplanowana

 

Jednostka kontrolowana (nazwa i adres)

Dom Pomocy Społecznej Rozprza Łochyńsko 75 A

Zakres kontroli:

 

- przedmiot

Ocena zapewnienia mieszkańcom Domu możliwości korzystania ze świadczeń zdrowotnych oraz przestrzeganie praw mieszkańców Domu. Spełnienie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu terapeutyczno-opiekuńczego oraz standardów bytowych w zakresie miejsca zamieszkania.

- okres objęty kontrolą

01.01.2022-13.03.2023 r.

Data złożenia oświadczeń o braku okoliczności uzasadniających wyłączenie z kontroli

23.02.2023 r.

Data wydania upoważnień do kontroli

28.02.2023 r.

Liczba dni przeprowadzania czynności kontrolnych w jednostce oraz daty: pierwszego i ostatniego dnia w jednostce kontrolowanej

3 dni

13.03.2023 r.-16.03.2023 r

Kontrola w trybie zwykłym:

Nie dotyczy

Data projektu wystąpienia pokontrolnego

-

Data wpływu zastrzeżeń

-

Data zawiadomienia o odrzuceniu zastrzeżeń

-

Data wpływu odwołania od zawiadomienia o odrzuceniu zastrzeżeń

-

Data rozstrzygnięcia w sprawie odwołania

-

Data stanowiska wobec zastrzeżeń

-

Data przekazania kopii projektu wystąpienia pokontrolnego byłemu kierownikowi jednostki kontrolowanej i data złożenia pisemnego oświadczenia byłego kierownika jednostki kontrolowanej

-

Data wystąpienia pokontrolnego

-

Kontrola w trybie uproszczonym

-

Data sprawozdania z kontroli w trybie uproszczonym

-

Data wpływu stanowiska do sprawozdania

-

Kontrola w innym trybie

 

Należy wskazać dokumenty, które zostały opracowane i daty tych dokumentów oraz najważniejsze czynności w procedurze, np. odmowę podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanej jednostki

Protokół kontroli podpisany przez podmiot kontrolowany 19.04.2023 r., przez podmiot kontrolujący 11.04.2023 r. (data wpływu 20.04.2023 r.), pismo pokontrolne 10.05.2023 r,

Inne informacje

 

Ocena kontrolowanej jednostki

pozytywna

Liczba zaleceń pokontrolnych.

Proszę podać liczbę wszystkich zaleceń.

0

Liczba zaleceń pokontrolnych w zakresie właściwości rzeczowej Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Proszę podać liczbę zaleceń.

0

Naruszone regulacje prawne – należy wpisać np. art. 10, 64, 104 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego

-

Finansowe skutki kontroli – należy wpisać kwotę środków publicznych objętą kontrolą oraz kwotę środków do zwrotu, np.: 100 000 zł /  5 000zł

brak

Osoby odpowiedzialne za stwierdzone naruszenia, np. Kierownik jednostki, Skarbnik Gminy, Sekretarz Powiatu, pracownik jednostki

-

Zawiadomienia do innych organów – jeśli zostały skierowane, należy zamieścić informacje co najmniej: organ zawiadamiany, datę zawiadomienia oraz zwięźle wskazać powód zawiadomienia

-

Koszty kontroli, np. koszty delegacji służbowych kontrolerów – jeśli gromadzone są przedmiotowe dane

brak

Inne istotne informacje

-

Data sporządzenia Karty kontroli, podpis i pieczęć kierownika zespołu kontrolerów

11.05.2023 r. Agnieszka Ługowska
 

 

Pismo po zakończeniu kontroli doraźnej w DPS Łochyńsko

Łódź, 10 maja 2023 r.

         RPS-III.431.7.2023

Pani Marzena Herman
Dyrektor
Domu Pomocy Społecznej

Łochyńsko 75 A

97-340 Rozprza

 

Zespół inspektorów Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, Oddział Nadzoru w pomocy Społecznej ul. Żeromskiego 87 przeprowadził w dniach 13, 14-16 marca 2023 r. kontrolę doraźną w Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle psychicznie chorych w Łochyńsku. Kontrola przeprowadzona została w siedzibie jednostki kontrolowanej.

            Kontrolę przeprowadzono na podstawie  art. 22 pkt 8 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 ze zm.), rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2020 roku w sprawie nadzoru i kontroli pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 poz. 2285) oraz upoważnienia Wojewody Łódzkiego Nr 23/2023 z dnia 28. 02. 2023 r.

            Zakresem kontroli objęte zostały następujące zagadnienia: ocena zapewnienia mieszkańcom Domu możliwości korzystania ze świadczeń zdrowotnych oraz przestrzegania praw mieszkańców Domu. Spełnienie wskaźnika zatrudnienia pracowników zespołu terapeutyczno- opiekuńczego oraz standardów bytowych w zakresie miejsca zamieszkania.

Ustaleń kontroli dokonano na podstawie analizy dokumentów, wizji lokalnej, obserwacji, rozmów z mieszkańcami oraz wyjaśnień i informacji udzielonych przez Dyrektora w związku z prowadzoną kontrolą.

Ustalenia kontroli zostały zawarte w protokole, podpisanym przez Panią bez zastrzeżeń w dniu 19.04.2023 r.

Na podstawie przeprowadzonej kontroli działalność Domu Pomocy Społecznej, w zakresie spraw objętych kontrolą, oceniono pozytywnie.

W związku z tym, że nie stwierdzono nieprawidłowości w kontrolowanym zakresie, odstępuje się od wydania zaleceń pokontrolnych.

 

Z poważaniem

 

Z up. WOJEWODY ŁÓDZKIEGO

Anetta Chlebicka

Dyrektor Wydziału Rodziny i Polityki

Społecznej

 

Materiały

Pismo po zakończeniu kontroli doraźnej w DPS Łochyńsko
Pismo​_po​_zakończeniu​_kontroli​_doraźnej​_w​_DPS​_Łochyńsko.pdf 0.16MB
Karta Kontroli DPS Rozprza Łochyńsko 75
Karta​_Kontroli​_DPS​_Rozprza​_Łochyńsko​_75.pdf 0.11MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.05.2023 10:02 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Ługowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Kontrola doraźna DPS Łochyńsko 75 A Rozprza 1.0 12.05.2023 10:02 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}