W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Materiały

07.06.2023

Zgodnie z zapisami Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Maluch + 2022-2029, Wojewoda umieszcza dokumenty przewidziane Programem. Wojewoda zastrzega sobie prawo do zmiany ramowych wzorów dokumentów do dnia 5 maja 2023 r.

Wojewoda Łódzki zgodnie z punktem 8.1.3.  Programu rozwoju instytucji opieki na dziećmi w wieku do lat 3 "Maluch +" 2022-2029 informuje, że JST oraz podmioty inne niż JST zakwalifikowane do dofinansowania w ramach Programu Maluch + 22-29 mają obowiązek przesłania za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi niżej wymienionych dokumentów w nieprzekraczalnym terminie do:

DLA JST 15.06.2023 r.

DLA PODMIOTÓW INNYCH NIŻ JST 20.06.2023 r.

1. plan kosztów w ramach wybranego źródła finansowania,

2. opis realizacji zadania,

3. tytuł prawny dotyczący wybranej lokalizacji, *

--------------------

Instrukcja uzupełniania dokumentów:

Plan kosztów:

1. musi zawierać kwoty roczne, jeżeli Gmina/Miasto/Podmiot inny niż JST realizuje zadanie dłużej niż rok, dokument ten będzie aktualizowany corocznie (np. na 2024 rok będziecie Państwo  aktualizować plan kosztów pod koniec roku 2023 - regulować będą to zapisy umowy). Jeżeli Gmina/Miasto/Podmiot realizuje zadanie przed 2023 rokiem zobowiązana/e/y jest przesłać plany kosztów za lata ubiegłe oraz rok bieżący.

2. Uzupełnianie dokumentu należy rozpocząć od górnej tabeli, tabelka pod spodem zawiera formuły, które same się "zaciągną". 

3.Rodzaj wydatków powinien krótko określać typ prac, np. 1.Roboty rozbiórkowe, 2. Roboty ogólnobudowlane , 3. Instalacje, 4. Roboty wykończeniowe, 5. Zakup wyposażenia itp.

4.W informacjach szczegółowych należy opisać co będzie wykonywane w ramach wskazanych przez Państwa wydatków.  - opis.

5.W kolumnie środki własne:

Gmina/Miasto/Podmiot które wykazały środki własne we wnioskach o przyznanie dofinansowania muszą wpisać kwotę planowanego wkładu własnego + kwotę do wysokości planowanego do poniesienia VATu, który MRiPS przyznało częściowo.

Gmina/Miasto/Podmiot która/e/y nie wykazała/o/ł środków własnych we wnioskach wpisuje w kolumnie środki własne

kwotę do wysokości planowanego do poniesienia VATu, który MRiPS przyznało częściowo.

kwotę środków, które Gminie/Miasto musi przeznaczyć na realizację zadania ponad przyznanie dofinansowanie.

 - dzięki temu rzetelnie zostanie przedstawiona całkowita kwota realizacji zadania.

6. bezwzględnie musi zostać podpisana

  • W jst: przez Wójta/Burmistrza/Prezydenta/, Skarbnika Gminy/Miasta oraz Głównego Księgowego, który będzie w Gminie/Mieście odpowiedzialny za wyodrębnienie księgowości na rzecz programu.
  • W podmiotach innych niż jst: przez osobę wnioskującą o dofinansowanie (upoważnioną przez wnioskodawcę) oraz właściciela podmiotu i wszystkich osób uprawnionych do podejmowania decyzji finansowych w działalnościach gospodarczych innych niż jednoosobowa tj. wspólników, Prezesów spółek, itd.

Proszę o nie zmieniać formuł założonych przez służby Wojewody. - plany kosztów ze zmianami w komórkach z założonymi formułami nie będą weryfikowane!

Opis realizowanego zadania:

1) dokument zawiera instrukcję w opisie dokumentu, proszę uważnie czytać tekst pisany czerwoną czcionką.

2) harmonogram zawarty w dokumencie na czas obecny musi zawierać kwoty planowane na kolejne lata, w przypadku zmian kwot w trakcie realizacji zadania będzie istniała możliwość jego korekty.

 

*- tytuł prawny do lokalu należy złożyć w przypadku gdy nie był złożony w okresie składania wniosków, lub w przypadku, gdy nie został on przedstawiony na etapie weryfikacji wniosków o dofinansowanie oraz w przypadku zmiany lokalizacji gruntu/budynku/lokalu, w którym będzie prowadzona instytucja opieki w wieku do lat 3.

 Tytuł prawny do lokalu stanowi według zapisów Programu np. akt notarialny potwierdzający własność gruntu/ wypis z rejestru gruntów/ odpis zwykły z księgi wieczystej w przypadku planowanej budowy budynku lub w przypadku dostosowania otoczenia instytucji opieki niezbędnego do jej prowadzenia lub umowa przedwstępna kupna gruntu/ budynku/ lokalu w przypadku planowanego zakupu gruntu/ budynku/ lokalu lub dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym będzie prowadzona instytucja opieki ( tytułem prawnym do lokalu jest m. in. akt notarialny potwierdzający własność lokalu, umowa najmu ze wskazanymi warunkami i okresem najmu, umowa dzierżawy)

Materiały

Klauzula Informacyjna
Klauzula​_Informacyjna.pdf 0.14MB
Ramowy wzór Umowy dla podmiotów innych niż JST tworzenie
Ramowy​_wzór​_Umowy​_dla​_podmiotów​_innych​_niż​_JST​_tworzenie.doc 0.20MB
Ramowy wzór Umowy dla podmiotów innych niż JST funkcjonowanie
Ramowy​_wzór​_Umowy​_dla​_podmiotów​_innych​_niż​_JST​_funkcjonowanie.doc 0.16MB
Ramowy wzór Umowy dla Gmin funkcjonowanie
Ramowy​_wzór​_Umowy​_dla​_Gmin​_funkcjonowanie.doc 0.16MB
Ramowy opis realizacji zadania
Ramowy​_opis​_realizacji​_zadania.doc 0.39MB
Ramowy wzór Umowy dla Gmin tworzenie
Ramowy​_wzór​_Umowy​_dla​_Gmin​_tworzenie.doc 0.21MB
Ramowy plan kosztów KPO - JST
Ramowy​_plan​_kosztów​_KPO​_-​_JST.xls 0.13MB
Ramowy plan kosztów KPO i FERS - JST
Ramowy​_plan​_kosztów​_KPO​_i​_FERS​_-​_JST.xls 0.09MB
Ramowy plan kosztów KPO i FERS -INNE NIŻ JST
Ramowy​_plan​_kosztów​_KPO​_i​_FERS​_-INNE​_NIŻ​_JST.xls 0.09MB
Ramowy plan kosztów KPO -INNE NIŻ JST
Ramowy​_plan​_kosztów​_KPO​_-INNE​_NIŻ​_JST.xls 0.13MB
Ramowy plan kosztów FERS -INNE NIŻ JST
Ramowy​_plan​_kosztów​_FERS​_-INNE​_NIŻ​_JST.xls 0.08MB

Dokumenty do umowy

Materiały

Opis realizacji zadania inne niż JST
Opis​_realizacji​_zadania​_inne​_niż​_JST.doc 0.39MB
Plan kosztów -Dofinansowanie z KPO podmioty inne niż JST
Plan​_kosztów​_-Dofinansowanie​_z​_KPO​_podmioty​_inne​_niż​_JST.xlsx 0.07MB
Plan kosztów -Dofinansowanie z FERS inne niż JST
Plan​_kosztów​_-Dofinansowanie​_z​_FERS​_inne​_niż​_JST.xlsx 0.07MB
Opis realizacji zadania JST
Opis​_realizacji​_zadania​_JST.doc 0.39MB
Plan kosztów dla 2 źródeł dofinansowania KPO i FERS
Plan​_kosztów​_dla​_2​_źródeł​_dofinansowania​_KPO​_i​_FERS.xlsx 0.06MB
Plan kosztów dla JST -Dofinansowanie z KPO
Plan​_kosztów​_dla​_JST​_-Dofinansowanie​_z​_KPO.xlsx 0.07MB
Plan kosztów dla JST -Dofinansowanie z FERS
Plan​_kosztów​_dla​_JST​_-Dofinansowanie​_z​_FERS.xlsx 0.07MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.01.2023 15:49 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Michalak Karolina
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Materiały 4.0 07.06.2023 16:02 Wanda Rutecka-Wybraniec
Materiały 3.0 07.06.2023 16:01 Wanda Rutecka-Wybraniec
Materiały 2.0 26.01.2023 09:55 Wanda Rutecka-Wybraniec
Materiały 1.0 25.01.2023 15:49 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}