Technologie Przyszłości - ruszyły Ogólnopolskie Targi Innowacji Polskich Uczelni i Instytutów Badawczych!
18.05.2022
100 wystawców, 12 tematycznych paneli branżowych, 2850 m2 powierzchni wystawienniczych, a przede wszystkim pełen wachlarz technologii i usług – tak wyglądają Ogólnopolskie Targi Innowacji Polskich Uczelni i Instytutów Badawczych.
Współpraca między społecznością akademicką a polskimi przedsiębiorstwami stanowi znakomitą okazję do wypracowania innowacyjnych rozwiązań sprzyjających zarówno rozwojowi polskiej gospodarki, jak i rodzimej nauki, która coraz częściej wykracza poza akademickie mury i otwiera się na współdziałanie z otoczeniem zewnętrznym
- podkreślił obecny na inauguracji targów wojewoda łódzki Tobiasz Bocheński.
Na targach PSBI EXPO 2022 w Łodzi zostanie zaprezentowanych wiele unikatowych, chronionych patentami krajowymi oraz międzynarodowymi nowatorskich rozwiązań, gotowych do wdrożenia. Przedstawione zostaną specjalistyczne usługi badawcze świadczone na najwyższym poziomie przez polskie uczelnie.
To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce łącząca w sobie charakter targów wynalazczości oraz forum wymiany wiedzy i doświadczeń, które jest dedykowane polskim przedsiębiorcom.
Organizatorami przedsięwzięcia są Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości Politechniki Łódzkiej działające na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki jako partnera generalnego ze wsparciem Porozumienia Akademickich Centrów Transferu Technologii (PACTT).
Czym jest PACTT?
Porozumienie Akademickich Centrów Transferów Technologii (PACTT) to ogólnopolskie zrzeszenie uczelnianych jednostek zajmujących się zarządzaniem i komercjalizacją własności intelektualnej. Pomysł utworzenia PACTT narodził się w 2015 roku. Celem powołania Porozumienia była współpraca podobnych jednostek w zakresie szeroko rozumianej komercjalizacji wyników badań naukowych, wymiana dobrych praktyk oraz doświadczeń m.in. w zakresie realizacji projektów unijnych. Siłą porozumienia jest wspólna aktywna współpraca jednostek i reprezentacja członków PACTT w celu nawiązywania kontaktów z przedsiębiorcami, tworzenia wizerunku uczelni otwartej dla środowiska pozaakademickiego i dostoswanej do dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku oraz oczekiwań otoczenia biznesowego.