Oddziały - Biuro Kadr i Organizacji
W skład Biura wchodzą następujące oddziały:
- Oddział Kadr i Płac
- Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr
Oddział Kadr i Płac - informacje ogólne
Kierownik Oddziału
tel. 58 30 77 672
fax: 58 30 77 346
pokój: 188
Z-ca Kierownika Oddziału
tel. 58 30 77 438
fax: 58 30 77 346
nr pokoju: 176
Oddział Kadr i Płac - zadania oddziału
- dokonywanie czynności wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy z pracownikami urzędu;
- dokonywanie czynności związanych z powołaniem, odwołaniem oraz ustalaniem wysokości należnego wynagrodzenia dla kierowników jednostek rządowej administracji zespolonej w województwie pomorskim oraz dla osób sprawujących funkcje kierowników w jednostkach organizacyjnych podporządkowanych wojewodzie;
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przez wojewodę powoływania i odwoływania kierowników niezespolonych organów podporządkowanych bezpośrednio ministrom oraz kierownikom państwowych osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych lub ich oddziałów terenowych realizujących zadania administracji rządowej;
- zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych osób uprawnionych i członków ich rodzin, zgłaszanie zmian danych osób ubezpieczonych oraz wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych osób uprawnionych i członków ich rodzin;
- prowadzenie spraw związanych z wykorzystywaniem urlopów oraz ewidencją czasu pracy;
- realizacja zadań związanych z uzyskaniem mianowania przez pracowników służby cywilnej - weryfikacja składanych zgłoszeń, potwierdzanie danych;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie zatrudniania i wynagradzania;
- ustalanie prawa do nagród jubileuszowych, prowadzenie dokumentacji związanej z wynagradzaniem i awansowaniem pracowników;
- prowadzenie kontroli dyscypliny pracy;
- wystawianie świadectw pracy oraz duplikatów świadectw pracy byłym pracownikom urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością służbową i dyscyplinarną pracowników urzędu;
- obsługa komisji dyscyplinarnej i rzecznika dyscyplinarnego;
- sporządzanie list płac pracowników oraz list wypłat ryczałtów samochodowych;
- monitorowanie dokumentacji oraz weryfikacja listy podmiotów świadczących usługi dla urzędu - spełniających warunki zakładów pracy chronionej lub zakładów aktywizacji zawodowej, w celu obniżenia wpłat na PFRON; sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji;
- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników oraz kart zasiłkowych;
- dokonywanie wszelkich potrąceń z wynagrodzeń;
- rozliczanie należności z tytułu umów cywilnoprawnych oraz z tytułu zasiadania w komisjach;
- rejestrowanie, naliczanie i dokonywanie wypłat świadczeń z tytułu ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego;
- naliczanie składek ZUS od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu umowy o pracę, zlecenia, umowy o dzieło oraz dokonywanie ich rozliczeń z ZUS;
- dokonywanie rozliczeń z urzędem skarbowym z tytułu pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych;
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu;
- monitorowanie wykonania środków przeznaczonych na pochodne, ujętych w planie finansowym urzędu;
- sporządzanie miesięcznych zestawień wynagrodzeń oraz pochodnych pracowników współfinansowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej oraz ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych;
- przekazywanie do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego informacji wynikających z nawiązania i ustania stosunku pracy z pracownikami urzędu, w celu realizacji przez BZK czynności dot. reklamowania od obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie mobilizacji i w czasie wojny w stosunku do pracowników urzędu.
Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr - informacje ogólne
Kierownik Oddziału
tel. 58 30 77 228
fax: 58 30 77 346
pokój: 186
Oddział Organizacyjny i Rozwoju Kadr - zadania oddziału
- opracowywanie projektów statutu i regulaminu urzędu;
- weryfikacja projektów zarządzeń ustalających regulaminy organizacyjne wydziałów oraz prowadzenie ewidencji zarządzeń;
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej i rejestru wniosków o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz koordynowanie udostępniania informacji;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych wydawanych przez dyrektora generalnego;
- koordynowanie wykonania strategii Sprawne Państwo 2020;
- koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej urzędu;
- prowadzenie spraw dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- opiniowanie projektów aktów prawnych prezesa Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących statystyki publicznej;
- koordynowanie prac związanych z zamieszczaniem usług urzędu na platformie ePUAP, weryfikacją i uzupełnianiem danych szczegółowych dot. usług zamieszczonych w serwisie biznes.gov.pl;
- koordynowanie prac związanych z aktualizacją opisów usług na portalu obywatel.gov.pl;
- realizowanie zadań w zakresie zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- koordynowanie wykonania polityki zarządzania ryzykiem;
- organizowanie i prowadzenie naboru kandydatów na wolne stanowiska pracy;
- monitorowanie struktury organizacyjnej urzędu, tj. struktury opisów stanowisk pracy, w tym weryfikacja formalna opisów stanowisk pracy członków korpusu służby cywilnej;
- planowanie, organizowanie i nadzorowanie szkoleń powszechnych, specjalistycznych i szkoleń w ramach indywidualnego programu rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej;
- organizowanie praktyk studenckich i zawodowych, praktyk aplikantów radcowskich oraz staży dla osób bezrobotnych;
- opracowywanie programu zarządzania zasobami ludzkimi oraz aktualizacja zarządzeń, procedur i instrukcji w tym zakresie;
- monitorowanie i analiza wyników ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej, w tym analiza wniosków dotyczących indywidualnych programów rozwoju zawodowego;
- organizowanie i monitorowanie procesu adaptacji nowych pracowników;
- przygotowywanie raportów, analiz i sprawozdań z obszaru zarządzana zasobami ludzkimi;
- organizowanie i koordynowanie pracy grupy trenerów wewnętrznych urzędu oraz tworzenie bazy wiedzy i zarządzania wiedzą wewnętrzną;
- prowadzenie rejestru wystąpień podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową;
- opracowywanie dokumentów związanych z usprawnieniem i rozwojem procedur administracyjnych;
- prowadzenie działań na rzecz poprawy jakości usług oraz usprawnienia organizacji urzędu, w tym prowadzenie badań satysfakcji klientów;
- redagowanie strony intranetowej urzędu.