Oddziały - Wydział Kontroli
W skład Wydziału Kontroli wchodzi następujący oddział:
- Oddział Kontroli
Zadania oddziału kontroli
- przeprowadzanie kontroli wykonywania przez organy rządowej administracji zespolonej w województwie oraz jednostki podległe lub nadzorowane przez te organy, zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych, ustaleń Rady Ministrów oraz wytycznych i poleceń Prezesa Rady Ministrów;
- przeprowadzanie kontroli realizacji zadań z zakresu administracji rządowej przez organy jednostek samorządu terytorialnego;
- przeprowadzanie kontroli przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne;
- przeprowadzanie kontroli w organach niezespolonej administracji rządowej w zakresie zadań wynikających z ustaw i innych aktów prawnych wydanych na podstawie upoważnień w nich zawartych;
- przeprowadzanie kontroli wypełniania obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu przez stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
- prowadzenie spraw z zakresu sprawowania kontroli nad działalnością tłumaczy przysięgłych;
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w komórkach organizacyjnych urzędu;
- koordynowanie działalności kontrolnej urzędu (w tym zapewnienie terminowego i sprawnego prowadzenia kontroli wykonywanej wspólnie przez kilka komórek do spraw kontroli urzędu);
- opracowywanie rocznych planów kontroli urzędu (w tym ich aktualizowanie);
- monitorowanie realizacji wykonania rocznych planów kontroli przez komórki do spraw kontroli urzędu;
- sporządzanie analiz oraz sprawozdań z działalności kontrolnej urzędu (w tym kwartalnych informacji dla Biura Wojewody dotyczących skarg wnoszonych na organy rządowej administracji zespolonej w województwie);
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji w zakresie właściwości wydziału oraz działalności organów administracji zespolonej w województwie;
- koordynowanie spraw związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji w urzędzie, w szczególności poprzez prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg, Wniosków i Petycji oraz sporządzanie analiz oraz sprawozdań przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji przez komórki organizacyjne urzędu;
- sporządzanie okresowych ocen przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków przez organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne;
- prowadzenie rejestru tłumaczy polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN);
- prowadzenie książki kontroli urzędu;
- prowadzenie ewidencji protokołów, wystąpień pokontrolnych oraz informacji o wynikach z kontroli przeprowadzonych przez uprawnione podmioty w organach rządowej administracji zespolonej w województwie;
- prowadzenie ewidencji protokołów oraz wystąpień pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych przez uprawnione podmioty w komórkach organizacyjnych urzędu;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.