W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza drugi nabór do konkursu Polskie Marki Turystyczne

09.09.2021

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Udział w nim jest szansą na popularyzację miejsc, które warto odwiedzić w Polsce.

rower, ptaki, koń, góry, grill, słońce

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane. Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią to efekt cennej współpracy na poziomie lokalnym.  To właśnie takie inicjatywy mają szansę na zdobycie tytułu „Polska Marka Turystyczna”.

Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi

- mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Aplikowanie o przyznanie tytułu „Polska Marka Turystyczna” to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy, wszystkich interesariuszy sektora turystyki, na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tego wyzwania.

Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń.

Kto może ubiegać się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej

Do udziału w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Polska Marka Turystyczna – korzyści

Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą czyorganizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów. Włączeni zostaną także w program przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

Docelowo znak „Polska Marka Turystyczna” ma stać się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.

Dodatkowe informacje

Wideo

{"register":{"columns":[]}}