W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Praca i pobyt na Węgrzech

    • Kwestie rejestracji cudzoziemca (obywatela UE) na terenie Węgier załatwia się w urzędzie  Idegenrendészeti Igazgatóság właściwym dla miejsca pobytu na Węgrzech http://www.bmbah.hu/a_bah_ismertetese.php (informacje dostępne są również w jęz. angielskim). Osoby osiedlone na Węgrzech otrzymują tzw. személyi azonosító (węgierski odpowiednik PESEL), niezbędny do otrzymania karty  pobytu i karty meldunkowej, której posiadanie jest obowiązkowe także w  przypadku pobytu powyżej 90 dni. Składając wniosek o wydanie ww. dokumentów należy podać cel pobytu  na Węgrzech (np. wykonywanie pracy, przesiedlenie w związku z zawarciem małżeństwa, itp.)
    • Przy stałym pobycie na Węgrzech prawo jazdy wydane w Polsce podlega wymianie na węgierskie.    W sprawie wymiany prawa jazdy na węgierskie należy zgłosić się do urzędu węgierskiego - Kormány Hivatal, właściwego pod względem miejsca zamieszkania  wnioskodawcy.
    • Numer ubezpieczeniowy (TAJ): wyrabia pracodawca w momencie zatrudnienia pracownika.
    • Numer podatkowy (węgierski NIP): o nadanie numeru podatkowego należy wnioskować na podaniu nr T34 wysyłając go przez internetowy system NAV-u lub w biurach NAV-u, przedstawiając jednocześnie ważny paszport oraz kartę zamieszkania/pobytu na Węgrzech. W razie braku karty zamieszkania/pobytu uzyskanie numeru jest możliwe w „NAV Kiemelt Adózók Igazgatósága”, 1077 Budapest, Dob utca 75-81. Numer NIP może też wyrobić pracodawca.
{"register":{"columns":[]}}