W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poradnictwo konsumenckie

Pracownicy Inspektoratu udzielają konsumentom porad i informacji dotyczących kompetencji (zakresu działania) Inspekcji Handlowej oraz prawa konsumenckiego.

Konsument może uzyskać w ten sposób wiedzę, czym zajmuje się Inspekcja Handlowa, jakie przysługują jej kompetencje w obszarze nadzoru rynku oraz pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, a także jakimi narzędziami prawnymi dysponuje Inspekcja Handlowa w zależności od obszaru kompetencji.

W sytuacji problemowej możliwość udzielenia porady (wskazówki merytorycznej), jak problem rozwiązać bądź jakie działania podjąć, ażeby polepszyć swoją sytuację prawną, uzależnione jest od wielu czynników, takich jak ilość przekazanych przez konsumenta danych dotyczących sprawy, zakres i stopień złożoności zagadnienia pod kątem prawnym, uprzednie podjęcie przez konsumenta działań w sprawie.

W sytuacjach, w których Inspekcja Handlowa może podjąć działania (np. wszcząć postępowanie pozasądowe na wniosek strony sporu konsumenckiego), konsument informowany jest o takiej możliwości albo innych podmiotach, które byłyby kompetentne do merytorycznego przeanalizowania zagadnienia i podjęcia ewentualnych dalszych działań, jeżeli sprawa wykracza poza właściwość Inspekcji Handlowej.

Jak uzyskać poradę konsumencką?

Zapytanie dotyczące porady konsumenckiej można:

  1. przesłać pocztą elektroniczną na adres:  sekretariat@wiih.wroclaw.pl;

  2. złożyć za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;

  3. złożyć osobiście we wszystkie dni powszednie od 9.00 do 15.00, a w środy od 9.00 do 17.00 w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław ;
  4. przekazać telefonicznie we wszystkie dni powszednie od 9.00 do 15.00, a w środy od 9.00 do 17.00 pod numerem + 48 71 3442038
  5. przesłać pocztą tradycyjną na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław;

Uwaga

Telefonicznie udziela się jedynie informacji ogólnych z zakresu prawa konsumenckiego. 

W celu uzyskania porady w indywidualnej sprawie konieczne jest przesłanie zapytania w formie pisemnej. 

Jednocześnie informujemy, iż Inspekcja Handlowa nie jest organem opiniotwórczym w zakresie przepisów i nie tworzy interpretacji prawnych. 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.10.2024 10:59 Dominika Mądry
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dominika Mądry
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Poradnictwo konsumenckie 1.0 10.10.2024 10:59 Dominika Mądry

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}