Złóż skargę lub wniosek
W jaki sposób można przekazać skargę lub wniosek?
Skargi lub wnioski kierowane do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej można:
- przesłać pocztą tradycyjną na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław;
- złożyć za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
- złożyć przy wykorzystaniu usługi e-Doręczenia;
- złożyć bezpośrednio w sekretariacie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej przy ul. Ofiar Oświęcimskich 15a, 50- 069 Wrocław;
- złożyć ustnie do protokołu - we wszystkie dni powszednie od 9.00 do 15.00, a w środy od 9.00 do 17.00 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną pod numerem: + 48 71 3442038
Ile czasu trwa rozpatrzenie skargi lub wniosku?
- Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
- Skargi i wnioski wniesione lub przekazane przez posłów na Sejm, senatorów i radnych rozpatrywane są najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania.
- W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w wyżej określonym terminie, wnioskodawca jest powiadamiany o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (wniosku) zawiera wskazanie, w jaki sposób skarga (wniosek) została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia.; zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi (wniosku) powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
Uwagi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46
Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej. Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25
- Pierwsza publikacja:
- 10.10.2024 10:48 Dominika Mądry
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dominika Mądry
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Złóż skargę lub wniosek | 1.0 | 10.10.2024 10:48 Dominika Mądry |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP