Złóż wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego
Materiały
wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckichwniosek_ADR_.pdf 0.15MB wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich
wniosek_ADR.doc 0.11MB
Jak złożyć wniosek ?
- Skan wypełnionego wniosku można przesłać na adres poczty elektronicznej: sekretariat@wiih.wroclaw.pl W przypadku wysyłania wniosku drogą poczty elektronicznej maksymalny rozmiar wiadomości wraz z załącznikami nie może przekroczyć 20 MB, a akceptowane formaty załączników to: .doc, .docx, .jpg, .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .txt, .xls, .xlsx, .zip. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
- pocztą wraz z załącznikami na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław.
- za pomocą platformy ePUAP
lub
- złożyć wraz z załącznikami osobiście w:
- siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej we Wrocławiu,
- w Delegaturze w Wałbrzychu,
- w Delegaturze w Jeleniej Górze,
- w Delegaturze w Legnicy.
Jakie są wymogi formalne wniosku ?
Wniosek o przeprowadzenie postępowania pozasądowego, powinien zawierać co najmniej:
- oznaczenie stron
- dokładnie określenie żądania,
- wskazanie rodzaju postępowania: umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony (mediacja) lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu (koncyliacja) – możliwy jest wybór obu rodzajów postępowania.
- podpis klienta lub jego pełnomocnika
Ponadto we wniosku należy przedstawić:
- opis okoliczności sprawy, tj. krótkie, konkretne informacje dotyczące przedmiotu sporu, czyli, dlaczego do sporu doszło, jakie były jego przyczyny i w jakich okolicznościach powstał
- oczekiwanie co do sposobu zakończenia sporu
- informację na temat dotychczasowego przebiegu sporu tj. czy sprawa była wcześniej przedmiotem interwencji Rzecznika Konsumentów, a także czy sprawa o to samo roszczenie między stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Rzecznika w postępowaniu, sąd polubowny, inny właściwy podmiot lub sąd
Do wniosku należy również dołączyć:
- kopię posiadanych przez klienta dokumentów potwierdzających informacje na temat sporu zawarte we wniosku (np. umowa ubezpieczenia, umowa kredytu, dokumentacja szkodowa, dokumentacja medyczna) – jeśli jest to niemożliwe należy we wniosku poinformować o braku takich dokumentów
- kopię dokumentu potwierdzającego zakończenie postępowania reklamacyjnego – jeśli jest to niemożliwe, należy wskazać okoliczności, które uniemożliwiają jego dołączenie
Opłaty i czas trwania
Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego jest nieodpłatne dla konsumentów oraz przedsiębiorców.
Inspekcja Handlowa powinna zakończyć procedurę pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego w terminie 90 dni od dnia otrzymania wniosku. Termin ten może zostać przedłużony w przypadku sporu szczególnie skomplikowanego. W tym przypadku Inspekcja Handlowa zawiadomi strony o każdym przedłużeniu, jednocześnie wskazując przewidywany termin zakończenia postępowania.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 10.10.2024 10:48 Dominika Mądry
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dominika Mądry
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Złóż wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego | 1.0 | 10.10.2024 10:48 Dominika Mądry |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP