W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Złóż wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego

Materiały

wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich
wniosek​_ADR​_.pdf 0.15MB
wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich
wniosek​_ADR.doc 0.11MB

Jak złożyć wniosek ?

  • Skan wypełnionego wniosku można przesłać  na adres poczty elektronicznej: sekretariat@wiih.wroclaw.pW przypadku wysyłania wniosku drogą poczty elektronicznej maksymalny rozmiar wiadomości wraz z załącznikami nie może przekroczyć 20 MB, a akceptowane formaty załączników to: .doc, .docx, .jpg, .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .txt, .xls, .xlsx, .zip. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
  • pocztą wraz z załącznikami na adres: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu, ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław. 
  • za pomocą platformy ePUAP

lub

  • złożyć wraz z załącznikami osobiście w:
    • siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej we Wrocławiu,
    • w Delegaturze w Wałbrzychu,
    • w Delegaturze w Jeleniej Górze,
    • w Delegaturze w Legnicy. 

 

Jakie są wymogi formalne wniosku ?

Wniosek o przeprowadzenie postępowania pozasądowego, powinien zawierać co najmniej:

  1. oznaczenie stron
  2. dokładnie określenie żądania,
  3. wskazanie rodzaju postępowania: umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony (mediacja) lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu (koncyliacja) – możliwy jest wybór obu rodzajów postępowania.
  4. podpis klienta lub jego pełnomocnika

Ponadto we wniosku należy przedstawić:

  1. opis okoliczności sprawy, tj. krótkie, konkretne informacje dotyczące przedmiotu sporu, czyli, dlaczego do sporu doszło, jakie były jego przyczyny i w jakich okolicznościach powstał
  2. oczekiwanie co do sposobu zakończenia sporu
  3. informację na temat dotychczasowego przebiegu sporu tj. czy sprawa była wcześniej przedmiotem interwencji Rzecznika Konsumentów, a także czy sprawa o to samo roszczenie między stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Rzecznika w postępowaniu, sąd polubowny, inny właściwy podmiot lub sąd

Do wniosku należy również dołączyć:

  1. kopię posiadanych przez klienta dokumentów potwierdzających informacje na temat sporu zawarte we wniosku (np. umowa ubezpieczenia, umowa kredytu, dokumentacja szkodowa, dokumentacja medyczna) – jeśli jest to niemożliwe należy we wniosku poinformować o braku takich dokumentów
  2. kopię dokumentu potwierdzającego zakończenie postępowania reklamacyjnego – jeśli jest to niemożliwe, należy wskazać okoliczności, które uniemożliwiają jego dołączenie

Opłaty i czas trwania

Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego jest nieodpłatne dla konsumentów oraz przedsiębiorców.

Inspekcja Handlowa powinna zakończyć procedurę pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego w terminie 90 dni od dnia otrzymania wniosku. Termin ten może zostać przedłużony w przypadku sporu szczególnie skomplikowanego. W tym przypadku Inspekcja Handlowa zawiadomi strony o każdym przedłużeniu, jednocześnie wskazując przewidywany termin zakończenia postępowania. 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.10.2024 10:48 Dominika Mądry
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dominika Mądry
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Złóż wniosek o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego 1.0 10.10.2024 10:48 Dominika Mądry

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}