Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy można załatwiać
- osobiście w godzinach urzędowania tj. od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15: 30 w siedzibie Inspektoratu przy ul. Jana III Sobieskiego 10, 40-082 Katowice.
- telefonicznie dzwoniąc na nr 32 35 111 71 bądź 32 35 111 74
- pisemnie na w/w adres, faksem na nr 32 35 111 68 lub 032 35 111 63
- bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wi_katowice@ijhars.gov.pl
Załatwianie spraw drogą elektroniczną
Doręczenie drogą elektroniczną (art. 39 1 . § 1. Kodeksu postępowania administracyjnego)
Doręczanie pism do Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych w Katowicach może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422), jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania spełni jeden z następujących warunków:
- złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej
- wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny
- wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny
UWAGA
W praktyce doręczenie elektroniczne w rozumieniu ww. ustawy wymaga posiadania przez uczestnika postępowania (składającego skargę lub wniosek) konta na e-PUAP ( E lektroniczna P latforma U sług A dministracji P ublicznej) i wskazania organowi związanego z nim elektronicznego adresu zwrotnego.
Posiadanie zwykłej skrzynki mailowej i wskazanie jej adresu nie jest wystarczające dla zrealizowania doręczenia elektronicznego.
Konto na e-PUAP można nieodpłatnie założyć pod adresem http://epuap.gov.pl/
Informacja publiczna
Informacja publiczna nie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, może być udostępniona na wniosek, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112., poz. 1198). Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w tym terminie, osoba składająca wniosek zostanie powiadomiona o powodach opóźnienia oraz o terminie w jakim informacja zostanie udostępniona, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Za udzielenie informacji publicznej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli urząd będzie musiał ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji na formę wskazaną we wniosku.
- Pierwsza publikacja:
- 10.10.2023 12:55 Natalia Zgajewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- WIJHARS w Katowicach
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw | 1.0 | 10.10.2023 12:55 Natalia Zgajewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP