Postępowanie dotyczące zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z Wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "Wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Olsztynie, ul. Szarych Szeregów 7, 10-079 Olsztyn
- drogą elektroniczną na adres: wijhars@wijhars.olsztyn.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe lub znacznie utrudnione, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub wskazuje alternatywną formę dostępu.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (w terminie podstawowym), albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Wnioskodawca ma prawo złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PEFRON.
Skargę można złożyć w ciągu 30 dni licząc od:
- upłynięcia 14 dni od złożenia wniosku, albo
- upłynięcia 2 miesięcy od złożenia wniosku w przypadku przedłużenia przez podmiot publiczny terminu zapewnienia dostępności, albo
- otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Skarga powinna być złożona w Oddziale PFRON, właściwym terytorialnie dla podmiotu.
- Pierwsza publikacja:
- 29.03.2022 11:29 Andrzej Giżyński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- WIJHARS w Olsztynie
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Postępowanie dotyczące zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej | 1.0 | 29.03.2022 11:29 Andrzej Giżyński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP