W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Postępowanie dotyczące zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,  o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z Wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "Wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Olsztynie, ul. Szarych Szeregów 7, 10-079 Olsztyn
  • drogą elektroniczną na adres: wijhars@wijhars.olsztyn.pl

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe lub znacznie utrudnione, podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub wskazuje alternatywną formę dostępu.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  • w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (w terminie podstawowym), albo
  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
  • z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Wnioskodawca ma prawo złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PEFRON.

Skargę można złożyć w ciągu 30 dni licząc od:

  • upłynięcia 14 dni od złożenia wniosku, albo
  • upłynięcia 2 miesięcy od złożenia wniosku w przypadku przedłużenia przez podmiot publiczny terminu zapewnienia dostępności, albo
  • otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Skarga powinna być złożona w Oddziale PFRON, właściwym terytorialnie dla podmiotu.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.03.2022 11:29 Andrzej Giżyński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
WIJHARS w Olsztynie
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Postępowanie dotyczące zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej 1.0 29.03.2022 11:29 Andrzej Giżyński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}