Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 22.07 - 28.07.2023 r.
31.07.2023
I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży
1. |
Liczba funkcjonujących turnusów |
367 |
2. |
Liczba uczestników skontrolowanych turnusów |
6215 |
3. |
Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną |
109 |
4. |
Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki |
0 |
5 |
Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach: |
1 |
5.1 |
Na obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej odbywającym się w powiecie ełckim; zorganizowanym przez stowarzyszenie z Warszawy: ·liczba uczestników: 22; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: niewłaściwy stan sanitarny obozu zarówno w części mieszkalnej, jak i żywieniowej (np. niewłaściwe warunki do utrzymania higieny osobistej: na wyposażeniu tylko 2 brudne miski do mycia się, brak środka do dezynfekcji, woda dostarczana do obozowiska w baniakach w niewystarczającej ilości; doły chłonne na nieczystości płynne głębokie, niewystarczająco zabezpieczone); ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono pilne usunięcie nieprawidłowości, na komendanta obozu nałożono mandat karny 200 zł, wszczęto postępowanie administracyjne. Następnego dnia przeprowadzono kontrolę sprawdzającą – odnotowano poprawę. |
|
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych (suma) |
1/200 zł |
7. |
Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie |
0 |
8. |
Wypoczynek zorganizowany w sposób wzorowy |
0 |
9. |
Inne ważne informacje |
|
|
|
|
II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia
1. |
Liczba stołówek ogółem wg ewidencji |
200 |
2. |
Liczba skontrolowanych stołówek |
29 |
3. |
Liczba przeprowadzonych kontroli |
30 |
4. |
Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości |
4 |
|
W 2 obiektach całorocznie świadczących usługi hotelarskie (w powiecie giżyckim) stwierdzono nieprawidłowości: ·przechowywanie środków spożywczych w niewłaściwych warunkach, w sposób zagrażający zanieczyszczeniem, ·brak do wglądu orzeczeń lekarskich dla celów sanitarno-epidemiologicznych pracowników, ·brak dokumentacji z zakresu GHP/GMP, ·brak odzieży ochronnej pracowników, ·brak zapewnionych warunków do higienicznego mycia i osuszania rąk.
W 1 obiekcie okazjonalnie używanym do wypoczynku (w powiecie mrągowskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·obecność środków spożywczych po upływie terminu przydatności do spożycia.
Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 200 zł
Na 1 obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej (w powiecie ełckim) stwierdzono nieprawidłowości: ·nieprawidłowo zorganizowana część żywieniowa obozu, ·brak skutecznego zabezpieczenia przed dostępem szkodników, ·niewłaściwe zagospodarowanie odpadów, ·przechowywanie środków spożywczych w warunkach niezgodnych z zaleceniami producenta, ·brak bieżących zapisów wynikających z instrukcji GHP/GMP.
Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 200 zł
|
|
5. |
Liczba wydanych decyzji |
6 |
6. |
Liczba nałożonych mandatów |
2/ 400 zł |
III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
1. |
Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji |
40 |
|
Edukacją objęto 39 podmiotów: 32 turnusy wypoczynku letniego (33 zajęcia) oraz 7 przedszkoli. |
|
2. |
Liczba uczestników zajęć edukacyjnych |
1442 |
|
|
|
3. |
Tematyka zajęć edukacyjnych:
|
|
4. |
Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia |
40 |
|
·instruktaże dla kierownictwa i opiekunów turnusów wypoczynku – 40 (dla 40 osób). |
|
5. |
Informacje dodatkowe |
|
|
W okresie 22-28.07.2023 r.
|
|