W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-18
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-20

 

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodności lub wyłączenia wymieniono poniżej. Zapewnienie całkowitej zgodności z ustawą niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

  1. Strona internetowa jest w pełni rozpoznawalna przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
  2. Pełna obsługa strony internetowej jest możliwa zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki.
  3. Strona internetowa jest wyposażona w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących, tj.:
    1. jest możliwa zmiana wielkości czcionki;
    2. jest możliwa zmiana kontrastu,
    3. oprawa graficzna strony internetowej oparta jest na stylach.
  4. Na stronie internetowej nie jest możliwe korzystanie ze skrótów klawiaturowych, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
  5. Strona internetowa posiada wyszukiwarkę.
  6. Treści niedostępne:
    1. zamieszczone dokumenty w formie skanów i brak ich odpowiedników w formie dostępnej lub brak odwzorowania treści w stronie internetowej;
    2. treści niesformatowane zgodnie ze standardem dostępności.
  7. Wyłączenia:
    1. multimedia nadawane na żywo;
    2. multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2018r.;
    3. dokumenty tekstowe i tekstowo graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych opublikowane przed dniem 23 września 2018r, oprócz tych, których zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu;
    4. linki do dokumentów w postaci plików pdf, doc, xls, których nie wytworzył Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego (GIRM), w tym interaktywna mapa dojazdu do GIRM;
    5. treści będące w posiadaniu GIRM, które nie zostały przez GIRM lub na jego rzecz wytworzone lub przez GIRM nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której GIRM nie jest uprawniony.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-18
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-20.

Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem do spraw dostępności: Agnieszka Żurek, e-mail: agnieszka.zurek@girm.gov.pl lub pod numerem telefonu (59) 842 44 57 wew. 34.
  2. Za rozpatrywanie uwag i żądań złożonych za pośrednictwem wniosków odpowiada: Tomasz Łuczkiewicz, e-mail: tomasz.luczkiewicz@girm.gov.pl lub pod numerem telefonu: (59) 84 68 492.
Każdy ma prawo:
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie;
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie żądania powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty wystąpienia z żądaniem.

Skargi i odwołania

W przypadku niedotrzymania przez GIRM terminów w zakresie udzielenia odpowiedzi na żądanie oraz w przypadku odmowy realizacji żądania, można złożyć skargę na takie działanie do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego -siedziba przy ulicy Jana Pawła II 1, 76-200 Słupsk

Biura Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego z siedzibą w Słupsku mieszczą się̨ na siódmym piętrze budynku Delegatury Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, którego zarządcą jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku przy ulicy Tuwima 4. Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Jaracza. Pierwsze, główne od strony Urzędu Wojewódzkiego, a drugie po prawej stronie przy przychodniach lekarskich.

Budynek jest obiektem podpiwniczonym o siedmiu kondygnacjach nadziemnych. Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do holu głównego z zewnątrz prowadzi 6 schodów z poręczami. Po prawej stronie schodów udostępniono podjazd dla wózków. Dojście do budynku jest utwardzone. Wejście od strony przychodni lekarskich również̇ posiada podjazd dla wózków. Na parterze w holu głównym budynku znajduje się Portiernia. Korytarze i hol umożliwiają̨ interesantom swobodne poruszanie się i komunikację po obiekcie. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się̨ na parterze po prawej stronie od wejścia głównego, obok apteki. Dostęp na siódme piętro jest możliwy przy wykorzystaniu windy (w windzie nie ma możliwości wyboru głosowego, przyciski nie są̨ dostosowane do obsługi przez osoby słabowidzące lub niewidome - winda starego typu) lub schodami. Punkt obsługi klientów mieści się̨ w pokoju 711 po prawej stronie za przeszklonymi drzwiami. Wzdłuż̇ korytarza znajdują się pozostałe pomieszczenia biurowe. Sekretariat znajduje się po lewej stronie korytarza i jest to pokój 735.W budynku nie ma innych oznaczeń́ w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń́ kontrastowych lub w wypukłym druku.

2. Ośrodek Zamiejscowy w Gdyni przy ulicy Śląskiej 53, 81-304 Gdynia

OZ w Gdyni mieści się w kompleksie budynków Xenon Park w budynku B na IV piętrze. Od frontu i tyłu kompleks otoczony jest ulicami Śląską i Białostocką oraz chodnikiem. Od ulicy Śląskiej znajduje się wjazd dla samochodów, który prowadzi do ogólnie dostępnego dla klientów dziedzińca. Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Śląskiej i prowadzi do budynku A i C. Z tego wejścia ciągami komunikacyjnymi poziomymi i pionowymi można swobodnie przemieszczać́ się̨ po całym kompleksie. Przy głównym wejściu znajduje się recepcja czynna w godzinach 8.00-16.00. Do wejścia B można dotrzeć od strony dziedzińca budynku, znajduje się tam podjazd dla osób poruszających się na wózkach. Wszystkie wejścia posiadają̨ domofon z opisami i przyciskami w alfabecie Braille’a (kontakt z recepcją lub ochroną budynku). Budynek posiada wyraźnie oznakowane schody, szerokie poręcze. Dostęp do wszystkich kondygnacji umożliwia winda przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych (przyciski kontrastowe i wypukłe, wizualna informacja o piętrach). Wszystkie korytarze umożliwiają̨ komunikację i swobodne poruszanie się. Biuro Ośrodka Zamiejscowego oraz punkt obsługi klienta znajdują̨ się na IV piętrze, wejście znajduje się na wprost wyjścia z windy. W przypadku trudności w dostaniu się̨ na IV piętro, możliwy jest kontakt poprzez domofon i obsługę̨ klienta w recepcji budynku. Budynek posiada toaletę̨ przystosowaną dla osób niepełnosprawnych zlokalizowaną na parterze budynku B. Na chodniku przed budynkiem A znajduje się̨ miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.

3. Ośrodek Zamiejscowy w Szczecinie przy ulicy Storrady-Świętosławy 1A, lok 33, 71-602 Szczecin

Biura OZ mieszczą się̨ na III piętrze kompleksu budynków Storrady Park Offices. Budynek jest obiektem podpiwniczonym o pięciu kondygnacjach nadziemnych. Wejście do biura OZ możliwe jest od strony ulicy Storrady 1A. Przy wejściu znajduje się̨ domofon. Dostęp do wszystkich kondygnacji umożliwia winda przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych (przyciski kontrastowe i wypukłe, wizualna informacja o piętrach). Winda znajduje się̨ na wprost od wejścia głównego do budynku. Do biura OZ można dotrzeć́ również̇ schodami mieszczącymi się̨ na lewo od drzwi wejściowych. Schody w budynku są szerokie i wyposażone zostały w poręcze z wyraźnymi oznaczeniami pięter również̇ w alfabecie Braille’a. Wejście do biur OZ, w którym mieści się punkt obsługi klienta znajduje się̨ na lewo od windy i schodów. Aby wejść do biur OZ należy skorzystać́ z dzwonka przywoławczego umiejscowionego po prawej stronie od drzwi. Toaleta dla osób niepełnosprawnych dostępna jest na III piętrze budynku. Wszystkie korytarze i hole umożliwiają̨ komunikację i swobodne poruszanie się̨. Dla klientów dostępny jest parking przed budynkiem z miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych.

4. Biuro Terenowe Frombork przy ulicy Portowej 2/4, 14-530 Frombork

Biuro Terenowe znajduje się na parterze w budynku jednopiętrowym położonym na terenie portu. Prowadzi do niego utwardzona droga i chodnik. Przed budynkiem znajduje się̨ parking, brak miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi pięć́ schodów z poręczami. Wejście do pomieszczeń́ inspektoratu znajduje się̨ w odległości 1,5m od drzwi wejściowych na przeciwległej ścianie. Prowadzi do niego troje drzwi. Punkt obsługi klienta zlokalizowany jest na korytarzu przed wejściem do biura. W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.

5. Biuro Terenowe Sztutowo przy ulicy Obozowej 10, 82-110 Sztutowo

Biuro Terenowe znajduje się w budynku parterowym znajdujący się̨ na terenie Obwodu Ochrony Wybrzeża w Sztutowie (placówka jest własnością Urzędu Morskiego w Gdyni). Przed budynkiem znajduje się̨ dostępny dla klientów utwardzony parking, brak na nim wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą dwa przeszklone wejścia z szerokimi drzwiami. Pierwsze wejście do obiektu znajduje się̨ w prawym skrzydle budynku. Korzystając z tego wejścia należy kierować́ się̨ w głąb korytarza, po czym na wysokości pierwszej łącznicy skręcić́ na lewo, potem po pokonaniu przeszkolonych drewnianych drzwi, trzeba skręcić́ w prawo i następnie po pokonaniu kilku metrów prosto za drewnianymi przeszklonymi drzwiami znajduje się̨ Biuro Terenowe a w nimi punkt obsługi klienta. Drugie wejście znajduje się̨ w lewym skrzydle budynku, prowadzi do niego kilkumetrowy szeroki chodnik, wejście posiada jeden schodek. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje na lewo od wejścia za drewnianymi przeszklonymi drzwiami. Korytarze umożliwiają̨ interesantom swobodne poruszanie się̨ i komunikację po obiekcie. W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

6. Biuro Terenowe Hel przy ulicy Kuracyjnej 1, 84-150 Hel

Biuro Terenowe mieści się w budynku jednopiętrowym znajdującym się̨ na terenie portu morskiego w Helu. Biuro Terenowe zlokalizowane jest na parterze budynku Zarządu Portu Morskiego Sp. z o.o., bezpośrednio przy ulicy Kuracyjnej 1. Do wejścia do budynku prowadzą dwa schodki. Za drzwiami wejściowymi występuje oznakowany taśmą̨ szeroki próg.  Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta mieszczą̨ się̨ na prawo od wejścia. Na terenie portu jest możliwość́ zaparkowania samochodu, jednak nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

7. Biuro Terenowe Władysławowo przy ulicy Portowej 22, 84-120 Władysławowo

Biuro Terenowe mieści się w budynku jednopiętrowym zlokalizowanym na terenie portu. Brak możliwości swobodnego wjazdu samochodem na teren portu, wjazd tylko z przepustkami. Brak parkingu dla osób niepełnosprawnych. Biuro Terenowe znajduje się̨ na pierwszym piętrze budynku, a prowadzą do niego schody znajdujące się po lewej stronie od wejścia do budynku. Aby dotrzeć́ do Biura Terenowego należy pokonać́ sześć́ schodów. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje się̨ na końcu korytarza. Dla osób z ograniczeniami ruchowymi, w celu kontaktu z pracownikiem Biura Terenowego jest możliwość́ skorzystania z domofonu przy drzwiach wejściowych do budynku. Wewnątrz budynku nie ma dostępnej toalety dla osób niepełnosprawnych.

8. Biuro Terenowe Ustka przy ulicy Marynarki Polskiej 30, 76-270 Ustka

Biuro Terenowe mieści się w budynku jednopiętrowym, a wejście do biura znajduje się̨ z prawej strony budynku patrząc od ulicy Marynarki Polskiej. Przed wejściem do budynku jest jeden stopień, brak podjazdu czy pochylni. Biuro Terenowe mieści się̨ na pierwszym piętrze, a dotrzeć́ tam można kierując się̨ na wprost od drzwi wejściowych, później schodami po lewej stronie na pierwsze piętro. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje się̨ naprzeciwko wejścia. Poruszanie się̨ po obiekcie może stwarzać́ trudności osobom z niepełnosprawnością̨ ruchową. Przed drzwiami wejściowymi do budynku znajduje się informacja z numerem telefonu do kontaktu z pracownikiem Biura Terenowego. Na terenie obiektu brak jest miejsc parkingowych dla klientów, w tym brak stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych. Wewnątrz budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

9. Biuro Terenowe Darłowo przy ulicy Józefa Conrada 23, 76-150 Darłowo

Biuro Terenowe mieści się w budynku jednopiętrowym zlokalizowany na terenie portu. Przed budynkiem znajduje się parking na dwa stanowiska. Brak jest wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Biuro Terenowe znajduje się̨ na parterze budynku. Za drzwiami wejściowymi wewnątrz budynku znajduje się niewielki schodek w dół.  Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduję się̨ po lewej stronie od wejścia. W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

10. Biuro Terenowe Kołobrzeg przy ulicy Węgorzowa 6C, 78-100 Kołobrzeg

Biuro Terenowe mieści się w budynku parterowym zlokalizowanym na terenie portu. Dostępny jest tylko parking w odległości 150m od wejścia do Biura Terenowego. Drzwi wejściowe do Biura Terenowego dostępne są̨ z poziomu gruntu. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta zlokalizowane jest na wprost drzwi wejściowych. Korytarz umożliwia komunikację i swobodne poruszanie się̨. Budynek nie posiada toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.

11. Biuro Terenowe Dziwnów przy ulicy Os. Rybackie 16k, 72-420 Dziwnów

Biuro Terenowe mieści się w budynku piętrowym zlokalizowanym na terenie Zarządu Portu Dziwnów. Biuro Terenowe znajduje się̨ na pierwszym piętrze, a prowadzą do niego zewnętrzne, szerokie schody wyposażone w poręcze. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje się̨ po prawej stronie od wejścia do budynku. Korytarze umożliwiają̨ komunikację i swobodne poruszanie się̨. W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Parking dla klientów zlokalizowany jest przed wjazdem na teren portu.

12. Biuro Terenowe Mrzeżyno przy ulicy Portowej 26, 72-330 Mrzeżyno

Biuro Terenowe mieści się w budynku znajdującym się na terenie portu. Wejście do biura znajduje się z tyłu budynku z poziomu gruntu i pozbawione jest progu. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje się̨ na pierwszym piętrze. Do biura można dotrzeć́ schodami wyposażonymi w poręcze, znajdującymi się̨ naprzeciwko wejścia lub windą, która znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku. Winda jest dostosowana do przewozu osób niepełnosprawnych. Biuro zlokalizowane jest po lewej stronie od schodów. Korytarze umożliwiają̨ komunikację i swobodne poruszanie się. Wewnątrz budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest parkingu dla klientów i miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

13. Biuro Terenowe Trzebież̇ przy ulicy Portowej 5b, 72-020 Trzebież̇

Biuro Terenowe mieści się w budynku parterowym zlokalizowanym na terenie Kapitanatu Portu, wejście dostępne z poziomu gruntu, pozbawione progów. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduję się̨ naprzeciwko drzwi wejściowych. W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Parking mieści się̨ przed wjazdem na teren portu, brak miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

14. Biuro Terenowe Świnoujście przy ulicy Duńskiej 17, 72-600 Świnoujście

Biuro Terenowe mieści się w budynku jednopiętrowym na parterze. Wejście do budynku jest możliwe z poziomu gruntu i pozbawione jest progu. Biuro Terenowe wraz z punktem obsługi klienta znajduje się̨ po lewej stronie od wejścia. W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem znajduje się̨ parking dla klientów, brak miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.

15. Punkt Kontaktowy Łeba przy ulicy Kościuszki 1, 84-360 Łeba

Biuro znajduje się w budynku parterowym zlokalizowanym na terenie Urzędu Morskiego. Wjazd na teren możliwy jest wyłącznie dla posiadaczy przepustek UM. Przed wejściem do biura znajduje się̨ jeden stopień́ i niewielki próg. Dla osób mających trudności z ich przekroczeniem jest możliwość́ kontaktu telefonicznego z pracownikiem biura, a numer telefonu widoczny jest na tablicy ogłoszeń́ na prawo od wejścia do budynku. Do biura prowadzi wąski korytarz, którym należy kierować́ się̨ najpierw na prawo do końca, a następnie w lewo. Przed budynkiem brak parkingu dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada toalety dla osób niepełnosprawnych.

16. Punkt Kontaktowy Wolin przy ulicy Niedamira 22, 72-510 Wolin

Biuro znajduje się w budynku jednopiętrowym na parterze. Do budynku prowadzą trzy stopnie z poręczą̨. Biuro znajduje się na lewo od wejścia do budynku. Korytarz umożliwia komunikację i swobodne poruszanie się̨. Przed budynkiem brak parkingu dla klientów w tym osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada toalety dla osób niepełnosprawnych.

Dodatkowe informacje:

We wszystkich lokalizacjach brak jest urządzeń́ i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń́ opartych o inne technologie wspomagające słyszenie. Do wszystkich lokalizacji można wejść́ w towarzystwie pas asystującego lub psa przewodnika.

Inne informacje i oświadczenia

  1. Raport o stanie zapewnienia dostępności GIRM.
  2. Plan działania na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Materiały

Raport o stanie zapewniania dostępności GIRM
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostepnosci​_GIRM.pdf 1.00MB
Plan na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Plan​_na​_rzecz​_zapewniena​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami.pdf 0.53MB
{"register":{"columns":[]}}