Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej
Zgodnie z art 29 i 30 ustawy z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt. 1 lub 3 tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych , ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa
- wysyłając informację email na adres: ndap@archiwa.gov.pl wysyłając informację email do Koordynatora ds. dostępności na adres: wimbierska@archiwa.gov.pl
- wysyłając fax na numer (22) 56 54 614
- osobiście w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w Warszawie, w kancelarii w godzinach urzędowania.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby sie to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa,
- wysyłając informację email na adres: ndap@archiwa.gov.pl
- wysyłając informację email do Koordynatora ds. dostępności na adres: wimbierska@archiwa.gov.pl
- wysyłając fax na numer (22) 56 54 614
- osobiście w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w Warszawie, w kancelarii w godzinach urzędowania.
Materiały
Wniosek_o_zachowanie_dostępności_cyfrowej_Wniosek_o_zachowanie_dostępności_cyfrowej_.docx 0.05MB Wniosek_o_zachowanie_dostępności
Wniosek_o_zachowanie_dostępności.docx 0.05MB
- Pierwsza publikacja:
- 31.05.2022 12:37 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności | 2.0 | 29.06.2022 13:51 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Wniosek o zapewnienie dostępności | 1.0 | 31.05.2022 12:37 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP