W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej

 Zgodnie z art 29 i 30 ustawy z dn. 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt. 1 lub 3 tego podmiotu.

 Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

 Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeśli dotyczy.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie.

 W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.

 Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych , ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa
  • wysyłając informację email na adres: ndap@archiwa.gov.pl wysyłając informację email do Koordynatora ds. dostępności na adres: wimbierska@archiwa.gov.pl
  • wysyłając fax na numer (22) 56 54 614
  • osobiście w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w Warszawie, w kancelarii w godzinach urzędowania.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

 Zgodnie z art 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

 Żądanie powinno zawierać:

- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,

- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

 Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

 Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

 Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby sie to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

 W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres: Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych, ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa,
  • wysyłając informację email na adres: ndap@archiwa.gov.pl
  • wysyłając informację email do Koordynatora ds. dostępności na adres: wimbierska@archiwa.gov.pl
  • wysyłając fax na numer (22) 56 54 614
  • osobiście w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w Warszawie, w kancelarii w godzinach urzędowania.

Materiały

Wniosek​_o​_zachowanie​_dostępności​_cyfrowej​_
Wniosek​_o​_zachowanie​_dostępności​_cyfrowej​_.docx 0.05MB
Wniosek​_o​_zachowanie​_dostępności
Wniosek​_o​_zachowanie​_dostępności.docx 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.05.2022 12:37 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Iwona Kościelniak-Gawinek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o zapewnienie dostępności 2.0 29.06.2022 13:51 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK
Wniosek o zapewnienie dostępności 1.0 31.05.2022 12:37 IWONA KOŚCIELNIAK-GAWINEK

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}