Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
14.06.2023
Dane kontaktowe do Urzędów Marszałkowskich
Wyszukiwarka LGD na stronie Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
Zakres wsparcia
Wsparcie w ramach tego poddziałania jest przyznawane na operacje, w zakresie:
- wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych;
- rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, przez:
- podejmowanie działalności gospodarczej
- tworzenie lub rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych będących przedsiębiorstwami spożywczymi, w których jest wykonywana działalność w zakresie produkcji, przetwarzania lub dystrybucji żywności pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego lub wprowadzenia tej żywności na rynek, przy czym podstawą działalności wykonywanej w tym inkubatorze jest przetwarzanie żywności;
- rozwijanie działalności gospodarczej w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie
- wspieranie współpracy między podmiotami wykonującymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR: w ramach krótkich łańcuchów dostaw lub w zakresie świadczenia usług turystycznych lub w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych;
- rozwoju rynków zbytu produktów i usług lokalnych, z wyłączeniem operacji polegających na budowie lub modernizacji targowisk objętych zakresem wsparcia objętych zakresem wsparcia w ramach działania Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich;
- zachowania dziedzictwa lokalnego;
- rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej;
- budowy lub przebudowy dróg gminnych lub powiatowych, które:
- umożliwiają połączenie obiektów użyteczności publicznej, w których są świadczone usługi społeczne, zdrowotne, opiekuńczo wychowawcze lub edukacyjne dla ludności lokalnej, z siecią dróg publicznych albo
- skracają dystans lub czas dojazdu do tych obiektów;
- promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych
- oddolnych i lokalnych koncepcji rozwoju wsi mających na celu opracowanie efektywnych i niestandardowych rozwiązań lokalnych problemów miejscowości wiejskich dzięki innowacyjnemu podejściu - zwanych koncepcjami inteligentnych wsi
Beneficjent
- Osoba fizyczna;
- Osoby prawne, w tym m.in. kółka rolnicze, JST z wyłączeniem województw, ich związki bądź ich jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, spółdzielnie, kościoły, związki wyznaniowe;
- Jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawy przyznają zdolność prawn
- Lokalna Grupa Działania (LGD), która może wystąpić o wsparcie na realizację operacji „własnych” oraz „projektów grantowych”, w ww. projektach LGD występuje zarówno jako Wnioskodawca jak i Beneficjent
Forma pomocy
Koszty kwalifikowalne obejmują koszty:
- zakupu dóbr i usług;
- wykonania robót budowlanych;
- organizacji i przeprowadzenia spotkania, szkolenia, wydarzenia promocyjnego itp.;
- najmu, dzierżawy lub zakupu oprogramowania, sprzętu, narzędzi, urządzeń lub maszyn, materiałów lub przedmiotów;
- zakupu środków transportu przy czym koszt nie może przekroczyć 30% pozostałych kosztów;
- kwalifikowalnych operacji, pomniejszonych o koszty ogólne;
- zatrudnienia osób zaangażowanych w realizację operacji tylko w przypadku operacji o charakterze szkoleniowym, funkcjonowania nowoutworzonych sieci oraz inkubatorów przetwórstwa lokalnego;
- ogólne;
- inne koszty związane z realizacją operacji, niezbędne do osiągnięcia jej celu oraz racjonalne;
- wartość wkładu rzeczowego, w formie nieodpłatnej pracy ustala się jako iloczyn liczby przepracowanych godzin oraz ilorazu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w drugim roku poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o przyznanie pomocy, i liczby 168.
Nie ma możliwości wsparcia zakupu używanych maszyn, urządzeń, sprzętu lub innego wyposażenia objętego operacją, za wyjątkiem zakupu eksponatów w ramach operacji dotyczących zachowania dziedzictwa.
W przypadku projektu grantowego do kosztów kwalifikowalnych zalicza się wyłącznie granty tj. środki finansowe powierzone przez LGD Grantobiorcom na realizację zadań w ramach tego projektu.
W przypadku projektu grantowego pomoc wypłacana będzie zarówno w formie refundacji kosztów kwalifikowalnych, a w przypadku realizacji zadań w zakresie SMART VILLAGE, tj. w ramach koncepcji inteligentnej wsi - pomoc wypłacana będzie w formie płatności zryczałtowanej (standard scales of unit costs).
Limity pomocy na operację/na beneficjenta/grantobiorcę
Limit na operację w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Inne/Własne) - 500 000 zł kwoty pomocy.
Limit pomocy na utworzenie inkubatora przetwórstwa lokalnego - 500 000 zł kwoty pomocy.
Limit na operację z zakresu podejmowania działalności gospodarczej - 100 000 zł kwoty pomocy.
Limit na operację własną - 500 000 zł kwoty pomocy.
Limit na jeden projekt grantowy - 300 000 zł kwoty pomocy.
Limit na jednego Grantobiorcę - maksymalnie 110 000 zł. W przypadku podmiotu, który będzie ubiegać się o wsparcie na rzecz sformalizowanej grupy nieposiadającej osobowości prawnej, limit pomocy jest liczony odrębnie na każdą sformalizowaną grupę.
W przypadku jednostek sektora finansów publicznych, wartość realizowanych przez nie samodzielnie grantów nie może przekroczyć 20% danego projektu grantowego. Ograniczenie to nie ma zastosowania w przypadku, gdy sformalizowana grupa nieposiadająca osobowości prawnej realizuje grant we współpracy z jednostką sektora finansów publicznych, która ubiegała się o wsparcie na rzecz tej grupy.
W przypadku realizacji operacji w partnerstwie limit pomocy każdego z partnerów jest pomniejszany proporcjonalnie. Minimalna całkowita wartość operacji wynosi nie mniej niż 50 000 zł,
a w przypadku, gdy operacja dotyczy przygotowania koncepcji inteligentnej wsi, nie mniej niż 20 000 zł
Wartość zadania oraz grantu w ramach operacji nie jest niższa niż 5 000 zł, a w przypadku grantu udzielonego na przygotowanie koncepcji inteligentnej wsi - wartość grantu jest równa 4 000 zł.
Wartość zadania oraz grantu w ramach operacji nie jest wyższa niż 50 000 zł (przy czym wartość grantu nie przekracza wartości zadania, w ramach którego ten grant jest realizowany oraz nie przekracza poziomu dofinansowania wskazanego przez LGD w ogłoszeniu naboru wniosków
o powierzenie grantu), a w przypadku grantu udzielanego na przygotowanie koncepcji inteligentnej wsi - wartość grantu jest równa 4 000 zł.
W ramach operacji planowane jest wykonanie co najmniej dwóch zadań, a w przypadku operacji realizowanej w zakresie przygotowania koncepcji inteligentnej wsi planowane jest wykonanie co najmniej pięciu zadań służących osiągnięciu celu projektu grantowego.
Grant na przygotowanie koncepcji inteligentnej wsi obejmującej dany obszar może zostać udzielony tylko jeden raz.
Intensywność pomocy wynosi do 100% kosztów kwalifikowalnych operacji, w zależności od kategorii beneficjenta, rodzaju operacji oraz zapisów LSR.
Nabór wniosków
Wnioski o przyznanie pomocy na operację realizowaną przez podmiot inny niż LGD składa się bezpośrednio do LGD w terminie wskazanym w ogłoszeniu zamieszczonym na stronie LGD.
Natomiast wniosek o przyznanie pomocy na projekt grantowy lub operację własną LGD składa się do zarządu województwa, z którym LGD zawarła umowę ramową, lecz nie wcześniej niż w dniu, w którym został dokonany wybór LSR.
Dodatkowe informacje można uzyskać wysyłając pytania na adres e-mail: INFO@arimr.gov.pl
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Inne/Własne)
1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5_zWniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5_z.xlsx 0.34MB Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z
Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z.xlsx 0.18MB Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z.pdf 1.00MB Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z
Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z.pdf 0.68MB Instrukcja_do_wniosku_o_przyznanie_pomocy_I_19_2_5z
Instrukcja_do_wniosku_o_przyznanie_pomocy_I_19_2_5z.pdf 0.77MB Informacja_dla_nabywcy_następcy_19.2_I_5_z
Informacja_dla_nabywcy_następcy_192_I_5_z.pdf 0.21MB
2) Biznesplan (wersja 5z)
Materiały
Biznesplan_19_2_I_5zBiznesplan_19_2_I_5z.pdf 0.49MB Biznesplan_19_2_I_5z
Biznesplan_19_2_I_5z.docx 0.13MB Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych_19.2_I_ 5z
Biznesplan_Inkubator_19_2_I_5z.docx 0.12MB Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych_19.2_I_ 5z
Biznesplan_Inkubator_19_2_I_5z.pdf 0.50MB Biznesplan Tabele finansowe_19.2_inne_5z
BP_19_2_I_5z_TabFinans.xlsx 0.03MB Tabele_finansowe_Inkubator_Biznesplan_19_2_I_5z
Tabele_finansowe_Inkubator_Biznesplan_19_2_I_5z.xlsx 0.03MB Informacja_pomocnicza_Biznesplan_I_19_2_5z
Informacja_pomocnicza_Biznesplan_I_19_2_5z.pdf 0.70MB
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Materiały
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwaOświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa.xls 0.12MB Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Osw_MSP.pdf 0.62MB Zasady_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Zasady_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa.pdf 1.27MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)
Materiały
Umowa_19.2_inne_wł_9zUmowa_192_inne_wł_wer_9z.pdf 0.57MB Umowa_19.2_inne_wł_wer_9z
Umowa_192_inne_wł_wer_9z.docx 0.12MB zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.pdf 0.13MB zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.xlsx 0.02MB zał_nr_2_wykaz działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.pdf 0.08MB zał_nr_2_wyk.działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.xls 0.05MB zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.pdf 0.24MB zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.docx 0.04MB zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.pdf 0.31MB zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z.pdf 0.19MB zał_nr_5_IMRB_IPRO_192._I_W_umowa_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_umowa_9z.xlsx 0.12MB zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z.pdf 0.22MB zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z
zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z
zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_wyraż_zgody_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_umowa_9z
zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.pdf 0.17MB zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.docx 0.03MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
Materiały
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_inneUmowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_inne.pdf 0.19MB Zał_nr_2_Wykaz_działek
Zał_nr_2_Wykaz_działek.pdf 0.14MB Zał_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych
Zał_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf 0.17MB Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka.pdf 0.21MB Zał_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta_o_niepozostawaniu_w_związku
Zał_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta_o_niepozostawaniu_w_związku.pdf 0.21MB Zał_nr_6_Oświadczenie_Współwłaściciela_o_niepozostawaniu_w_związku
Zał_nr_6_Oświadczenie_Współwłaściciela_o_niepozostawaniu_w_związku.pdf 0.21MB Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka
Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka.pdf 0.21MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Wersja 4z formularza wniosku o płatność - obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.
Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność
Materiały
WoP_19_2_IW_5zWoP_19_2_IW_5z.pdf 0.47MB WoP_19.2_IW_5z_edytowalny
WoP_19_2_IW_5z.xlsx 0.16MB Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących_5z
WoP_19_2_IW_5z_ark_wspolwn_edytow.pdf 0.19MB Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących_5z_edytowalny
WoP_19_2_IW_5z_ark_wspolwn_edytow.xlsx 0.07MB Instrukcja do wniosku o płatność_5z
1_IWoP_19_2_I_W_5z.pdf 0.96MB Wniosek o płatność_4z
WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf 0.48MB Wniosek o płatność_4z_edytowalny
WoP_19_2_I_4z_20190723.xlsx 0.13MB Instrukcja do wniosku o płatność_4z
IWoP_19_2_I_W_4z.pdf 1.42MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.pdf 0.15MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.xlsx 0.03MB Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących_4z
WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf 0.37MB Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących_4z_edytowalny
WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.xlsx 0.04MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacjiIMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.xlsx 0.12MB Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.pdf 0.38MB Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji
IP_IMBP_IPRO_19_2_I_P_20191004.pdf 0.52MB
8) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel
Materiały
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSXWskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB
II. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Premie)
Dodatkowe informacje można uzyskać wysyłając pytania na adres e-mail: INFO@arimr.gov.pl
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_P_5_zWoPP_19_2_P_5z_Premia.xlsx 0.19MB Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_P_5_z
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_P_5_z.pdf 0.72MB
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z)
Materiały
Instrukcja_do_Wniosku_o_przyznanie_pomocy_19.2_P_5_zInstrukcja_do_Wniosku_o_przyznanie_pomocy_192_P_5_z.pdf 0.50MB Informacja_dla_nabywcy_następcy_19_2_P_5z
Informacja_dla_nabywcy_następcy_19_2_P_5z.pdf 0.20MB
3) Biznesplan (wersja 5z)
Materiały
Biznesplan_192_P_5_zBiznesplan_192_P_5_z.pdf 0.47MB Biznesplan_19_2_P_5_z
Biznesplan_19_2_P_5_z.docx 0.13MB Tabele_finansowe_Biznesplan_19_2_P_5z
Tabele_finansowe_Biznesplan_19_2_P_5z.xlsx 0.03MB Informacja_pomocnicza_Biznesplan_19_2_P_5z
Informacja_pomocnicza_Biznesplan_19_2_P_5z.pdf 0.69MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
Materiały
umowa o przyznanie pomocy_19.2_P_6zumowa_192_P_6z.pdf 0.43MB umowa o przyznanie pomocy_19.2_P_6z
umowa_192_P_6z.docx 0.11MB zał_nr_1_Biznes Plan_P_umowa_6z
zał_nr_1_BP_P_umowa_6z.pdf 0.49MB zał_nr_1_Biznes Plan_P_umowa_6z
zał_nr_1_BP_P_umowa_6z.docx 0.13MB zał_nr_2_Wykaz Dzialek_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_2_WykazDzialek_192_P_umowa_6z.pdf 0.11MB zał_nr_2_Wykaz Dzialek_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_2_WykazDzialek_192_P_umowa_6z.xls 0.03MB zał_nr_3_IMRB_IPRO_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_3_IMRB_IPRO_192_P_umowa_6z.pdf 0.19MB zał_nr_3_ Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji _P_umowa_6z
zał_nr_3_IMRB_IPRO_192_P_umowa_6z.xlsx 0.12MB zał_nr_4_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_6z
zał_nr_4_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_6z.pdf 0.22MB zał_nr_4_Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy_6z
zał_nr_4_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_6z.docx 0.03MB zał_nr_5_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_6z
zał_nr_5_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_6z.pdf 0.21MB zał_nr_5_ Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej_6z
zał_nr_5_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_6z.docx 0.03MB zał_nr_6_RODO_umowa_6z
zał_nr_6_RODO_umowa_6z.pdf 0.17MB zał_nr_6_RODO_umowa_6z
zał_nr_6_RODO_umowa_6z.docx 0.03MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy Beneficjenta
Materiały
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_premieUmowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_192_premie.pdf 0.18MB Załącznik_nr_2_Wykaz_działek_ewidencyjnych
Załącznik_nr_2_Wykaz_działek_ewidencyjnych.pdf 0.14MB Załącznik_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych
Załącznik_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf 0.17MB Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka.pdf 0.21MB Załącznik_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta
Załącznik_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta.pdf 0.21MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Wersja 4z formularza wniosku o płatność - obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.
Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność
Materiały
Wniosek o płatność _P_5zWoP_19_2_P_5z.pdf 0.34MB Wniosek o płatność _P_5z_edytowalny
WoP_19_2_P_5z.xlsx 0.12MB Załącznik_nr_2_Wykaz_faktur_lub_dokumentów_o_równoważnej_wartości_dowodowej_5z
Załącznik_nr_2_Wykaz_faktur_lub_dokumentów_o_równoważnej_wartości_dowodowej_5z.xlsx 0.04MB Instrukcja do wniosku o płatność _P_5z
IWoP_19_2_P_5z.pdf 0.66MB Wniosek o płatność_P_4z
WoP_19_2_P_4z_20190530.pdf 0.46MB Wniosek o płatność _P_4z_edytowalny
WoP_19_2_P_4z_20190530(1).xlsx 0.11MB Instrukcja do wniosku o płatność P_4z
IWoP_19_2_P_4z.pdf 1.21MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP_5z.pdf 0.15MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP_5z.xlsx 0.03MB Informacja pomocnicza do Sprawozdania z Biznesplanu
Informacja_pomocnicza_do_Sprawozdania_z_Biznesplanu.pdf 0.40MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (pdf)IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.pdf 0.38MB Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (excel)
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510_(1).xlsx 0.12MB Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_P_InformPomocn_20201221.pdf 0.71MB
III. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie projektów grantowych
Dodatkowe informacje można uzyskać wysyłając pytania na adres e-mail: INFO@arimr.gov.pl
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
Materiały
Wniosek o przyznanie pomocy (excel)WoPP_19_2_G_3z_20180912.xlsx 0.13MB Wniosek o przyznanie pomocy (pdf)
WoPP_19_2_G_3z_20180912.pdf 0.52MB Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy
IW_WoPP_19_2_G_3z.pdf 0.72MB Dodatkowe arkusze dla współwnioskujących (excel)
WoPP_19_2_G_3z_ark_wspolwn.xlsx 0.04MB Dodatkowe arkusze dla współwnioskujących (pdf)
WoPP_19_2_G_3z_ark_wspolwn.pdf 0.33MB Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji
WoPP_19_2_G_3z_PNCO.xlsx 0.03MB Informacja pomocnicza do wypełnienia PNCO
IP_WoPP_19_2_G_3z_PNCO.pdf 0.27MB
2) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
Obowiązuje od 14 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek o przyznanie pomocy (excel)1_WoPP_192_G_4z_xlsx_wersja_edytowalna__20220714.xlsx 0.16MB Wniosek o przyznanie pomocy (pdf)
2_WoPP_192_G_4z_pdf_wersja__papierowa_20220714.pdf 0.44MB Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy
3_IW_WoPP_192_4zpdf_20220714.pdf 0.55MB Dodatkowe arkusze dla współwnioskujących (excel)
4__WoPP_19_2_G_4z_arkusze_dla_współwnioskujących.xlsx 0.03MB Dodatkowe arkusze dla współwnioskujących (pdf)
4_1__WoPP_19_2_G_4z_ark__współwnioskujących.pdf 0.09MB Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji (excel)
5_potwierdzenie__niekomercyjnego_charakteru_operacji_xlsx.xlsx 0.03MB Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji (pdf)
5_1potwierdzenie__niekomercyjnego_charkteru_operacjipdf.pdf 0.15MB Informacja pomocnicza do wypełnienia PNCO
6_Informacje_pomocnicze__obliczenie_wartości_bieżącej_netto.pdf 0.13MB
3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 5z)
Materiały
Umowa o przyznaniu pomocyUmowa_19_2_G_5z_20210127.pdf 0.88MB Załącznik nr 1 Zestawienie rzeczowo-finansowe
Umowa_19_2_G_5z_Zal_1_ZRF_20210127.pdf 0.29MB Załącznik nr 2 Wykaz działek
Umowa_19_2_G_5z_Zal_2_WykDzialek_20210127.pdf 0.18MB Załącznik nr 3 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Umowa_19_2_G_5z_Zal_3_InfoPDO_20210127.pdf 0.38MB
Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
Obowiązuje od 11 października 2022 r.
Materiały
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_19_2_PG_6zUmowa_o_przyznaniu_pomocy_19_2_PG_6z.pdf 0.40MB Zał_nr_1_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy_zestawienie_rzeczowo-finansowe
Zał_nr_1_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy_zestawienie_rzeczowo-finansowe.pdf 0.16MB Zał_nr_2_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy__wykaz_działek
Zał_nr_2_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy__wykaz_działek.pdf 0.08MB Zał_nr_3_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy__informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych
Zał_nr_3_do_umowy_o_przyznaniu_pomocy__informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf 0.18MB
3) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z)
Materiały
Wniosek o płatność 5z (excel)WoP_19_2_G_5z_200526.xlsx 0.39MB Wniosek o płatność 5z (pdf)
WoP_19_2_G_5z_200526.pdf 0.76MB Instrukcja wypełniania wniosku o płatność 5z
IWoP_19_2_G_5z_200526.pdf 0.84MB
Formularz wniosku o płatność (wersja 6z)
Obowiązuje od 6 marca 2023 r.
Materiały
Wniosek o płatność 6z (xls)WoP_PG_6zxlsx_.xlsx 0.28MB Wniosek o płatność 6z (pdf)
WoP_PG_6zpdf.pdf 0.41MB Instrukcja wypełniania wniosku o płatność w wersji 6z (pdf.)
IWoP_192_Gz.pdf 0.48MB