W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego w 2024 roku dla dzieci i młodzieży z terenów miejskich województwa pomorskiego, które mają utrudniony dostęp do wypoczynku

Konkurs odbywa się zgodnie z przepisami:

  1. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571).
  2. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230, z 2023 poz. 2005).
  3. Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  4. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 oraz z 2021 r. poz. 1548).
  5. Zarządzenia Wojewody Pomorskiego z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Współpracy Wojewody Pomorskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na lata 2021-2025”.
  6. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.).
  7. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900, 1718, 1672, 2005).
  8. Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304, 1606, z 2022 r. poz. 2600).
  9. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 119 z 04.05.2016 r., str. 1, z późn. zm.).

I. Postanowienia ogólne

  1. Zlecenie realizacji zadania publicznego w ramach konkursu ofert ma formę powierzenia i dotyczy organizacji wypoczynku letniego w 2024 roku dla dzieci i młodzieży  z terenów miejskich województwa pomorskiego, które mają utrudniony dostęp do wypoczynku, w formie kolonii i obozów.
  2. Na realizację zadania przeznacza się środki publiczne w wysokości 360 000 zł.
  3. Zadanie skierowane jest do dzieci i młodzieży w wieku 8-15 lat mieszkających na terenach miejskich województwa pomorskiego.
  4. Do otwartego konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), prowadzące działalność statutową w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży, wobec których nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także wobec których nie jest prowadzona egzekucja sądowa i administracyjna.
  5. W przypadku składania oferty przez oddziały terenowe jednostki organizacyjnej, które nie posiadają odrębnej osobowości prawnej, wymaganym dokumentem jest aktualne pełnomocnictwo do działania w ramach niniejszego konkursu, w imieniu tej jednostki.
  6. Wypoczynek należy zorganizować na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230, z 2023 r. poz. 2005), rozporządzeniu MEN z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r. poz. 452 oraz z 2021 r. poz. 1548), ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900, 1718, 1672, 2005) oraz zgodnie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży (Oświadczenie – Załącznik nr 5).
  7. Całkowity koszt pobytu uczestnika na 12- dniowej kolonii, obozie wynosi 1 800 zł, i powinien obejmować:
  • wyżywienie - dzienna stawka żywieniowa minimum 65 zł;
  • zakwaterowanie;
  • transport;
  • wynagrodzenie kadry pedagogicznej i obsługi, w tym zatrudnienie pedagoga
    lub psychologa, lub innego specjalisty oraz pielęgniarki, ratownika medycznego lub lekarza;
  • koszty realizacji programu - kwota przeznaczona na realizację programu
    nie może być niższa niż 450 zł na uczestnika;
  • koszty ubezpieczenia;
  • koszty ewentualnego doposażenia uczestników kolonii w odzież, przybory i środki do higieny osobistej.
  1. Udział dzieci w koloniach, obozach jest wolny od obowiązku wnoszenia przez rodziców jakichkolwiek opłat za uczestnictwo.
  2. Pierwszeństwo w korzystaniu z wypoczynku organizowanego przez Pomorskiego Kuratora Oświaty mają dzieci i młodzież:
  • objęte pieczą zastępczą;
  • pochodzące z rodzin żyjących w trudnych warunkach materialnych, w tym
    z rodzin wychowujących troje lub więcej dzieci oraz samotnie wychowywane w rozumieniu art. 4 pkt 43 ustawy - Prawo oświatowe (Dz.U. 2023 r. poz. 900, 1718, 1672, 2005);
  • z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi zaświadczeniem lekarskim
    i zamieszkujące w środowisku ekologicznie zagrożonym;
  • dotkniętych zdarzeniem losowym lub sytuacją kryzysową.
  1. Priorytetowo traktowany i dodatkowo punktowany będzie program wypoczynku rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:

10.1 promujący zdrowie poprzez zachowanie zasad higieny i bezpieczeństwa oraz wzmacniający zdrowie psychiczne poprzez pomoc psychologiczną i wsparcie rówieśnicze;

10.2 utrwalający zasady zdrowego żywienia, niemarnowania żywności oraz aktywności fizycznej;

10.3  promujący profilaktykę e-uzależnień i higienę cyfrową;

10.4 uwzględniający działania  w zakresie edukacji historycznej, patriotycznej, zachęcający i promujący wizyty w miejscach związanych ze znanymi postaciami z historii naszego Kraju, w tym uwzględniający patronów 2024 r. ustanowionych przez Sejm RP;

10.5 wzmacniający postawy prospołeczne, w tym działania z zakresu wolontariatu;

10.6 integrujący społecznie dzieci i młodzież, ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, pochodzące z różnych środowisk, w tym mniejszościowych grup społecznych czy kulturowych z pozostałymi uczestnikami wypoczynku, uwzględniający ich potrzeby rozwojowe i edukacyjne;

10.7 uwzględniający działania, w zakresie edukacji obywatelskiej, społecznej z elementami ekonomicznymi.

Dodatkowo punktowany będzie także:

a) program realizujący zajęcia wychowawcze, profilaktyczne lub socjoterapeutyczne na rzecz uczestników wypoczynku;

b) wypoczynek organizowany poza terenem województwa pomorskiego.

  1. Wskazane jest organizowanie wypoczynku poza terenem województwa pomorskiego, w miejscowościach turystycznie atrakcyjnych na terenie kraju, w obiektach spełniających warunki bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej oraz warunki higieniczno-sanitarne. Wyklucza się możliwość zakwaterowania uczestników w namiotach lub domkach campingowych.
  2. W przypadku zaistnienia okoliczności zagrażających życiu, zdrowiu czy bezpieczeństwu uczestników wypoczynku – Pomorski Kurator Oświaty zastrzega, że otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony.

II. Warunki organizacji wypoczynku

Oferent zobligowany jest do:

  1. przeprowadzenia procedury rekrutacji uczestników wypoczynku, zgodnie z pkt. I.9 oferty, w tym skompletowania kart kwalifikacyjnych uczestników wypoczynku we współpracy z ośrodkami pomocy społecznej oraz ośrodkami pomocy rodzinie z terenu województwa pomorskiego;
  2. zorganizowania transportu uczestników wypoczynku autokarami z miejsc zbiórek na miejsce wypoczynku i z powrotem do miejsc zbiórek, jak również przesłania do Kuratorium Oświaty w Gdańsku, nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia wypoczynku informacji transportowej, która będzie zawierała termin, godzinę oraz miejsca wyjazdu uczestników oraz termin, godzinę i miejscu powrotu;
  3. przewozu uczestników wypoczynku poza godzinami nocnymi, tj. od 22.00 do 6.00;
  4. zapewnienia sprawnego autokaru do przewożenia uczestników wypoczynku posiadającego ważne badania techniczne. Organizator zobowiązany jest do zgłoszenia prośby na Policję o przeprowadzenie kontroli stanu technicznego autokaru, jego wyposażenia, stanu trzeźwości kierującego oraz wymaganych przepisami dokumentów;
  5. zapewnienia opieki wychowawców podczas transportu uczestników wypoczynku z miejsc zbiórek na miejsce wypoczynku i z powrotem;
  6. zapewnienia uczestnikom wypoczynku wyżywienia - co najmniej 4 posiłków dziennie: śniadania, obiadu, podwieczorka i kolacji - zgodnie z zasadami higieny oraz racjonalnego żywienia określonymi w odrębnych przepisach. Ponadto zapewnienia stałego dostępu do napojów. Zapewnienia suchego prowiantu lub wyżywienia podczas wycieczek odbywających się w czasie trwania wypoczynku oraz w dniu powrotu do domu, a także ciepłego posiłku w dniu przyjazdu uczestników na miejsce wypoczynku;
  7. zakwaterowania uczestników w obiektach ogrodzonych i oświetlonych spełniających wymogi dotyczące bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej (aktualna opinia Państwowej Straży Pożarnej), warunków higieniczno-sanitarnych, określone w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa. Obiekty, w których
    jest organizowany wypoczynek, muszą być przeznaczone wyłącznie dla uczestników dotowanego wypoczynku, lub posiadać infrastrukturę zapewniającą ograniczenie kontaktu z osobami niebędącymi jego uczestnikami. W obiektach, w których zostaną zakwaterowani uczestnicy wypoczynku nie mogą być prowadzone prace remontowe;
  8. zakwaterowania uczestników w pokojach wyposażonych w tapczany lub łóżka jednoosobowe (z wyłączeniem łóżek piętrowych) dla każdego uczestnika, z bielizną pościelową z dodatkowym kocem dla każdego uczestnika, wyposażone w szafy ubraniowe oraz wieszaki w ilości odpowiadającej liczbie uczestników. Łazienki i toalety muszą znajdować się w pokojach lub budynku, w którym zakwaterowani są uczestnicy;
  9. zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc noclegowych, przy czym liczba osób zakwaterowanych w jednym pokoju musi być zgodna z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego;
  10. zapewnienia uczestnikom świetlicy/sali umożliwiającej spędzanie czasu w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych oraz boiska sportowego wraz ze sprzętem do gier sportowych i towarzyskich;
  11. zapewnienia stołówki znajdującej się na terenie obiektu spełniającej wymagania sanitarne;
  12. codziennego sprzątania pomieszczeń, z których korzystają uczestnicy;
  13. zapewnienia infrastruktury obiektu umożliwiającej izolację osób z objawami  wskazującymi na wystąpienie choroby, w tym w szczególności choroby zakaźnej;
  14. zatrudnienia pielęgniarki lub ratownika medycznego, lub lekarza w czasie trwania wypoczynku;
  15. zapewnienia doświadczonej kadry wypoczynku, posiadającej kwalifikacje określone
    w przepisach prawa, w tym wychowawców i kierownika wypoczynku, w liczbie zgodnej do ilości uczestników w grupie z aktualnymi wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży, a także pedagoga lub psychologa, lub innego specjalisty wspierającego kadrę wychowawczą;
  16. wykupienia ubezpieczenia na rzecz uczestników wypoczynku na czas trwania turnusu;
  17. zorganizowania atrakcyjnego programu wypoczynku, w tym uwzględniającego realizację priorytetów wymienionych w pkt I.10 ogłoszenia.
  18. umieszczania logo Zleceniodawcy i informowania, że zadanie publiczne jest finansowane przez Zleceniodawcę na wszystkich materiałach w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.

Uwaga! Oferta powinna zawierać opis spełnienia warunków organizacji wypoczynku określonych w pkt II ogłoszenia. Niespełnienie powyższego warunku będzie skutkowało odrzuceniem oferty.

III. Wymagana dokumentacja

  1. Wypełniony formularz oferty (Załącznik nr 1) musi być podpisany przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli, zgodnie z wyciągiem z KRS lub innym dokumentem, potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowania osób reprezentujących.
  2. Kopia statutu poświadczona za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby potwierdzającego, że organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży jest zadaniem statutowym.
  3. Aktualny odpis z rejestru lub kopia wyciągu z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, poświadczone za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby (wystawiony/pobrany w 2024 roku).
  4. W przypadku oferty składanej przez oddział terenowy nieposiadający osobowości prawnej, a wpisany do właściwego rejestru, należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne do działania w ramach niniejszego konkursu (udzielone w 2024 roku).
  5. Oświadczenie, że wobec Oferenta nie toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, a także że nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne
    (Załącznik nr 4).
  6. Wykaz kadry z informacją o kwalifikacjach oraz doświadczeniu wychowawców i kierownika wypoczynku, oraz pozostałej kadry przewidzianej do zatrudnienia, tj. pielęgniarki, ratownika medycznego lub lekarza oraz innej kadry pedagogicznej (Załącznik nr 3).
  7. Program wypoczynku.
  8. Informacje o turnusach oraz szczegółowy opis obiektu, w którym będzie organizowany wypoczynek (Załącznik nr 2).
  9. Oświadczenie o realizacji zadania wraz z informacją o nr rachunku bankowego
    (Załącznik nr 6).
  10. Oświadczenie, że podmiot dokona weryfikacji osób, przed nawiązaniem z nimi stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym, jak również wypoczynek dostosowany zostanie do standardów ochrony małoletnich,
    o których mowa w art. 6 ust. 1 i art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich
    (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1304, 1606, z 2022 r. poz. 2600) i żadna z osób nie figuruje we wskazanym rejestrze (Załącznik nr 4).
  11. Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży (Załącznik nr 5).

IV. Warunki realizacji zadania

  1. Wypoczynek organizowany jest dla 200 uczestników w wieku od 8 do 15 lat – zamieszkujących tereny miejskie województwa pomorskiego.

Powierzenie zadania nastąpi w trzech częściach, przy czym każda część może składać się z dwóch turnusów (Załącznik nr 2):

1) Część 1 – 69 uczestników.

Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • bytowskiego – 14 uczestników,
  • chojnickiego – 15 uczestników,
  • gdańskiego – 6 uczestników,
  • kartuskiego – 4 uczestników,
  • kościerskiego – 10 uczestników,
  • nowodworskiego – 20 uczestników.

2) Część 2 – 70 uczestników.

Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • człuchowskiego – 14 uczestników,
  • lęborskiego – 21 uczestników,
  • kwidzyńskiego – 15 uczestników,
  • malborskiego – 12 uczestników,
  • puckiego – 8 uczestników.

3) Część 3 – 61 uczestników.

Uczestnicy zamieszkali na terenie powiatów:

  • słupskiego – 11 uczestników,
  • starogardzkiego – 9 uczestników,
  • sztumskiego – 8 uczestników,
  • tczewskiego – 7 uczestników,
  • wejherowskiego– 8 uczestników,
  • miasto Gdańsk – 6 uczestników,
  • miasto Gdynia – 3 uczestników,
  • miasto Sopot – 3 uczestników,
  • miasto Słupsk – 6 uczestników.

Uwaga! Na każdą część należy złożyć oddzielną ofertę. Oferent może złożyć ofertę
na dowolną liczbę części.

  1. Termin realizacji zadania określa się w umowie, z tym że rozpoczęcie pierwszego turnusu może nastąpić nie wcześniej niż 22 czerwca 2024 r. w godzinach popołudniowych, a zakończenie ostatniego turnusu musi nastąpić najpóźniej do 31 sierpnia 2024 r., przy czym turnus trwa 12 dni.

V. Kryteria przyznawania dotacji:

  1. Pomorski Kurator Oświaty powoła komisję do oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert.
  2. Ocena formalna ofert polegać będzie na sprawdzeniu czy:
  • oferta została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu;
  • oferta została złożona na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do ogłoszenia;
  • do oferty dołączono wymagane załączniki;
  • oferta jest prawidłowo i kompletnie wypełniona, (wypełnienie wymaganych pól, bez skreśleń oraz czy jest podpisana przez uprawnione osoby – wymienione w KRS/innym rejestrze lub posiadające uprawnienia wynikające z pełnomocnictw/innych dokumentów;

Uwaga! W przypadku, gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię, nazwisko i pełnioną funkcję w podmiocie składającym ofertę.

  • Oferent jest uprawniony do złożenia oferty;
  • jednym z celów Oferenta jest organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
  • kalkulacja kosztów została prawidłowo wypełniona, jest spójna i nie zawiera błędów;
  • Oferent podał w ofercie adres i termin planowanego wypoczynku
    oraz liczbę uczestników.
  1. Kryteria oceny merytorycznej:
Lp. Kryterium Punktacja
1. Analiza i ocena realizacji zadania publicznego w poprzednim roku, biorąc pod uwagę w szczególności rzetelność, terminowość sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. 0-10
2. Program wypoczynku: atrakcyjność, różnorodność oraz jakość realizacji programu, w tym sprzęt lub inne materiały wykorzystywane do jego realizacji. 0-30
3. Uwzględnienie w programie rekomendacji MEN, wymienionych I.10.1-10.7 - 2 pkt. za każdy priorytet. 0-14
4. Organizacja zajęć profilaktycznych, wychowawczych lub socjoterapeutycznych. 0-20
5. Dobór kadry (kwalifikacje, doświadczenie), w tym wolontariat oraz inne osoby zatrudnione do realizacji zadania. 0-20
6. Wykorzystywane zasoby lokalowe, standard obiektu oraz jego wyposażenie. 0-30
7. Miejsce realizacji zadania – atrakcyjność, adekwatność bazy
do realizowanej oferty.
0-20
8. Wypoczynek organizowany poza terenem województwa pomorskiego. 20
9. Zasadność i czytelność przedstawionej kalkulacji kosztów
w odniesieniu do planowanych działań i założonych celów.
0-10
10. Doświadczenie Oferenta i współpracę z Kuratorium Oświaty w Gdańsku w zakresie organizacji wypoczynku dzieci
i młodzieży.
0-10
11. Maksymalna liczba punktów - łącznie 184
  1. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości na stronie www.kuratorium.gda.pl w aktualnościach, w Biuletynie Informacji Publicznej Kuratorium Oświaty w Gdańsku oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego po akceptacji Pomorskiego Kuratora Oświaty.
  2. Zadanie publiczne zostanie powierzone Oferentowi, który uzyska najwyższą liczbę punktów.
  3. Oferty złożone niezgodnie ze wzorem, niekompletne, zawierające uchybienia formalne, niezawierające informacji dotyczących spełnienia warunków organizacji wypoczynku określonych w pkt II ogłoszenia oraz złożone po upływie terminu składania ofert będą odrzucane bez uprzedniego wezwania do uzupełnienia. Wykaz tych ofert zostanie opublikowany na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gdańsku wraz
    z informacją o przyczynie odrzucenia oferty.

VI. Termin i miejsce składania ofert:

  1. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia - zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. 2018 r. poz. 2057).
  2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć do Kuratorium Oświaty
    w Gdańsku osobiście lub za pośrednictwem usługi pocztowej na adres: Kuratorium Oświaty w Gdańsku ul. Wały Jagiellońskie 24, 80-853 Gdańsk w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 maja 2024 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie, która powinna zawierać opis: Konkurs ofert 2024 – powierzenie – część ……… - dla dzieci i młodzieży z terenów miejskich.

Uwaga! O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Kuratorium Oświaty w Gdańsku. Oferta, która wpłynie po wskazanym w pkt. VI.2 terminie, nie będzie podlegała procedurze konkursowej.

VII. Termin i warunki realizacji zadań publicznych

  1. Oferent, który zostanie wyłoniony, będzie zobowiązany do zawarcia umowy o powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057) (Załącznik nr 7).
  2. Podpisanie umowy następuje wyłącznie po dostarczeniu przez Oferenta potwierdzenia zgłoszenia wypoczynku. 
  3. Termin realizacji zadania publicznego określa się od pierwszego do ostatniego dnia dotowanego wypoczynku.

Uwaga! Przyznane środki finansowe z dotacji oraz uzyskane w związku z realizacją zadania przychody, w tym odsetki bankowe od przekazanej dotacji, Oferent jest zobowiązany wykorzystać w terminie 14 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego wskazanego w umowie.

  1. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość dokonywania przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonych w kalkulacji w wysokości nieprzekraczającej 15% wartości poszczególnych pozycji kosztów pod warunkiem, że dokonanie przesunięcia nie spowoduje obniżenia kwoty przeznaczonej na program na jednego uczestnika poniżej 450 zł. Przesunięcie pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów wymaga pisemnego uzasadnienia oraz zgody Pomorskiego Kuratora Oświaty i odbywa się w formie aneksu do umowy, przy czym powyższe przesunięcie nie może spowodować obniżenia jakości realizacji zadania, w tym programu.
  2. Środki pochodzące z dotacji mogą być wykorzystane na:
  • wyżywienie i zakwaterowanie uczestników wypoczynku;
  • transport uczestników;
  • ubezpieczenie uczestników;
  • realizację programu wypoczynku, w tym np. kosztów związanych
    z organizowaniem wycieczek, imprez sportowych, zajęć terapeutycznych, terenowych, świetlicowych, organizację konkursów, turniejów, warsztatów;
  • wynagrodzenie kadry i obsługi wypoczynku.
  1. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie, o której mowa w pkt VII.1 (Załącznik nr 8), należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzoru ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Do sprawozdania należy dołączyć:

1) podpisane przez Zleceniobiorcę zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania publicznego w wersji papierowej
(Załącznik nr 9);

2) listę uczestników biorących udział w wypoczynku zawierającą następujące dane: imię i nazwisko uczestnika, gmina, z której pochodzi, miejsce i termin pobytu podczas wypoczynku.

  1. Sprawozdanie należy złożyć w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania publicznego.
  2. W przypadku niezłożenia sprawozdania w terminie Zleceniodawca wzywa pisemnie Zleceniobiorcę do jego złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
  3. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 8, skutkuje uznaniem dotacji za wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem na zasadach, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.).
  4. Niezastosowanie się do wezwania, o którym mowa w ust. 8 może być podstawą
    do natychmiastowego rozwiązania umowy przez Zleceniodawcę.
  5. Pomorski Kurator Oświaty ma prawo żądać przedstawienia w wyznaczonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień do sprawozdania.
  6. Zleceniodawca ma prawo przeprowadzić kontrolę realizacji zadania publicznego
    w zakresie objętym umową, w tym żądać przedstawienia faktur i innej dokumentacji zarówno w czasie trwania wypoczynku, jak i do 5 lat po jego zakończeniu.

VIII. Informacja, o której mowa w art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) o zrealizowanych przez Pomorskiego Kuratora Oświaty w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami.

W roku 2023 zrealizowano zadanie publiczne w zakresie powierzenia organizacji letniego wypoczynku dzieci i młodzieży z terenów miejskich województwa pomorskiego, które miały utrudniony dostęp do wypoczynku, na które wykorzystano środki w wysokości 399 000 zł dla 266 uczestników.

W roku 2024 nie przekazywano organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2023 r. poz. 571 środków na powierzenie organizacji wypoczynku letniego dzieci i młodzieży z terenów miejskich województwa pomorskiego, które mają utrudniony dostęp do wypoczynku w formie kolonii i obozów.

IX . Przetwarzanie danych osobowych

Administrator danych

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Pomorski Kurator Oświaty.
We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych na adres mailowy: iod@kuratorium.gda.pl.

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie https://www.kuratorium.gda.pl/glowna/rodo/.

Załączniki do ogłoszenia:

  1. Wzór „Oferta realizacji zadania publicznego” - Załącznik nr 1;
  2. Informacje o turnusach oraz  szczegółowy opis obiektu – Załącznik nr 2;
  3. Wykaz kadry przewidzianej do zatrudnienia podczas wypoczynku - Załącznik nr 3;
  4. Oświadczenie o dokonaniu weryfikacji osób mających kontakt z uczestnikami wypoczynku oraz o braku postępowania egzekucyjnego- Załącznik nr 4;
  5. Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży - Załącznik nr 5;
  6. Oświadczenie o realizacji zadania oraz nr rachunku bankowego - Załącznik nr 6;
  7. Wzór „Umowa o realizację zadania publicznego” - Załącznik nr 7;
  8. Wzór „Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego” - Załącznik nr 8;
  9. Zestawienie dokumentów księgowych - Załącznik nr 9.

Informacji o konkursie ofert udziela: Katarzyna Bryksa, tel. 58 322 29 31, Anna Reda,
tel. 58 322 29 12, e- mail: wypoczynek@kuratorium.gda.pl.

Uwaga! Pracownicy Kuratorium Oświaty nie dokonują oceny formalnej ani merytorycznej ofert i nie udzielają porad w zakresie przygotowania ofert.

Pomorski Kurator Oświaty
Grzegorz Kryger

Gdańsk, 15 kwietnia 2024 roku

Materiały

Konkurs ofert​_powierzenie​_miejskie scan pdf
2024​_powierzenie​_miejskie​_konkurs​_ofert​_scan.pdf 4.81MB
Wzór „Oferta realizacji zadania publicznego” – Załącznik nr 1;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-1-wzór-oferty-na-realizację-zadania-publicznego.doc 0.11MB
Informacje o turnusach oraz szczegółowy opis obiektu – Załącznik nr 2;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-2-turnusy-i-miejsca-wypoczynku-.docx 0.02MB
Wykaz kadry przewidzianej do zatrudnienia podczas wypoczynku – Załącznik nr 3;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-3-wykaz-kadry-wypoczynku.docx 0.01MB
Oświadczenie o dokonaniu weryfikacji osób mających kontakt z uczestnikami wypoczynku oraz o braku postępowania egzekucyjnego- Załącznik nr 4;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-4-oświadczenie-weryfikacja-kadry.doc 0.03MB
Oświadczenie o realizacji wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji dla organizatorów wypoczynku dzieci i młodzieży – Załącznik nr 5;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-5-oświadczenie-przepisy-prawa-i-wytyczne.doc 0.03MB
Oświadczenie o realizacji zadania oraz nr rachunku bankowego – Załącznik nr 6;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-6-oświadczenie-oferenta.doc 0.03MB
Wzór „Umowa o realizację zadania publicznego” – Załącznik nr 7;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-7-​_wzór-umowy.doc 0.12MB
Wzór „Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego” – Załącznik nr 8;
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-8-wzór-sprawozdania-z-wykonania-zadania-publicznego.doc 0.10MB
Zestawienie dokumentów księgowych – Załącznik nr 9.
2024​_powierzenie​_załącznik-nr-9-zestawienie-dokumentów-księgowych.xls 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.04.2024 10:38 Aneta Barbarowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Pomorski Kurator Oświaty
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
POMORSKI KURATOR OŚWIATY OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie organizacji wypoczynku letniego w 2024 roku dla dzieci i młodzieży z terenów miejskich województwa pomorskiego, które mają utrudniony dostęp do wypoczynku 1.0 15.04.2024 10:38 Aneta Barbarowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}