W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Działanie 2.5 Wsparcie umiejętności cyfrowych

W tym działaniu wspierane będą kompetencje cyfrowe kadr zaangażowanych w świadczenie usług, produktów lub procesów cyfrowych przyczyniających się do wzmocnienia efektów operacji wdrażanych w celu szczegółowym (CS) 1.2. Obejmą one w szczególności obszar cyberbezpieczeństwa, w ramach finansowania krzyżowego do wysokości 15% priorytetu. Dodatkowo planowane jest wsparcie utworzenia European Digital Innovation Hub dla administracji oraz kampanie, które zwiększą świadomość obywateli w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii wdrażanych w operacjach w CS 1.2.

BANERY_NA_SI_-_Finansowanie_FERC_Baner_SI_-_FERC-21

Wyzwaniem dla perspektywy finansowej 2021-2027 jest zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania, w szczególności na zaawansowane kompetencje cyfrowe, z takich obszarów, jak np.: analiza danych i uczenie maszynowe, robotyka i sensory, e-handel, cyberbezpieczeństwo, internet rzeczy, obliczenia kwantowe czy zarządzanie IT. Są one szczególnie istotne dla sprawnego funkcjonowania współczesnej administracji oraz realizacji polityk publicznych - w tym polityk rozwojowych.

Wymaga to stałego podnoszenia kompetencji pracowników instytucji sektora publicznego. Interwencja obejmie uruchomienie szkoleń dotyczących m.in. cyfryzacji gospodarki, przemysłu 4.0 (czy ogólnie: współczesnych trendów rozwojowych) dla ww. osób, w tym pracowników z sektora ochrony zdrowia oraz przedsiębiorców w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Celem kampanii edukacyjno-informacyjnych będzie podniesienie świadomości publicznej na temat korzyści płynących ze stosowania technologii cyfrowych, w tym e-usług publicznych. Działanie ma budować i utrwalać wśród obywateli motywacje do korzystania z TIK, rozwój niezbędnych umiejętności oraz zmianę postaw negatywnych i przeciwnych wykorzystywaniu tych technologii, jak również likwidację stereotypów wpływających na brak zainteresowania TIK.

Grupy docelowe:

Przede wszystkim pracownicy instytucji sektora publicznego, obywatele, przedsiębiorcy.

{"register":{"columns":[]}}