Komunikat dla Grantobiorców w projekcie "Cyberbezpieczny Samorząd"
Dotyczy zwrotu niewykorzystanych środków z Budżetu Państwa i UE
Szanowni Państwo, w związku z końcem roku budżetowego uprzejmie informujemy, że nie mają Państwo obowiązku zwracać zarówno niewykorzystanej części grantu współfinansowanej z Budżetu Państwa, jak i niewykorzystanych środków z budżetu Unii Europejskiej.
Uzasadnienie
Projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” realizujemy jako beneficjent w ramach FERC 2021-2027 Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
W tym zakresie obowiązuje, wydane na podstawie art. 189 ust. 4, Rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 21 września 2022 r. w sprawie zaliczek w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, który w § 4 określa, że „rozliczenie zaliczki polega na wykazaniu przez beneficjenta wydatków kwalifikowalnych we wnioskach o płatność złożonych do właściwej instytucji, w terminach i na warunkach określonych w umowie o dofinansowanie oraz zgodnie z systemem realizacji danego programu finansowanego z udziałem środków europejskich, lub na zwrocie zaliczki.” Taki obowiązek ustawodawca nałożył na beneficjenta, którym jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Umowa o powierzenie grantu nie wskazuje na obowiązek zwrotu niewykorzystanej kwoty przyznanej w ramach współfinansowania z Budżetu Państwa co jest zgodne z wyżej wymienionymi przepisami. Grantobiorca otrzymując grant nie otrzymuje „zaliczki”, o której mowa w przywołanym powyżej przepisie.