Konferencja Cyfrowa Gmina
O konferencji
11 grudnia 2023 r. odbyła się konferencja zamykająca projekt „Cyfrowa Gmina”, który realizowany był w ramach V Osi (REACT-EU) Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, obejmującego wsparcie i rozwój cyfrowy jednostek samorządu terytorialnego (JST).
Pandemia COVID-19 pokazała nam, że w dzisiejszym świecie niezwykle ważne jest sprawne wykorzystywanie technologii cyfrowych przez samorządy. W wyniku przejścia na zdalny tryb pracy okazało się, że urzędy napotkały liczne trudności związane np. z brakiem sprzętu lub niewystarczających kompetencji kadrowych. Nauka zdalna dla uczniów również była utrudniona, przez deficyt komputerów i brak dostępu do internetu.
W odpowiedzi na te problemy powstała „Cyfrowa Gmina”, której celem było wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych, zwiększenie cyberbezpieczeństwa oraz zapewnienie sprzętu z dostępem do internetu niezbędnego do nauki zdalnej.
Podczas konferencji podsumowano dotychczasowe działania w ramach projektu oraz przedstawione wyniki osiągnięte przez JST. Odbyła się także dyskusja na temat przyszłości rozwoju cyfrowego samorządów.
W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, a także eksperci z zakresu technologii cyfrowych.
Agenda obejmuje następujące tematy:
- Podsumowanie działań w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”
- Wyniki osiągnięte przez JST
- Perspektywy rozwoju cyfrowego samorządów
Szczegóły dotyczące konferencji
Data: 11 grudnia 2023 r.
Godzina: 11:00-16:00
Miejsce: Centrum Konferencyjne WEST GATE, Warszawa al. Jerozolimskie 92
Transmisja online: profil Centrum Projektów Polska Cyfrowa na Facebooku