W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kontrola zamówień

Sposoby kontroli zamówień publicznych

Szanowni Państwo,

przeprowadzamy dwa rodzaje kontroli:

kontrole ex-ante - przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego (kontrole ex-ante zawiesiliśmy do odwołania za wyjątkiem projektów realizowanych w ramach I osi POPC),

kontrole ex-post - po podpisaniu umowy o zamówienie publiczne.

Dla usprawnienia procesu przekazywania kompletu dokumentów do kontroli zamówienia opracowaliśmy listy sprawdzające. Kompletną dokumentację przeprowadzonych postępowań wraz z wypełnioną listą prosimy przekazywać do opiekuna projektu.

1. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie ustawy PZP

2. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie zasada konkurencyjności

3. Lista dokumentów – kontrola aneksów do umowy głównej

4. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie rozeznania rynku

Przekazanie kompletnej dokumentacji w bardzo dużym stopniu wpływa na usprawnienie weryfikacji postępowań.

Niewypełnienie obowiązku wynikającego z zawartych umów lub porozumień o dofinansowanie, polegającego na niezwłocznym przekazywaniu kompletnej dokumentacji zamówień udzielonych w ramach projektów bądź też utrudnianie dostępu do dokumentacji zamówienia albo znaczące braki w przekazanej dokumentacji, mogą na etapie kontroli ex-post stanowić podstawę do dokonania pomniejszenia wydatków kwalifikowalnych w wysokości do 100% dofinansowania, zgodnie z obowiązującymi taryfikatorami.

Przekazujemy Państwu również materiały, przygotowane przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Komisję Europejską, które pomogą uniknąć błędów popełnianych podczas udzielania zamówień publicznych w trybach pozaustawowych w ramach projektów realizowanych z POPC 2014-2020.

Wytyczne dla osób odpowiedzialnych za udzielanie zamówień publicznych dotyczące unikania najczęstszych błędów popełnianych w projektach finansowanych z europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych

Zamówienia udzielane w ramach projektów – Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014–2020

Lista sprawdzająca nr 1 do zamówień o wartości od 20 tys. zł netto do 50 tys. zł netto włącznie

Lista sprawdzająca nr 2 dla zamówień o wartości powyżej 50 tys. zł netto

Zachęcamy do stosowania załączonych wzorów.

{"register":{"columns":[]}}