Kontrola zamówień
Sposoby kontroli zamówień publicznych
Szanowni Państwo,
przeprowadzamy dwa rodzaje kontroli:
• kontrole ex-ante - przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego (kontrole ex-ante zawiesiliśmy do odwołania za wyjątkiem projektów realizowanych w ramach I osi POPC),
• kontrole ex-post - po podpisaniu umowy o zamówienie publiczne.
Dla usprawnienia procesu przekazywania kompletu dokumentów do kontroli zamówienia opracowaliśmy listy sprawdzające. Kompletną dokumentację przeprowadzonych postępowań wraz z wypełnioną listą prosimy przekazywać do opiekuna projektu.
1. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie ustawy PZP
2. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie zasada konkurencyjności
3. Lista dokumentów – kontrola aneksów do umowy głównej
4. Lista dokumentów – zamówienie udzielone w trybie rozeznania rynku
Przekazanie kompletnej dokumentacji w bardzo dużym stopniu wpływa na usprawnienie weryfikacji postępowań.
Niewypełnienie obowiązku wynikającego z zawartych umów lub porozumień o dofinansowanie, polegającego na niezwłocznym przekazywaniu kompletnej dokumentacji zamówień udzielonych w ramach projektów bądź też utrudnianie dostępu do dokumentacji zamówienia albo znaczące braki w przekazanej dokumentacji, mogą na etapie kontroli ex-post stanowić podstawę do dokonania pomniejszenia wydatków kwalifikowalnych w wysokości do 100% dofinansowania, zgodnie z obowiązującymi taryfikatorami.
Przekazujemy Państwu również materiały, przygotowane przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Komisję Europejską, które pomogą uniknąć błędów popełnianych podczas udzielania zamówień publicznych w trybach pozaustawowych w ramach projektów realizowanych z POPC 2014-2020.
Lista sprawdzająca nr 1 do zamówień o wartości od 20 tys. zł netto do 50 tys. zł netto włącznie
Lista sprawdzająca nr 2 dla zamówień o wartości powyżej 50 tys. zł netto
Zachęcamy do stosowania załączonych wzorów.