Lekcja:Enter
Interwencja jest odpowiedzią na dotychczas niewielki stopień wykorzystania przez nauczycieli narzędzi TIK w procesie kształcenia, w szczególności stopień korzystania z publicznie dostępnych e-zasobów edukacyjnych. Efektem wsparcia będzie znaczące poszerzenie grona nauczycieli różnych przedmiotów (ze szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych), którzy korzystają w procesie kształcenia z cyfrowych narzędzi edukacyjnych (narzędzi TIK i e-zasobów) oraz przygotowanie nauczycieli do regularnego korzystania z tych narzędzi.
Do dofinansowania w ramach konkursu zostanie wybrany wyłącznie jeden projekt biorący udział w konkursie, spełniający formalne i merytoryczne kryteria wyboru projektów, który uzyskał największą liczbę punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowanych spośród wszystkich wnioskodawców wnioskujących o dofinansowanie na realizację projektu.
Szkolenia w projekcie będą dedykowane nauczycielom ze szkół każdego typu (publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych), którzy chcą rozwijać swoje kompetencje cyfrowe i osiągać dodatkowe efekty kształcenia dzięki stosowaniu i tworzeniu wartościowych e-materiałów.
Cel
Celem projektów jest wsparcie rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania narzędzi TIK w procesie kształcenia. Wspierane będą działania szkoleniowe ukierunkowane na rozwój kompetencji cyfrowych. W celu uzyskania najbardziej efektywnego rezultatu, możliwe będzie wykorzystanie innych, aniżeli stacjonarne kursy i szkolenia, form przekazywania wiedzy, które będą integrować oraz angażować ich uczestników, wykorzystując przy tym dostępne narzędzia TIK. W tym kontekście dopuszczalne są projekty kompleksowe łączące różnorodne formy dotarcia do ostatecznego odbiorcy.
Dla kogo
Do konkursu mogą przystąpić:
- organizacje pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817),
- JST oraz ich związki i stowarzyszenia,
- instytucje prowadzące działalność w zakresie uniwersytetów trzeciego wieku,
- partnerstwa pomiędzy powyższymi podmiotami.
Budżet i poziom dofinansowania
Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektu w niniejszym konkursie wynosi 50 000 000,00 PLN, która stanowi środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (84,63%) oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa (15,37%).
Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 100% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu.
Minimalna wartość projektu wynosi 20 000 000,00 PLN.
Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu wynosi 50 000 000,00 PLN*.
*dopuszcza się możliwość zwiększenia maksymalnej kwoty dofinansowania w celu wzmocnienia efektów projektu
Harmonogram konkursu
- Ogłoszenie konkursu: 19.07.2018
- Rozpoczęcie naboru wniosków: 20.08.2018
- Zakończenie naboru wniosków: 26.10.2018
Sposób składania wniosków
Wnioski o dofinansowanie projektu przyjmowane będą w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U z 2016 r. poz. 1579), za pośrednictwem aplikacji internetowej, udostępnionej pod adresem: https://popc03.cppc.gov.pl.
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie przy użyciu formularza elektronicznego, dostępnego pod adresem: https://generator.cppc.gov.pl/.
Zapoznaj się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych tutaj.
Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące aplikowania o środki w ramach Działania 3.1 POPC można przesyłać na adres e-mail: konkurs3.1-pytania@cppc.gov.pl.
Komunikat IOK dotyczący konkursu nr POPC.03.01.00-IP.01-00-004/18 (e-zasoby)
W odniesieniu do szczegółowych obowiązków Operatora, określonych w koncepcji realizacji projektu, informujemy, że zgodnie ze stanowiskiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji koncepcja funkcjonowania platformy szkoleniowej w ramach projektu może być oparta o dostępne online rozwiązania pozwalające na udostępnianie i zarządzanie kursami i ich użytkownikami (np. aplikacja internetowa Moodle, lub inne podobne). Udostępniona przez Operatora platforma powinna zapewnić tworzenie materiałów zgodnie ze standardami platform edukacyjnych, w tym z wykorzystaniem dostępu do e-podręczników. Materiały powinny być w formacie standardowo akceptowanym przez platformy (np. minimum SCORM 2004 lub wyżej).
Informujemy również, że w Ministerstwie Edukacji Narodowej równolegle trwają prace nad stworzeniem i udostępnieniem e-learningowej platformy szkoleniowej w ramach OSE.
W związku z powyższym przygotowane przez Operatora wnioski powinny uwzględniać wydatki związane z funkcjonowaniem platformy w projekcie, jednoczenie biorąc pod uwagę możliwość zmniejszenia wykorzystania platformy Operatora na rzecz platformy tworzonej przez MEN/OSE w trakcie realizacji projektu. Działania projektowe związane z budową platformy będą na bieżąco konsultowane z MEN.