W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Jeszcze więcej spraw możliwych do załatwienia on-line

19.12.2024

System elektronicznego zarządzania dokumentami wesprze 2 000 podmiotów

Ogłoszenie naboru niekonkurencyjnego C2.1.1

Wiemy, jak istotne są wszystkie elementy, które ułatwiają nam życie i pozwalają zaoszczędzić czas. Jedną z nich są e-usługi, które umożliwiają załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu. Do ich rozwoju przykładamy zatem szczególną uwagę, aby nam wszystkim żyło się lepiej.

Rozwój e-usług dzięki KPO

Celem Inwestycji C2.1.1 KPO „E-usługi publiczne, rozwiązania IT usprawniające funkcjonowanie administracji i sektorów gospodarki” jest zwiększenie liczby spraw możliwych do załatwienia drogą elektroniczną przy wykorzystaniu e-usług i procesów cyfrowych. To także zapewnienie modelowego systemu wsparcia zastosowań przełomowych technologii w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie.

Realizowane przedsięwzięcia przyczynią się do usprawnienia komunikacji między instytucjami publicznymi, obywatelami i biznesem.

Wystartował nowy nabór

Z danych pochodzących z Katalogu Podmiotów Publicznych wynika, że ok. 4 000 podmiotów administracji rządowej oraz samorządowej nie korzysta z elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Aby poprawić tę sytuację otworzyliśmy nowy nabór prowadzony w trybie niekonkurencyjnym. Oznacza to, że ostatecznym odbiorcą może być wyłącznie wyznaczony podmiot: Ministerstwo Cyfryzacji.

Co zakłada to przedsięwzięcie?

  • Udostępnienie systemu elektronicznego zarządzania dokumentami dla 2 000 podmiotów realizujących zadania publiczne
  • Wsparcie w postaci szkoleń, indywidualnego doradztwa oraz asyście technicznej i merytorycznej
  • Elektronizację czynności kancelaryjnych i docelowo przejście na zarządzanie dokumentacją w postaci elektronicznej

Podmioty, które nie mają możliwości technicznych, ludzkich i finansowych na zainstalowanie oraz utrzymanie systemu EZD RP, otrzymają dostęp do usługi chmurowej SaaS2 EZD RP. Umożliwi to instalację w środowisku chmurowym dla blisko 300 tysięcy pracowników administracji.

Nie tylko system

Ważne jest, aby pracownicy administracji potrafili umiejętnie korzystać z systemu. Dlatego przedsięwzięcie obejmie również pakiet szkoleń wstępnych, które umożliwią uczestnikom prawidłową instalację i konfigurację, a następnie skuteczne i poprawne rozpoczęcie pracy.

Pakiet obejmie szkolenia administracyjne i merytoryczne, prowadzone w formie stacjonarnej i online. Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną, którą następnie utrwalą poprzez wykonywane zadań praktycznych.

Pełna dokumentacja dostępna jest na stronie naboru.

{"register":{"columns":[]}}