AGNIESZKA KUROWSKA-SZCZEPAŃSKA
Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Politologia oraz Akademii Humanistycznej na kierunku Marketing Polityczny. W Centrum Projektów Polska Cyfrowa nadzorowała zespół odpowiedzialny za tworzenie podstaw do realizacji projektów unijnych z zakresu e-usług publicznych oraz cyfryzacji zasobów administracji, kultury i nauki. Prowadziła także zespoły zajmujące się realizacją projektów z zakresu podnoszenia kompetencji cyfrowych obywateli - zwiększania ich udziału w korzystaniu z Internetu i załatwianiu spraw urzędowych z wykorzystaniem e-usług publicznych. Realizowała projekty wspierające edukację: „Zdalna szkoła” i „Zdalna szkoła+” oraz propagujące STEAMowe podejście do nauczania – „Pracownie Aktywnego Korzystania z Technologii”. W Centralnym Ośrodku Informatyki odpowiada za zespoły wspierające realizację projektów, udostepniające dane publiczne oraz rozwijające kompetencje. Współtworzy projekt „Nowa TY w IT. Profesjonalizm nie ma płci” dotyczący przebranżowienia kobiet i możliwości rozpoczęcia pracy w IT bez wykształcenia technicznego.
ANTONINA NAGLER
Jest uczennicą IV klasy XXXI Liceum Ogólnokształcącego im. Ludwika Zamenhofa w Łodzi oraz laureatką III Ogólnopolskich Zawodów Projektowych CMI.
BARTOSZ KOSIŃSKI
Jest trenerem kompetencji cyfrowych, audytorem dostępności, inżynierem oprogramowania oraz metodykiem ze specjalizacją w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. To aktywny koordynator Zespołu Innowacji w Stowarzyszeniu Edukacji Pozaformalnej „Meritum” oraz Prezes 1+1 Spółdzielnia Socjalna. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie realizacji szkoleń, przede wszystkim z zakresu kompetencji cyfrowych i trenerskich oraz dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej. W ramach pracy w Spółdzielni Socjalnej 1+1 zajmuje się dostosowaniem nowych technologii do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym audytami dostępności na zlecenie gmin. Samodzielnie przeprowadził kilkanaście audytów pełnych oraz blisko 200 audytów dostępności cyfrowej. Bartosz Kosiński jest również twórcą aplikacji i platform edukacyjnych bazujących m.in. na rozwiązaniach oferowanych przez Articulate Storyline, Adobe Captivate, Unity, GDevelop i Moodle.
DAWID HOINKIS
Jest Kierownikiem Zespołu ds. Doradztwa i Rozwoju w krakowskim ośrodku Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego – FRDL Małopolskim Instytucie Samorządu Terytorialnego i Administracji. To także szkoleniowiec, konsultant i mentor z zakresu zarządzania i planowania strategicznego dla JST i NGO. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu strategii rozwoju oraz polityk branżowych (dla gmin, powiatów, obszarów funkcjonalnych) w Polsce i na Ukrainie, w szczególności realizowanych z wykorzystaniem metod partycypacyjnych. Współrealizował badania, analizy i audyty w sferze publicznej i pozarządowej oraz tworzył i koordynował projekty krajowe i międzynarodowe, głównie cyfrowe innowacyjne i nastawione na pomoc rozwojową. Dawid Hoinkis to autor publikacji naukowych i praktycznych, w tym współautor artykułów dotyczących współpracy samorządu i organizacji pozarządowych oraz powstających w ten sposób innowacyjnych usług publicznych. Stworzył także praktyczny poradnik z zakresu tworzenia nowej strategii rozwoju gminy na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
DOROTA PINTAL
Jest dyrektorką szkoły podstawowej, trenerką, doradczynią w zakresie planowania i wdrażania procesowego wspomagania szkół i przedszkoli w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów, w tym kompetencji cyfrowych z wieloletnim doświadczeniem. Jest mentorką w kursach e-learningowych, autorką programów szkoleń i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji jako trenerka i doradca w projektach POWER skierowanych do trenerów, doradców, dyrektorów szkół i przedszkoli, pracowników jednostek samorządu terytorialnego. Jest też autorką publikacji w zakresie wspomagania szkół i przedszkoli w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów, inicjatorką i realizatorką wielu innowacji i przedsięwzięć związanych z wdrażaniem TIK w szkole, którą kieruje.
DR INŻ. MACIEJ SAJKOWSKI
Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym z ponad 25-letnim doświadczeniem. Obecnie zatrudniony w Katedrze Informatyki Przemysłowej na Wydziale Inżynierii Materiałowej Politechniki Śląskiej. Dodatkowo od 5 lat jest nauczycielem w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Politechniki Śląskiej w Rybniku. To autor oraz współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych i dwóch patentów. Jest wykonawcą w kilkunastu projektach naukowo-badawczych finansowanych z budżetu w ramach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz z funduszy Regionalnych Programów Operacyjnych Inteligentny Rozwój. Posiada kilkuletni staż pracy w przedsiębiorstwach realizujących projekty badawcze. Jest entuzjastą Project Based Learning, Design Thinking oraz SCRUMa. To opiekun zespołu finalistów pierwszej polskiej edycji konkursu „Solve for Tomorrow”.
DR KRZYSZTOF WOJEWODZIC
Jest wykładowcą w obszarze IT i AI. W latach 2020-2023 kierował badaniami naukowymi nad AI za 28 mln PLN. Jest Prezesem Escola S.A. – 10. najszybciej rosnącej spółki w Polsce (Deloitte Fast 50, 2022 r.) i 170. najszybciej rosnącej spółki w Europie (Financial Times, 2022). Dr Krzysztof Wojewodzic dzieli się wiedzą na łamach „Escola Mobile” na Spotify i YouTube. Jako wykładowca występował m.in. na Global Leadership Conference w Cape Town (2023) i World Economic Forum w Davos (2018 r.).
EDYTA KRASKA
Jest Dyrektorką Biura Projektów w Stowarzyszeniu Nowe Oblicze Edukacji oraz w wydawnictwie Grupa MAC S.A. w Kielcach – właściciela marek MAC i JUKA. To politolożka, pedagożka oraz autorka i współautorka licznych projektów z zakresu szeroko rozumianej edukacji młodzieży i dorosłych. Posiada kompetencje menadżerskie. Jest autorką i koordynatorką ponad 30-stu projektów edukacyjnych, w tym „E-podręczniki do kształcenia ogólnego”, partnera merytorycznego Ośrodka Rozwoju Edukacji w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, realizowanego na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, a także projektów współrealizowanych z Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
HUBERT GĘSIARZ
Jest związany z tematyką zarządzania funduszami europejskimi od 2009 r., najpierw w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego (2009-2013), później w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (2014-2016) oraz aktualnie na Politechnice Łódzkiej (od 2017 r.), pełniąc funkcję Dyrektora Centrum Obsługi Projektów. Od grudnia 2018 r. jest Kierownikiem Centrum Mistrzostwa Informatycznego – projektu grantowego służącego rozwojowi kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz uczniów, obejmującego swoim zasięgiem blisko 40 tys. osób. Hubert Gęsiarz posiada także doświadczenie w prowadzeniu organizacji pozarządowej jaką jest Fundacja Łódź Akademicka (Prezes Zarządu od 2009 r.) oraz jest założycielem i współwłaścicielem spółki technologicznej Smart Soft Soltions sp. z o.o. zajmującej się projektowaniem urządzeń elektronicznych oraz rozwojem oprogramowania.
IWO ZMYŚLONY
Jest projektantem zmiany i kultury organizacji, metodologiem procesów projektowych, antropologiem designu i nowych technologii. Studiował filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i Katholieke Universiteit Leuven. To absolwent Akademii Innowatorów Społecznych Ashoka Innovators for the Public oraz licencjackich studiów samorządowych Akademii Finansów i Biznesu Vistula, a także laureat szeregu grantów i stypendiów (m.in. NCN, DAAD, GFPS, „Młoda Polska”). Doktoryzował się pracą o kreatywności w naukach empirycznych (2013). W latach 2012-2016 był aktywny jako krytyk, kurator i teoretyk sztuki. Od roku 2013 prowadzi warsztaty, szkolenia, sesje doradcze i webinary z zakresu m.in. psychologii kreatywności, kultury innowacji, projektowania usług (service design), myślenia projektowego (design thinking) oraz krytycznego (critical thinking). W latach 2013-2019 był związany ze School of Form SWPS oraz Viamoda School of Fashion, a w latach 2018-2020 współtworzył program Cambridge Innovation Center i Venture Cafe Warsaw. Wykładał też m.in. na Akademii Sztuki w Szczecinie i Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Obecnie jako trener i konsultant biznesu stale współpracuje z ICAN Institute, a jako wykładowca akademicki z UOUW (od 2010)
KAMIL GAWEŁ
Realizuje kampanie informacyjne w sektorze publicznym, od ponad 15 lat pracując w zespołach projektowych. Początkowo związany z kampaniami na temat funduszy europejskich. Od 2017 r. zaangażowany w prowadzenie zasięgowych kampanii w obszarze cyfryzacji, m.in.: „e-Polak potrafi!” (2019-2022), „Zrób to prościej” (2023 r.) oraz kampanii nt. cyberzagrożeń.
KATARZYNA JASZCZAK-BUKOWSKA
Jest ekspertką w dziedzinie analizy danych oraz wykorzystania sztucznej inteligencji do przewidywania trendów i opracowywania przyszłościowych strategii. Od lat współpracuje z Fundacją Wspierania Zrównoważonego Rozwoju w ramach projektów związanych z rozwojem kompetencji przyszłości. Zaangażowana w kwestie etyczne związane z rozwojem technologicznym, zwolenniczka świadomego tworzenia rozwiązań zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania. Aktywnie wspiera organizacje i instytucje w opracowywaniu strategii przyszłościowych, które pozwalają na adaptację do dynamicznie zmieniającego się świata.
MAGDALENA JANCZEWSKA
jest Prezeską Fundacji Pro Cultura, ekspertką ds. komunikacji społecznej i kształtowania wizerunku oraz trenerką kompetencji medialnych i cyfrowych. To dziennikarka z wieloletnim stażem, która była ekspertką ds. społeczno-gospodarczych w Konfederacji Pracodawców Polskich (obecnie Pracodawcy RP) oraz rzeczniczką prasową McCann Worldgroup Polska. Przez pięć lat pełniła funkcję doradczyni burmistrza Miasta Józefowa ds. komunikacji społecznej i prowadziła konsultacje społeczne dotyczące ważnych problemów w gminie. Z trzecim sektorem jest związana od ponad 6 lat, a od 5 lat zasiada w zarządzie Fundacji Pro Cultura. To współautorka koncepcji projektów realizowanych z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa o łącznym budżecie blisko 13 mln. zł. Jej organizacja została wybrana partnerem CPPC w projekcie wspierającym powstawanie Klubów Rozwoju Cyfrowego. W 2020 r. za swoje działania została wyróżniona w XII edycji konkursu Bizneswoman Roku w kategorii „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu”. Prowadzi wykłady i warsztaty dotyczące komunikacji społecznej, technik dziennikarskich, kreatywnego pisania, wystąpień publicznych i storytellingu. Uważa dostępność do kultury oraz uczestnictwo w niej za jedno z podstawowych praw współczesnego człowieka, a także ceni i szanuje słowo bez względu na medium.
MAJA WOLNIK
Jest absolwentką Uniwersytetu Łódzkiego. Certyfikowana Project Managerka IPMA-C, posiadająca wieloletnie doświadczenie w realizacji i zarządzaniu projektami. Członkini International Project Management Association Polska (IPMA Polska). Realizatorka projektów z obszarów inwestycji infrastrukturalnych w ochronie zdrowia, projektów B+R w ramach konsorcjów naukowo-przemysłowych oraz przedsięwzięć kompetencyjnych. Z Centrum Projektów Polska Cyfrowa związana od listopada 2021 roku. Od stycznia 2023 roku Dyrektorka Biura Projektów Własnych CPPC, odpowiedzialna za wdrażanie projektów inicjowanych z pozycji Beneficjenta.
MARIA ZDZIECH
Jest managerką produktu w dziale MAC Technologie należącym do Wydawnictwa MAC S.A. i współpracowniczką stowarzyszenia „Nowe Oblicze Edukacji” w Kielcach. Od 14 lat zawodowo związana z edukacją. Posiada tytuł MIEE w latach 2019-2020, 2020-2021, 2022-2023 przyznanego przez Microsoft. To Członkini Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych oraz Członkini Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
MICHAŁ MUCHA
Jest Zastępcą Dyrektora Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji. W latach 2022-2023 zajmował to stanowisko w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W latach 2017-2020 był doradcą wicepremiera prof. Piotra Glińskiego w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w latach 2020-2022 specjalistą prawno-administracyjnym w Polskiej Fundacji Narodowej. Jest absolwentem kursów i Studium Polityki Zagranicznej w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz programu SYNERGIA w Krajowej Szkole Administracji Publicznej.
MICHAŁ PRZYMUSIŃSKI
Jest absolwentem polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją animacja kultury. Zajmuje się projektowaniem i wdrożeniami systemów informatycznych. W latach 2017-2022 nadzorował budowę i rozwój głównego portalu administracji publicznej www.gov.pl. Kierował pracami budowy i uruchomienia ogólnopolskiego systemu obsługi Sanepidu – SEPIS (System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej), procesami automatyzacji obsługi infolinii Narodowego Programu Szczepień oraz infolinii Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla obywateli.
Pracował w Ministerstwie Cyfryzacji oraz KPRM jako Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Usług. W tym czasie nadzorował uruchomienie pierwszego etapu projektu e-doręczenia (system elektronicznych doręczeń rejestrowanych), style guide dla administracji rządowej, budowę e-usług dla obywateli, scentralizowanego systemu BIP oraz przygotowanie systemu zdalnej nauki i pracy dla pracowników administracji.
Wcześniej, jako pierwszy dyrektor Ośrodka Nowe Media TVP SA, projektował i wdrażał strategię nadawcy publicznego na obszarze cyfrowych mediów oraz odpowiadał za program TVP HD. W ramach współpracy z polskim oddziałem BBC z ramienia Netii współtworzył witrynę informacyjną nadawcy, a jako szef technologii internetowych uruchomił portal Radia Zet oraz zbudował pierwszą stronę internetową HBO Polska. W latach 2010-2011 zasiadał w radzie nadzorczej IAB Polska.
MONIKA EILMES
Jest pedagożką i absolwentką Wydziału Historyczno-Pedagogicznego Uniwersytetu Opolskiego. Od ponad 28 lat jest związana z sektorem pozarządowym. Inicjatorka i założycielka Warsztatów Terapii Zajęciowej w Głuchołazach. Koordynatorka wielu projektów społecznych w obszarze edukacji, partycypacji społecznej, samorządności i społeczności lokalnych.
NORBERT OGŁAZA
Jest prawnikiem i specjalistą w obszarze zarządzania, budowania strategii oraz zarządzania funduszami. Specjalizuje się w pozyskiwaniu i organizacji projektów dofinansowanych dla przedsiębiorstw i sektora publicznego, ze szczególnym naciskiem na obszary takie jak: transformacja cyfrowa, organizacja oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych. Od 18 lat pełni funkcję Prezesa Zarządu w firmie szkoleniowo-doradczej CERTES Sp. z o.o., a od 7 lat kieruje Fundacją Wspierania Zrównoważonego Rozwoju. Jego misją jest szerzenie wiedzy i dostarczanie narzędzi, które mają realny wpływ na zmieniającą się rzeczywistość biznesową. Dzięki pozyskanym środkom daje szansę na realizację projektów, które mają na celu m.in. edukację najmłodszych i doskonalenie samorządów, wdrażanie inicjatyw związanych z digitalizacją, aktywizację bezrobotnych oraz prowadzenie projektów wspierających osoby z niepełnosprawnościami. Ponadto, podejmuje wszelkie działania mające na celu podnoszenie świadomości na temat dostępności, zarówno w sektorze administracyjnym, jak i biznesowym. Jego osiągnięcia zawodowe zostały docenione przez Magazyn Businesswoman & Life, który przyznał mu tytuł jednej z „50 osobistości biznesu”, oraz przez ranking „TOP 500 najskuteczniejszych menedżerów w Polsce”, prowadzony przez Puls Biznesu.
OKTAWIA GORZEŃSKA
Jest absolwentką Leadership Academy for Poland. Współautorka koncepcji PAKT. Wieloletnia dyrektorka szkół publicznych. Doradczyni dyrektorów i szkoleniowiec w ogólnopolskich programach edukacyjnych w zakresie przywództwa i innowacji. Twórczyni Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorka platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Współtwórczyni #ProjektZMiana. Jutronautka 2022 według Gazety Wyborczej. Mówczyni TEDx.
PROF. JACEK MARCINIAK
Jest profesorem uczelni w Zakładzie Sztucznej Inteligencji na Wydziale Matematyki i Informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. To doktor habilitowany nauk technicznych w dyscyplinie informatyka, który uzyskał ten stopień na Uniwersytecie Paris-Sud XI w Orsay we Francji. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami informatycznymi. Prowadzi badania ze sztucznej inteligencji w obszarze inteligentnych systemów wspierających kształcenie (ITS; Intelligent Tutoring Systems) oraz przetwarzania języka naturalnego. Prowadzone przez niego prace badawcze obejmują modelowanie indywidualnych ścieżek kształcenia w systemach e-learningowych z uwzględnieniem postępów studentów oraz zidentyfikowanych potrzeb i ograniczeń. Badania obejmują również wykorzystanie ontologii jako modelu wiedzy o charakterze ogólnym, dziedzinowym i aplikacyjnym w inteligentnych systemach wspierających kształcenie oraz wyszukiwarkach semantycznych.
PROF. PIOTR SZCZUKO
Jest profesorem Politechniki Gdańskiej zaangażowanym w kształcenie studentów w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego na Wydziale Elektroniki Telekomunikacji i Informatyki oraz w realizację wielu projektów badawczych i rozwojowych. Wykorzystuje uczenie głębokie i metody analizy danych medycznych, biometrycznych, multimedialnych i jest współautorem ponad 100 publikacji w tej tematyce. Interesuje się ponadto aspektami etyki i odpowiedzialności we wdrażaniu AI oraz jej zastosowaniem w edukacji.
TOMASZ KULASA
Jest Zastępcą Dyrektora Centrum Transformacji Cyfrowej Ministerstwa Edukacji i Nauki. W swojej pracy zajmuje się kwestiami związanymi z rozwojem umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, wdrażaniem nowych technologii w edukacji oraz działalnością innowacyjną i eksperymentalną. Jest także jednym z wiceprzewodniczących Komitetu Sterującego European Schoolnet.
TOMASZ REJMER
Jest instruktorem harcerskim oraz Dyrektorem i twórcą Domu Kultury "Białogon" w Kielcach. W latach 2014-2022 był Komendantem Chorągwi Kieleckiej ZHP. To pomysłodawca projektów finansowanych z Unii Europejskiej, które realizowała Chorągiew Kielecka: „Świętokrzyska Sieć Świetlic Podwórkowych”, „Sieć Wspierania Funkcji Wychowawczych Rodzin Wiejskich” i „Latająca Akademia Edukacji Cyfrowej”. Celem tych pierwszych była popularyzacja metody harcerskiej oraz wzmocnienia systemu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w województwie świętokrzyskim. Tworząc projekty „Latająca Akademia Edukacji Cyfrowej” oraz „Cyfrowy Senior” wyszedł naprzeciw problemowi niskich kompetencji cyfrowych. Dzięki temu przeszkolono łącznie ponad 5700 osób z województwa świętokrzyskiego.