W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozliczanie przedsięwzięcia/projektu stawkami jednostkowymi

FERC | Rozliczenie projektu | prezentacja (warsztaty z 28.06.2024 r.)

FERC | Rozliczenie projektu | prezentacja (szkolenie z 4.03.2024 r.)

KPO II | Rozliczenie projektu | prezentacja (szkolenie z 26.02.2024 r.)

KPO I | Rozliczenie projektu | prezentacja (szkolenie z 19.02.2024 r.)

 

Pytania i Odpowiedzi


P: Jak często należy składać wnioski o płatność?

O: Wnioski o płatność zawierające część sprawozdawczą (wnioski sprawozdawcze, rozliczające zaliczkę, refundacyjne) należy składać co najmniej co 6 miesięcy.

 

P: Pierwszy wniosek o płatność należy złożyć najpóźniej 6 miesięcy po podpisaniu umowy. Czy jeżeli złożono już wniosek zaliczkowy to wymóg został spełniony?

O: Nie. Wniosek o zaliczkę, tzw. szybka zaliczka bez części sprawozdawczej nie spełnia tego wymogu.

 

P: Kiedy należy złożyć wniosek o płatność końcową?

O: W terminie do 14 dni od zakończenia okresu kwalifikowalności wydatków.

 

P: Na podstawie jakich dokumentów będą rozliczane wykonane punkty adresowe?

O: Na etapie weryfikacji wniosku o płatność, dla potwierdzenia punktów adresowych, będą brane pod uwagę dokumenty dotyczące realizacji, w szczególności:

  • protokoły odbioru prac lub inne równoważne dowody,
  • dokumentacja powykonawcza,
  • projekty wybudowanej sieci w postaci wektorowej SHP,
  • dokument przyjęcia środka trwałego – OT,
  • inne, równoważne dokumenty (np. oświadczenie projektanta/geodety o zgłoszeniu do zasobów) potwierdzające zakres zrealizowanych prac zgodnie z określonymi kamieniami milowymi.

Rozliczane efekty mogą zostać dodatkowo potwierdzone poprzez analizę dostępnych rejestrów publicznych.

 

P: Na podstawie jakich dokumentów będą rozliczane wykonane punkty adresowe w przypadku wykonania prac siłami własnymi?

O: W przypadku realizacji prac zasobami własnymi należy zadbać o właściwą ścieżkę audytu. Powinny zostać opracowane i wystawiane m.in. takie dokumenty jak:

  • protokoły wydania materiałów z magazynu,
  • protokoły zlecenia prac – z uwzględnieniem danych adresów, odcinka długości sieci etc.
  • protokoły odbioru prac, w tym protokoły przeprowadzenia odbiorów jakości sieci oraz inne dokumenty zewnętrzne
  • dokumentacja powykonawcza,
  • oświadczenia geodety o zgłoszeniu do zasobów,
  • dokumentacja odbiorowa od właściciela słupów (w przypadku infrastruktury napowietrznej),
  • przyjęcie środka trwałego (dla kolejnych etapów może być to środek trwały w budowie).

 

P: Czy wraz z wnioskiem o płatność rozliczającym wykonane punkty należy przedłożyć dokumenty potwierdzające realizację wszystkich tych punktów?

O: Nie. CPPC wezwie do złożenia dokumentów potwierdzających wybudowanie wybranych punktów adresowych.

 

P: Czy może się zdarzyć, że punkt adresowy nie zostanie potwierdzony przez CPPC?

O: Tak, jeśli nie zostaną wiarygodnie udokumentowane.

 

P: Rozliczanie odbywa się w oparciu o stawki jednostkowe. Czy CPPC będzie weryfikowało rzeczywiste koszty wykonania punktów adresowych, np. poprzez weryfikację faktur?

O: Nie. Wszystkie punkty adresowe mają przypisaną stawkę jednostkową, która stanowi ryczałtową zapłatę za dany punkt adresowy. Wydatki rozliczane w formie stawek jednostkowych są traktowane jako wydatki poniesione.

 

P: Czy wraz z wnioskiem o płatność należy przedłożyć faktury lub inne dokumenty potwierdzające rzeczywiście poniesione koszty?

O: Nie. CPPC nie będzie weryfikowało wysokości poniesionych kosztów.

 

P: Czy jeśli przedsięwzięcie/projekt zostanie zrealizowane taniej niż wynika to z ustalonych stawek jednostkowych, OOW/ Beneficjent będzie zobowiązany do zwrotu różnicy?

O: Nie. Przedsięwzięcie/projekt rozliczane jest w oparciu o stawki jednostkowe i CPPC nie weryfikuje w wysokość rzeczywistych kosztów.

 

P: Przedsięwzięcie/projekt będzie realizowane przez generalnego wykonawcę. Czy CPPC będzie weryfikować sposób wyboru wykonawcy?

O: Nie, z uwagi na zastosowanie uproszczonych metod rozliczania – stawek jednostkowych

 

P: W jaki sposób należy wskazać we wniosku o płatność wykonane punkty (konkretne adresy)?

O: We wniosku o płatność wykazywane są kategorie poszczególnych stawek oraz liczba punktów adresowych w ramach danej stawki. Adresy wykonanych punktów należy zaraportować w systemie SIMBA oraz wskazać nr wniosku o płatność, w którym dane punkty będą rozliczone.

 

P: Czy jeśli we wniosku o dofinansowanie w ramach zadania 2 zadeklarowano wykonanie jednego punktu adresowego, to czy można wymienić ten punkt np. na dwa inne?

O: Tak. Zadanie 2 będzie uznane za zrealizowane, jeśli OOW/Beneficjent wykona punkty, dla których kwota inwestycji będzie co najmniej równa zadeklarowanej we wniosku o dofinansowanie.

 

P: Czy jeżeli po 6 miesiącach zostało wykonanych 8% punktów adresowych z zadania 1, a zadanie 2 zostało wykonane w 2% (kwotowo), czy można złożyć wniosek o płatność?

O: Tak, należy jednak pamiętać o konieczności proporcjonalnej realizacji zadań 1 i 2. Proporcjonalność musi być osiągnięta na etapie kamieni milowych.

{"register":{"columns":[]}}