W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stawiamy na wysoką jakość i dostępność e-usług publicznych

04.11.2024

Wystartował nowy nabór o wartości ponad 878,1 mln PLN. Nowe projekty pozwolą na tworzenie i rozwój e-usług publicznych, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych przez internet, niezależnie od miejsca zamieszkania czy prowadzenia działalności, a nawet bez wychodzenia z domu.

Ogłoszenie naboru w trybie konkurencyjnym dla działania nr FERC.02.01-IP.01-003 24

W ostatnim czasie, każdy z nas niejednokrotnie przekonał się, jak niezwykle ważne są e-usługi. Dzięki nim możemy finalizować ważne dla nas sprawy, niezależnie od tego, gdzie akurat się znajdujemy. Nie musimy stać w długich kolejkach, wypełniać pliku dokumentów i stresować się czy na pewno dobrze wpisaliśmy nasze dane. Wszystko jest szybkie, łatwe i bezpieczne.

Z jakich e-usług już korzystają Polacy?

W ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa Działania 2.1 E-Administracja i Otwarty Urząd przeznaczyliśmy na rozwój e-usług aż 2,8 mld PLN. W efekcie czego powstało 56 projektów, a w nich 233 e-usługi publiczne.

„Jako CPPC już od wielu lat dbamy o to, aby administracja publiczna była przyjazna i bezpieczna dla każdego obywatela. W latach 2014-2020 dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich nasi Beneficjenci zrealizowali aż 56 projektów tworzących 233 e-usługi, z których korzystamy dzisiaj wszyscy. Chcemy, aby każdy obywatel miał łatwy dostęp do informacji, a urzędnik mógł skupiać się na swojej pracy, nie na wydłużających się analogowych procesach. Działania z poprzednich lat kontynuujemy w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Serdecznie zachęcam wszystkich potencjalnych Beneficjentów do wzięcia udziału w naborze – do rozdysponowania mamy ponad 878 mln PLN, które znacznie przyczynią się do stworzenia dostępnej i przyjaznej administracji”podkreślił Wojciech Szajnar, Dyrektor CPPC.

Coraz bliżej ludzi – kontynuacja cyfryzacji w administracji

Nowy nabór stanowi kontynuację działań realizowanych w 2023 roku w ramach działania 2.1 Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy, kiedy CPPC podpisało 12 umów na rozwój e-usług i modernizację już istniejących systemów, przeznaczając na ten cel ponad 726 milionów złotych. Nowe projekty są w fazie realizacji, a ich efekty będą dostępne dla obywateli w najbliższych latach.

Już niedługo będzie jeszcze szybciej, łatwiej i bezpieczniej

Otworzyliśmy właśnie nowy nabór w trybie konkurencyjny z Działania FERC 2.1 Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych. Wnioskodawcami mogą być zatem: jednostki administracji rządowej oraz jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane, sądy i jednostki prokuratury oraz samorządy zawodowe.

„Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji, która nadąża za potrzebami obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowym projektom coraz więcej spraw będzie można załatwić online, bez barier czasu i miejsca. Zależy nam na tym, aby państwo było bliżej obywatela – dostępne, wygodne i przyjazne. Naszym celem jest poprawa jakości życia obywateli dzięki cyfryzacji” – powiedział wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

E-usługi oraz systemy informatyczne, które powstaną w wyniku realizacji projektów, umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom załatwienie sprawy niezależnie od miejsca zamieszkania lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.

Projekty mogą być realizowane w partnerstwie pomiędzy wskazanymi wnioskodawcami. Partnerstwa mogą być tworzone pomiędzy uprawnionymi wnioskodawcami z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi.

Nabór będzie trwał od 4 listopada do 10 stycznia 2025 r. Szczegóły są dostępne tutaj

 

Zdjęcia (8)

{"register":{"columns":[]}}