W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wesprzemy efektywność pracy administracji publicznej i podniesiemy jakość obsługi obywateli

Podpisaliśmy umowy na szkolenia dla urzędników

Zakończenie zawierania umów o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w ramach IV naboru C.2.1.3

Jako jednostka wspierająca Krajowy Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności zakończyliśmy podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięcia wsparciem w Inwestycji C2.1.3: E-kompetencje w ramach naboru nr KPOD.05.08-IW.06-004/24 (urzędnicy).

Nowe umiejętności dla urzędników

Dane GUS pokazują, że w 2020 roku z usług administracji publicznej za pomocą Internetu skorzystało już prawie 42% Polaków. Ten odsetek rośnie z każdym rokiem. Barierą do dalszej sprawnej cyfryzacji kraju i urzędów jest brak cyfrowych kompetencji wśród urzędników. Dlatego podnoszenie ich wiedzy i umiejętności w tym zakresie to podstawa procesu cyfryzacji w urzędach.

Celem interwencji jest podniesienie jakości obsługi obywateli, efektywności pracy administracji publicznej oraz zagwarantowanie sprawności i bezpieczeństwa jej działania. A wszystko to poprzez uzupełnienie umiejętności cyfrowych pracowników i zwiększenie wykorzystywania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT).

Aby tego dokonać podpisaliśmy 5 umów na szkolenia dla urzędników:

  • „Wyżyny cyfrowych kompetencji w pracy Urzędnika (dolnośląskie i lubuskie)”

Fundacja Asuncion Morera przeszkoli 2900 pracowników administracji rządowej i samorządowej, posiadających numer PESEL, w szczególności pracowników gmin wiejskich z woj. dolnośląskiego i lubuskiego. Głównym celem projektu jest uzupełnienie kompetencji cyfrowych uczestników oraz zwiększenie wykorzystania narzędzi technologiczno-informacyjno-komunikacyjnych. Program szkolenia będzie opracowany tak, aby odpowiadał potrzebom uczestników.

Wstępne tematy szkoleń opracowano na podstawie ankiety badania potrzeb z lipca 2024 r. wśród 114 urzędów w woj. dolnośląskim i lubuskim. Plan szkoleń będzie finalnie dostosowywany w procesie rekrutacji i badania potrzeb uczestników.

  • „Uzupełnienie umiejętności cyfrowych pracowników JST i zwiększenie wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej w województwie podkarpackim i lubelskim”

Fundacja Klaster Innowacji Społecznych zakłada organizację cyklu szkoleń (1 cykl=14 h) dla 3062 urzędników pracujących w administracji publicznej na różnych szczeblach w woj. podkarpackim i woj. lubelskim.

Szkolenia obejmą 2 główne bloki tematyczne:

Blok I - szkolenia obligatoryjne dla każdej grupy (2h teorii w formie zdalnej i 6h praktyki w formie stacjonarnej)

Tematyka zajęć: dostępność cyfrowa, podstawy cyberbezpieczeństwa, zarządzanie danymi i otwieranie danych, komunikacja w pracy zdalnej oraz higiena cyfrowa.

Blok II (6h praktyki w formie stacjonarnej) - szkolenia praktyczne dostosowane do potrzeb urzędów, obejmujące najczęściej pojawiające się potrzeby administracyjne. Na podstawie diagnozy przeprowadzonej przez OOW zaplanowano 5 ścieżek edukacyjnych do wyboru dla grup szkoleniowych.

Tematyka: cyfryzacja w obsłudze klienta, cyberbezpieczeństwo i ochrona danych w kontekście pracy urzędu, rozwiązania chmurowe i zarządzanie danymi, zarządzanie projektami w gminie, funkcje programów do zarządzania oraz podstawy AI w pracy urzędnika.

Szkolenia poprowadzą trenerzy, który posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zgodnie z koncepcją. Eksperci przygotują kompleksowe materiały szkoleniowe, programy szkoleń oraz scenariusze zajęć. W skład materiałów wejdą m.in. multimedialne prezentacje, przewodniki, instrukcje, filmy instruktażowe, testy i quizy online, przykładowe dokumenty oraz scenariusze ćwiczeń. Będą one dostosowane do potrzeb uczestników projektu, zgodnie z zasadami dostępności.

  • „E-Urzędnik”

Fundacja E-prosperity przeszkoli 3020 urzędników z terenu woj. świętokrzyskiego i małopolskiego z zakresu kompetencji cyfrowych do końca marca 2025 r.

Szkolenia obejmą: tworzenie i zarządzanie cyfrowymi dokumentami, tematykę cyberbezpieczeństwa i ochrony danych, zaawansowane narzędzia do zdalnej pracy i komunikacji, narzędzia e-administracji i e-usługi, zarządzanie danymi i analiza danych oraz elektroniczną obsługę procesów back-office.

  • „KOMPETENTNY URZĘDNIK - POMORSKIE, WARMIŃSKOMAZURSKIE, PODLASKIE”

Edukacja Bez Barier - Fundacja na rzecz rozwoju edukacji w Polsce uzupełni kompetencje cyfrowe wśród 3723 urzędników i pracowników administracji publicznej, zamieszkujących woj. pomorskie, warmińsko-mazurskie i podlaskie.

Projekt przyczyni się do rozwoju e-usług i ich konsolidacji, stworzenia warunków dla rozwoju technologii cyfrowych w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie i usprawnienia komunikacji między instytucjami publicznymi a obywatelami.

Eksperci przeprowadzą testy kompetencji, które będą niezbędne do określenia przyrostu wiedzy oraz wytyczenia indywidualnej ścieżki szkoleniowej. Przeprowadzą zatem 2960 godzin szkolenia stacjonarnego i 2960 godzin szkolenia zdalnego oraz treningi wykorzystania narzędzi technologiczno-informacyjno-komunikacyjnych.

  • „KOMPETENTNY URZĘDNIK - WIELKOPOLSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE”

Edukacja Bez Barier - Fundacja na rzecz rozwoju edukacji w Polsce wpłynie na uzupełnienie kompetencji cyfrowych 3582 urzędników i pracowników administracji publicznej, zamieszkujących woj. wielkopolskie i zachodniopomorskie z zakresu wybranej ścieżki edukacyjnej.

Eksperci przeprowadzą testy kompetencji (pre/post) niezbędne do określenia przyrostu wiedzy oraz wytyczenia indywidualnej ścieżki szkoleniowej.  Przeprowadzą 2864 godzin szkolenia stacjonarnego, 2864 godzin szkolenia zdalnego oraz treningi wykorzystywania narzędzi technologiczno-informacyjno-komunikacyjnych.

Projekty przyczynią się do rozwoju e-usług i ich konsolidacji, stworzenia warunków dla rozwoju technologii cyfrowych w sektorze publicznym, gospodarce i społeczeństwie oraz usprawnienia komunikacji między instytucjami publicznymi a obywatelami, co wpisuje się w inwestycję C2.1.3 KPO.

Umowy zawarliśmy z następującymi Ostatecznymi odbiorcami wsparcia:

LP

Numer wniosku o dofinansowanie

Tytuł Przedsięwzięcia

Wnioskodawca

Dofinansowanie

1

KPOD.05.08-IW.06-0022/24

Wyżyny cyfrowych kompetencji w pracy Urzędnika (dolnośląskie i lubuskie)

Fundacja Asuncion Morera

5 615 418,00

2

KPOD.05.08-IW.06-0012/24

Uzupełnienie umiejętności cyfrowych pracowników JST i zwiększenie wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej w województwie podkarpackim i lubelskim

Fundacja Klaster Innowacji Społecznych

5 807 274,00

3

KPOD.05.08-IW.06-0072/24

E-Urzędnik

Fundacja E-prosperity

5 782 370,00

4

KPOD.05.08-IW.06-0011/24

KOMPETENTNY URZĘDNIK - POMORSKIE, WARMIŃSKOMAZURSKIE, PODLASKIE

Edukacja Bez Barier - Fundacja na rzecz rozwoju edukacji w Polsce

6 823 324,50

5

KPOD.05.08-IW.06-0019/24

KOMPETENTNY URZĘDNIK - WIELKOPOLSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

Edukacja Bez Barier - Fundacja na rzecz rozwoju edukacji w Polsce

6 632 330,00

 

Serdecznie gratulujemy!

 

 

{"register":{"columns":[]}}