W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Prośba o wycenę - utrzymanie oprogramowania do analizy dostępności cyfrowej

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem niniejszej prośby o wycenę jest utrzymanie poprawnego funkcjonowania przez okres 12 miesięcy oprogramowania służącego wykrywaniu niektórych błędów dostępności cyfrowej stron internetowych, przez co należy rozumieć nadzór nad jego poprawnym działaniem na serwerze, a także administrację bazą danych.

Kontekst zamówienia

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zamówiła i odebrała od Wykonawcy w 2021 r. program służący do automatycznego wykrywania błędów dostępności cyfrowej na stronach podmiotów publicznych w Polsce. Program został przygotowany w ramach projektu „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego – zasoby, szkolenia, walidatory”. Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.

Podmioty publiczne są zobowiązane do przestrzegania dostępności cyfrowej na mocy ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: ustawa o dostępności cyfrowej).

Z ustawy o dostępności cyfrowej wynika między innymi obowiązek monitoringu dostępności cyfrowej stron internetowych podmiotów publicznych i aplikacji mobilnych. Szczegółowa metodologia prowadzenia monitoringu została przygotowana przez Komisję Europejską. Program jest jednym z narzędzi pozwalających na spełnienie tego obowiązku.

Zakres zamówienia

Wykonawca w czasie nie dłuższym niż jeden miesiąc od podpisania umowy przeanalizuje dokumentację techniczną oraz kod źródłowy oprogramowania, po czym oddeleguje co najmniej dwie osoby do realizacji zamówienia. Osoby te wykażą się znajomością tematyki dostępności cyfrowej i doświadczeniem w projektowaniu, realizacji i utrzymaniu rozwiązań technicznych związanych z tą tematyką. Osoby te będą pozostawały w stałym kontakcie z Zamawiającym.

Dla uproszczenia określeniem „oprogramowanie” objęta jest również, gdy to jest niezbędne dla zrozumienia oczekiwanego zakresu wsparcia, baza danych PostrgeSQL.

Narzędzia użyte przez twórców przy tworzeniu oprogramowania wykonanego w technologii „.NET”, to:

  • moduł i biblioteka robota programowego CreamCrawler;
  • moduł i biblioteka analizatora CreamWCAGAnalyzer;
  • moduł CreamCMS wraz z panelem administracyjnym CreamAdmin;

Kody źródłowe całości rozwiązania są w posiadaniu Zamawiającego i są udostępnione w systemie opensource.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy:

  • analizy przyczyn zgłaszanych przez Zamawiającego nieprawidłowości w działaniu programu i przedstawiania jednoznacznych wyjaśnień;
  • wprowadzania za zgodą Zamawiającego niezbędnych zmian w oprogramowaniu w przypadku pojawienia się błędów;
  • niezbędnych aktualizacji bazy danych i oprogramowania do zarządzania nią;
  • ponownego uruchamiania w przypadku zatrzymania lub zawieszenia działania programu;
  • nadzoru działania aplikacji w środowisku serwera, na którym jest zainstalowana;
  • wsparcia w kontaktach z administratorami NASK w sprawach związanych z działaniem serwera, na którym działa aplikacja;
  • Wsparcie w uruchamianiu kontenera aplikacji w przygotowanym środowisku DOCKER-a.

Oczekiwane informacje

W odpowiedzi na niniejszą prośbę o wycenę prosimy o przedstawienie:

  • wysokości stałego ryczałtu miesięcznego za gotowość, pokrywającego 10 godzin interwencji;
  • informacji o czasie usunięcia błędów typu:
    • usterka;
    • błąd niekrytyczny;
    • błąd krytyczny;
  • maksymalnej liczby godzin do wykorzystania w miesiącu;
  • stawki za roboczogodzinę.

Termin realizacji zamówienia

Szacowanie kosztów należy przedstawić biorąc pod uwagę perspektywę jednego roku (12 miesięcy) współpracy.

Dokumenty źródłowe

W celu prawidłowej realizacji zamówienia Wykonawca powinien zapoznać się m.in.: z poniżej wymienionym dokumentami:

Złożenie wyceny

  1. Należy podać cenę brutto i netto.
  2. Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
  3. Wycenę należy przesłać na adres Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, w wersji elektronicznej na skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat.CRKC@mc.gov.pl lub dostepnosc.cyfrowa@mc.gov.pl w terminie do 22 lutego 2023 r.
  4. Wszelkie pytania na temat niniejszego zaproszenia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@mc.gov.pl.
  5. Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 4, czekamy do 17 lutego 2023 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.

Postanowienia końcowe

Pozyskane wyceny posłużą do uzyskania orientacyjnej wartości przedmiotu Zamówienia. W przypadku unieważnienia działania Kancelaria Prezesa Rady Ministrów nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na Wykonawcę, który złożył wycenę, w szczególności Kancelaria Prezesa Rady Ministrów nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania wyceny.

{"register":{"columns":[]}}