W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Ministerstwo Cyfryzacji — Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych - Wydział Dostępności Cyfrowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/ .

Raport z badania

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sebastiana Strawy - mejlowo sebastian.strawa@cyfra.gov.pl lub telefonicznie 662 945 086.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.

Ewentualne skargi prosimy kierować:

  • pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym;
  • pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl;
  • poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
  • telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Dyrektor Generalny Ministerstwa Cyfryzacji,
  • Adres: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
  • mejl: kancelaria@cyfra.gov.pl.
  • poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
  • telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;
  • skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Ministerstwo Cyfryzacji - Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych - Wydział Dostępności Cyfrowej udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Ministerstwo Cyfryzacji,
ul. Królewska 27,
00-060 Warszawa
Wejścia do budynku

W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących;

  • Z lewej strony wejścia jest podjazd dla wózków.
  • Zewnętrzne drzwi wejściowe do holu budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie.
  • Za drzwiami jest punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramka z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.
  • W holu po lewej stronie jest kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) i recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji jest pętla indukcyjna.
  • Na prawo od wejścia jest winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym na parter części A budynku.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji, co toaleta, są sale konferencyjne w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

  • Prowadzą do niego czterostopniowe schody bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
  • Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
  • Na lewo od wejścia jest recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest za recepcją w części budynku(C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
  • Lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm;
Korytarze i ciągi komunikacyjne

W budynku nie ma planów tyflograficznych budynku z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.

  • Korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku;
  • w ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą;
  • drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille'a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.
Inne udogodnienia
  • w budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym;
  • sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami;
  • do budynku można wejść z psem asystującym lub z psem przewodnikiem;
Łazienka i toaleta
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna