Deklaracja dostępności
Ministerstwo Cyfryzacji — Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych - Wydział Dostępności Cyfrowej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności cyfrowej WAVE - https://wave.webaim.org/ .
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sebastiana Strawy - mejlowo sebastian.strawa@cyfra.gov.pl lub telefonicznie 662 945 086.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.
Ewentualne skargi prosimy kierować:
- pisemnie pocztą na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym;
- pocztą elektroniczną na adres kancelaria@cyfra.gov.pl;
- poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
- telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dyrektor Generalny Ministerstwa Cyfryzacji,
- Adres: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
- mejl: kancelaria@cyfra.gov.pl.
- poprzez system ePUAP - adres skrytki na ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP;
- telefonicznie pod nr +48 22 829 48 50;
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Ministerstwo Cyfryzacji - Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych - Wydział Dostępności Cyfrowej udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Ministerstwo Cyfryzacji,
Wejścia do budynku
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku i osób niewidomych lub słabowidzących;
- Z lewej strony wejścia jest podjazd dla wózków.
- Zewnętrzne drzwi wejściowe do holu budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie.
- Za drzwiami jest punkt kontrolny ochrony Ministerstwa Cyfryzacji ze skanerem rentgenowskim do prześwietlania bagażu oraz bramka z detektorem metali. Osoby poruszające się na wózku mogą skorzystać z przejścia bocznego.
- W holu po lewej stronie jest kancelaryjne okno podawcze korespondencji (prowadzą do niego schodki) i recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc. W recepcji jest pętla indukcyjna.
- Na prawo od wejścia jest winda przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, którą można wjechać na wszystkie kondygnacje, w tym na parter części A budynku.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze naprzeciwko wyjścia z windy. Na tej samej kondygnacji, co toaleta, są sale konferencyjne w pełni przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Prowadzą do niego czterostopniowe schody bez podjazdu dla wózków. Można doraźnie skorzystać z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
- Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. Za nimi jest śluza i drzwi otwierane ręcznie z punktem kontrolnym ochrony.
- Na lewo od wejścia jest recepcja budynku z posterunkiem ochrony, gdzie można uzyskać pomoc.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest za recepcją w części budynku(C), do której prowadzą schodki. Osoba na wózku może dostać się do niej, korzystając z przenośnej platformy obsługiwanej przez pracowników ochrony.
- Lady recepcyjne nie są obniżone do wysokości 90 cm;
Korytarze i ciągi komunikacyjne
W budynku nie ma planów tyflograficznych budynku z oznaczeniami w alfabecie Braille'a.
- Korytarz na parterze łączący wejście A z wejściem B jest niedostępny dla osób poruszających się na wózku;
- w ciągach komunikacyjnych korytarzy sporadycznie ustawione są drukarki i dystrybutory z wodą;
- drzwi do pomieszczeń nie mają oznaczeń w alfabecie Braille'a ani wypukłej numeracji pomieszczeń.
Inne udogodnienia
- w budynku Ministerstwa Cyfryzacji zamontowano system znaczników TOTUPOINT, aby ułatwić dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym;
- sale konferencyjne są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami;
- do budynku można wejść z psem asystującym lub z psem przewodnikiem;
Łazienka i toaleta
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
- W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Wniosek o tłumacza polskiego języka migowego można składać od poniedziałku do piątku, od godziny 8:00 do godziny 16:00.
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM)