Szkolenie — Dostępność cyfrowa treści w mediach społecznościowych
Naucz się wykorzystywać funkcje Twittera, Facebooka, LinkedIna i YouTube’a, aby tworzyć maksymalnie dostępne cyfrowo treści. Poznaj prawne wymogi dostępności cyfrowej treści publikowanych przez podmioty publiczne w mediach społecznościowych.
Dla kogo to szkolenie?
Szkolenie przygotowaliśmy dla osób, które tworzą i publikują różne treści w mediach społecznościowych. Może być także pomocne dla osób, które koordynują w podmiotach publicznych wdrażanie dostępności cyfrowej.
Aby zrozumieć temat, który omawiamy na szkoleniu, nie jest potrzebna żadna specjalistyczna wiedza z dostępności cyfrowej. Potrzebna jest jednak podstawowa znajomość popularnych mediów społecznościowych.
Forma szkolenia
Szkolenie ma formę 3-godzinnego wykładu z możliwością zadawania pytań przez uczestników.
O czym mówimy na szkoleniu?
- Czym jest dostępność cyfrowa — koncepcja i definicje, kto i w jaki sposób korzysta z dostępności cyfrowej.
- Wymogi dostępności cyfrowej dla treści publikowanych w mediach społecznościowych — omówienie wymagań jakie stawia ustawa o dostępności cyfrowej, podmiotom publicznym publikującym treści w mediach społecznościowych.
- Podstawy dostępności cyfrowej treści na Twitterze (portal: X) — prezentacja opcji dostępnościowych przy dodawaniu wpisów i multimediów.
- Podstawy dostępności cyfrowej treści na Facebooku — prezentacja opcji dostępnościowych przy dodawaniu postów i multimediów.
- Podstawy dostępności cyfrowej treści na LinkedInie — prezentacja opcji dostępnościowych przy dodawaniu wpisów, artykułów i multimediów.
- Podstawy dostępności cyfrowej treści na YouTubie — prezentacja dodawania napisów rozszerzonych w narzędziu YouTube Studio.
Materiały
Tworzenie dostępnych cyfrowo treści w mediach społecznościowychTworzenie_dostępnych_cyfrowo_treści_w_mediach_społecznościowych_1.pptx 7.27MB