Rozeznanie rynku — konsultacja programu wspomagającego badanie dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych
Minister Cyfryzacji realizuje projekt „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego — zasoby, szkolenia, walidatory”. Podmioty publiczne są zobowiązane do przestrzegania dostępności cyfrowej swoich stron internetowych i aplikacji mobilnych. W ramach projektu powstaje program, który ma wspomagać badanie dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych.
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest konsultacja programu wykrywającego błędy dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych w rozumieniu art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), (dalej: ustawa o dostępności cyfrowej).
Program służy wspieraniu badania dostępności cyfrowej aplikacji mobilnych. Wsparcie to polega na zaprezentowaniu użytkownikowi serii maksymalnie 98 pytań związanych z kwestiami dostępności cyfrowej. Pytania wynikają z wytycznych WCAG 2.1 lub z Normy EN 301 549 V3.2.1 (2021-03) i są zgrupowane w 14 blokach tematycznych. Na każde z pytań można odpowiedzieć na jeden z 5 sposobów: Tak (wynik pozytywny), Nie, Nie potrafię ocenić, Nie dotyczy, Nie wiem — nie sprawdzone. Do każdej odpowiedzi można dodać komentarz, a w przypadku odpowiedzi negatywnej (Nie) można dodatkowo określić wagę błędu. Efektem programu jest raport podsumowujący w formacie HTML.
Konsultacja polegała będzie na przeprowadzeniu audytu użyteczności, przedstawieniu uwag z uzasadnieniem wraz z propozycją modyfikacji oraz wyrażeniu opinii merytorycznej do programu.
Wykonawca przeprowadzi prace za pomocą własnych narzędzi. Wykonawca będzie realizować audyt we współpracy z Zamawiającym.
Oczekiwane (przykładowe) uwagi:
- językowe: prosty język, poprawność ortograficzna i gramatyczna, zrozumiałość, spójność wewnętrzna określeń, a także inne, istotne kwestie językowe uznane za istotne przez Wykonawcę;
- użyteczności: łatwość dostęp do ważnych informacji, szybkość ładowania zawartości strony, responsywność, poziom skomplikowania czynności do wykonania, przejrzystość struktury,przyjazność systemu, spójność działania, prawidłowa logika i zrozumiałość sposobu funkcjonowania, poprawność i zrozumiałość oznaczeń elementów aktywnych oraz nazw, a także wszelkie inne kwestie użyteczności, które Wykonawca uzna za istotne.
Efektem konsultacji będzie przedstawienie podsumowania w formie raportu z wyczerpującą opinią na temat całości badanego programu, listą wykrytych problemów wraz ze szczegółowymi rekomendacjami niezbędnych zmian, które je wyeliminują.
Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że może przyjąć lub odrzucić zaproponowane zmiany.
Ocena ofert
Kryteria oceny:
- cena — 80%
- aspekty społeczne — 20%
Cena — za realizację całego zamówienia, określona przez Oferenta.
Oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów w kryterium "cena". Pozostałe oferty otrzymają punkty obliczone wg następującego wzoru:
uzyskana w kryterium „cena” liczba punktów badanej oferty równa się ilorazowi najniższej ceny oferty spośród ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu oraz ceny oferty badanej pomnożonemu przez 80 punktów.
Punkty za aspekty społeczne przyznawane są Oferentowi, który wykaże, że spełnia co najmniej dwa z warunków:
- Realizacja zamówienia — 10 punktów:
- skieruje do wykonania zamówienia tylko i wyłącznie osoby zatrudnione na umowę o pracę, lub
- zamówienie zrealizuje osobiście (prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą lub pozostający członkami zarządu spółki, która nie zatrudnia żadnego pracownika);
- Struktura zatrudnienia — 10 punktów:
- zatrudnia co najmniej 75% pracowników na umowę o pracę, lub
- nie zatrudnia pracowników (żadna z form zatrudnienia), a jego działalność jest jego jedynym źródłem utrzymania.
W przypadku gdy Oferent nie wykaże żadnego warunku z aspektów społecznych, otrzyma 0 punktów.
Prosimy o przesłanie oświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego spełnianie kryterium dotyczącego aspektów społecznych.
Na żądanie Zamawiającego Oferent przedstawi dokumentację potwierdzającą spełnianie warunków wymienionych w ramach spełniania zadeklarowanych aspektów społecznych.
Oczekiwane informacje
W odpowiedzi na prośbę o wycenę prosimy o przedstawienie kosztu konsultacji programu wraz ze stosownym oświadczeniem/oświadczeniami dotyczącymi aspektów społecznych.
Termin realizacji zamówienia
Szacowanie kosztów należy przedstawić biorąc pod uwagę realizację zamówienia w ciągu 20 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
Dokumenty źródłowe
W celu prawidłowej realizacji zamówienia Oferent powinien zapoznać się m.in. z wymienionymi dokumentami:
- Kryteria WCAG (Web Content Accessibility Guidelines),
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz.1440),
- Raport z badania „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego — zasoby, szkolenia, walidatory”,
- Program (dostępny po podpisaniu umowy).
Złożenie wyceny
- Należy podać cenę brutto i netto.
- Cena musi obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Oferent w związku z realizacją całości przedmiotu zamówienia.
- Wraz z wyceną należy przesłać stosowne oświadczenia, które są wymagane przez aspekty społeczne.
- Wycenę należy przesłać na adres Ministerstwa Cyfryzacji, Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, w wersji elektronicznej na skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat.CRKC@cyfra.gov.pl i dostepnosc.cyfrowa@cyfra.gov.pl w terminie do 6 października 2023 r.
- Wszelkie pytania na temat niniejszego zamówienia należy kierować na adres e-mail: dostepnosc.cyfrowa@mc.gov.pl.
- Na wszystkie pytania, o których mowa w ust. 5, czekamy do 3 października 2023 r.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na pytania, które wpłynęły po tym terminie.
Informacje o projekcie
Program powstaje w ramach projektu „Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego — zasoby, szkolenia, walidatory”.
Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.