W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Ameryki

Departament Ameryki koordynuje współpracę Rzeczypospolitej Polskiej z państwami Ameryki Północnej, Łacińskiej i Karaibów oraz organizacjami z regionu, a także analizuje sytuację wewnętrzną i politykę zagraniczną tych państw.

Określa również priorytety i działania mające na celu rozwój stosunków dwustronnych z tymi państwami w sferach m.in. politycznej, gospodarczej i kulturalnej, a także uczestniczy w opracowaniu polityki Unii Europejskiej wobec regionu. Zadaniem Departamentu Ameryki jest również sprawowanie nadzoru nad przedstawicielstwami dyplomatycznymi akredytowanymi w państwach regionu, w tym nad jedenastoma ambasadami (w Waszyngtonie, Ottawie, Meksyku, Hawanie, Panamie, Bogocie, Buenos Aires, Brasilii, Caracas, Limie i Santiago).

Dyrekcja:
zastępca dyrektora, kierująca departamentem - Dorota Markiewicz-Zemke
zastępca dyrektora - Anna Pieńkosz

Kontakt:

Tel.: +48 22 523 9270
Fax: +48 22 523 9792
E-mail: DA.Sekretariat@msz.gov.pl

{"register":{"columns":[]}}