W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiceminister Szynkowski vel Sęk w Poznaniu o promocji Polski

29.09.2019

- Dyplomacja publiczna jest dyplomacją przyszłości. Każdy z nas powinien być ambasadorem Polski przy wykorzystaniu dostępnych mediów, w tym mediów społecznościowych – powiedział wiceminister spraw zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk podczas debaty „Nowoczesna promocja Polski”.

Wiceminister Szynkowski vel Sęk w Poznaniu o promocji Polski

Spotkanie w Poznaniu było kolejnym w ramach cyklu debat poświęconych osiągnięciom polskiej polityki zagranicznej w ostatnich czterech latach.

W wystąpieniu otwierającym spotkanie wiceminister Szynkowski vel Sęk podkreślił, że na rzecz promocji marki „Polska” działa 125 placówek RP na całym świecie. Podsumował też tegoroczne akcje promocyjne realizowane przez resort spraw zagranicznych. Do głównych przedsięwzięć zaliczył organizację Szczytu Bałkanów Zachodnich w Poznaniu. – Tego typu wydarzenie oprócz tego, że stanowiło formę promocji Polski, miało także inny, równie ważny cel, a mianowicie wykorzystywanie ważnych wydarzeń o skali światowej, aby pokazać znaczenie naszego kraju na forum europejskim i światowym, gdzie Polska jest orędownikiem rozszerzenia EU o państwa bałkańskie – zaznaczył wiceminister Szynkowski vel Sęk. Wspomniał także o zakończonej sukcesem akcji iluminacji w kolorami bieli i czerwieni największych budynków na świecie, dzięki czemu około 90 mln ludzi dowiedziało się o 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Wiceminister wskazał, że głównym celem podejmowanych przez MSZ przedsięwzięć jest dotarcie z narracją dotyczącą promocji marki narodowej poza granice Polski.

W podsumowaniu spotkania wiceminister spraw zagranicznych nakreślił wizję dalszych działań w obszarze promowania marki Polski. – Cele te oprócz tego, że powinny mieć charakter długoterminowy, powinny koncentrować się na wykorzystywaniu nowych płaszczyzn, takich jak sektor gier komputerowych, dyplomacja cyfrowa oraz podjęcie działań w kierunku uruchomienia telewizji anglojęzycznej – podkreślał.

Debata zorganizowana została przez Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Poznaniu i odbyła się przy trwającego od 27 do 29 września Festiwalu Książki Narodowej, organizowanego przez Towarzystwo Gimnastyczne „Sokół”.

Organizatorami cyklu debat „Osiągnięcia polskiej polityki zagranicznej w latach 2015-2019” są Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Regionalne Ośrodki Debaty Międzynarodowej.

Biuro Rzecznika Prasowego
Ministerstwo Spraw Zagranicznych

 

fot. RODM Poznań

{"register":{"columns":[]}}