Rozeznanie rynku - w celu oszacowania wartości zamówienia dot. usług logistyczno-organizacyjnych w związku z organizacją przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022
16.07.2021
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (Departament Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej) z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 2/4 zaprasza w ramach procedury rozeznania rynku do przedstawienia szacunkowej wyceny kosztów zamówienia polegającego na obsłudze logistyczno-organizacyjnej całego wydarzenia w związku z organizacją przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022 r.
I. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE PROCEDURY ROZEZNANIA RYNKU.
Niniejsze Rozeznanie (zapytanie) nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 2020 poz. 1740), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 poz. 2019).
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa i realizacja całego wydarzenia związku z organizacją przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w czerwcu 2022.
III. PODMIOT ZAMAWIAJĄCY
Podmiotem udzielającym zamówienia publicznego jest Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
IV. KONTEKST REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
Światowe Forum Miejskie (World Urban Forum tzw. WUF) to jedno z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń organizowanych w ramach systemu ONZ. Wydarzenie odbywa się pod auspicjami agendy ONZ do spraw Osiedli Ludzkich (UN-Habitat). Uczestniczy w nim zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy ludzi z ok. 170 krajów świata, różnego szczebla (od prezydentów po ekspertów), pochodzenia (społecznego, kulturowego) i wieku (od dzieci i młodzieży, po osoby starsze). Forum jest jednocześnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych międzynarodowych spotkań poświęconych wymianie poglądów i doświadczeń dotyczących wyzwań miejskich, rozwoju miast i osiedli ludzkich. Do tej pory odbyło się dziesięć edycji tego wydarzenia, ostatnia w lutym 2020 r. w Abu Dhabi, ZEA.
Decyzją UN-Habitat 11. Sesja WUF (tzw. WUF 11) odbędzie się w Katowicach w czerwcu 2022 roku i będzie trwać 5 dni. Przygotowania do organizacji tego wydarzenia są prowadzone wspólnie przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) we współpracy z Miastem Katowice. W Katowicach spodziewanych jest około 20 tys. gości, zarówno z Polski jak i z zagranicy.
V. TERMIN I MIEJSCE ORGANIZACJI WUF 11
- WUF 11 odbędzie się w dniach 26 – 30 czerwca 2022r. w obiekcie Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach (tzw. „MCK”) oraz na terenie hali widowiskowo-sportowej „Spodek”. Oba obiekty położone są przy Placu Sławika i Antalla 1 i stanowić będą zintegrowany kompleks konferencyjny, w którym odbywać się będą sesje i warsztaty, i który na potrzeby organizacji WUF 11 zostanie udostępniony Wykonawcy przez Zamawiającego w oparciu o odrębną umowę najmu MCK wraz ze Spodkiem, zawartą między Zamawiającym a właścicielem/miejsca konferencyjnego. Zamawiający planuje wybudowanie dodatkowych zewnętrznych struktur tymczasowych na terenie położonym w bezpośredniej odległości od MCK należącym do UM Katowice. Teren ten zostanie udostępniony Wykonawcy przez Zamawiającego w oparciu o odrębną umowę użyczenia gruntu, zawartą między Zamawiającym a Urzędem Miasta Katowice.
- Ramowy program wydarzenia przewiduje rozpoczęcie programu WUF 11 ok. godz. 8:00 oraz zakończenie ok. godz. 18:00 każdego dnia trwania WUF 11, za wyjątkiem ostatniego dnia, kiedy przewidywany koniec programu nastąpi ok. 18.30.
- Dni 22.05.2022 – 25.06.2022 oraz 01.07 – 09.07.2022 r. będą dniami technicznymi organizacji WUF 11 w MCK, odpowiednio na potrzeby prac montażowych i demontażowych.
VI. OGÓLNE ZAŁOŻENIA DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO W ZWIĄZKU Z ORGANIZACJA WUF 11
Ze względu na wysoką rangę i międzynarodową skalę WUF 11, a w szczególności wytyczne ONZ w zakresie zapewnienia odpowiednich środków bezpieczeństwa podczas trwania wydarzenia, konieczna jest demarkacja tzw. strefy „Blue Zone” wokół miejsca zorganizowania WUF 11. Na potrzeby niniejszego szacowania kosztów, w załączniku nr 1c przedstawiono poglądową mapę strefy „Blue Zone” (Ostateczne granice strefy „Blue Zone” mogą się różnić od tych wskazanych na mapie).Docelowo, Wykonawca odpowiedzialny będzie za transport, załadunek i rozładunek barierek, oraz ich montaż i demontaż.
Strefa po zewnętrznej stronie „Blue Zone” wokół MCK będzie monitorowana przez właściwe organy władzy publicznej, służby, straże i inspekcje wyspecjalizowane w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce (dalej „krajowe służby bezpieczeństwa”), bezpośrednio przed, a także w trakcie trwania wydarzenia.
Za zapewnienie bezpieczeństwa wewnątrz strefy „Blue Zone” odpowiadać będzie Departament Bezpieczeństwa ONZ działający w ścisłej koordynacji z Sekretariatem UN Habitat ONZ i ścisłej współpracy z krajowymi służbami bezpieczeństwa (w szczególności ze służbami Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa oraz również ze służbami Wojewody Śląskiego). W związku z tym, Wykonawca będzie zobowiązany przestrzegać wszelkich ustaleń oraz wytycznych w zakresie zabezpieczenia terenu konferencyjnego oraz współpracować z ww. podmiotami.
Dodatkowo, Wykonawca w zakresie ogólnych zasad bezpieczeństwa i porządku publicznego będzie zobowiązany do:
- zapewnienie aranżacji miejsca konferencyjnego (w tym również konstrukcji tymczasowych) zgodnie z procedurami bezpieczeństwa wynikającymi z przepisów przeciwpożarowych i techniczno-budowlanych;
- współdziałanie z Państwową Strażą Pożarną przy aranżacji obiektu konferencyjnego (w tym również przy wznoszeniu zabudowy tymczasowej) oraz udostępnianie przedstawicielom PSP dostępu do miejsc będących przedmiotem realizowanych prac;
- zapewnienie stosownej dokumentacji niezbędnej do oceny bezpieczeństwa obiektu konferencyjnego w tym bezpieczeństwa przeciwpożarowego;
- opracowanie lub aktualizacja istniejących instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów konferencyjnych;
- zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanego i doświadczonego personelu odpowiedzialnego za kontrolę bezpieczeństwa w strefie przejścia do obiektu konferencyjnego (do strefy eksterytorialnej), jak również wymaganego zaplecza technicznego pod kątem sprawdzeń pirotechniczno-radiologicznych i biochemicznych wobec osób oraz pojazdów;
- zapewnienie służby porządkowo – informacyjnej posiadającej wiedzę na temat specyfiki i warunków bezpieczeństwa obiektu konferencyjnego oraz terenów przyległych, a także przeszkolonej z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
- opracowanie planu ewakuacji oraz wyznaczenie podmiotu odpowiedzialnego za ogłoszenie i przeprowadzenie ewakuacji w przypadku wystąpienia zdarzenia kryzysowego.
VII. OGÓLNE ZAŁOŻENIA W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI WUF 11 DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie, aby wydarzenie w zakresie realizowanych przez niego zadań było dostępne dla osób z różnymi typami niepełnosprawności na poziomie określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 2247).
Szczegółowe wymogi dot. zasad dostępności stanowi załącznik nr 7 i 7a opisane dalej jako „Dostępność” i „formularz_wyceny_dostępność”.
VIII. DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE REALIZACJI POLITYKI ŚRODOWISKOWEJ PODCZAS ORGANIZACJI WUF 11
W trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca kierować się będzie dobrymi praktykami w zakresie realizacji polityki środowiskowej Zamawiającego przedstawionymi poniżej:
W trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca kierować się będzie dobrymi praktykami w zakresie realizacji polityki środowiskowej Zamawiającego przedstawionymi poniżej:
- Odpady:
- Segregacja odpadów (zapewnienie odpowiednich koszy).
- Odpowiednie zagospodarowanie odpadów (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
- Struktury tymczasowe, aranżacja, meble, scenografia:
- Stosowanie materiałów wielokrotnego użytku do budowy struktur tymczasowych a jeżeli ponowne wykorzystanie nie jest możliwe, wskazanie sposobu przetworzenia materiałów budowlanych i odpadów pozostałych po wydarzeniu oraz ich recykling.
- Ograniczenie zanieczyszczenia dźwiękowego, w tym wykonanie struktur tymczasowych z materiałów, które umożliwiają wygłuszenie wszystkich pomieszczeń.
- Przygotowanie scenografii, mebli oraz elementów aranżacji z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych, które będą mogły zostać użyte ponownie lub poddane recyklingowi. (np. wykorzystanie backdropów, plakatów do wykonania toreb na zakupy lub wykorzystanie w ramach aranżacji roślin, które zostaną zasadzone po wydarzeniu).
- Opakowania
- Stosowanie naczyń wielokrotnego użytku lub jednorazowych z recyclingu/wykonanych z materiałów biodegradowalnych (np. otręby pszenne).
- Używanie ,,opakowań zbiorczych” w cateringu – unikanie pojedynczego pakowania, gdzie tylko to możliwe.
- Oszczędne gospodarowanie zasobami
- Stosowanie urządzeń energooszczędnych, oświetlenia energooszczędnego.
- Wykonywanie prac przez Operatora w taki sposób, aby minimalizować zużycie mediów i surowców, (np. oszczędzanie wody poprzez racjonalne korzystanie z jej zasobów przy realizacji zamówienia).
- Stosowanie papieru posiadającego certyfikaty ekologiczne/papieru z recyclingu.
- Wydruk tylko dwustronny. Zamieszczenie informacji edukacyjnych dotyczących wpływu zużycia papieru na środowisko w pobliżu drukarek (np. tablic/naklejek z napisem „Think before you ink”)
- Posługiwanie się formą elektroniczną we wszystkich możliwych przypadkach zamiast formą papierową dokumentów.
- Zainstalowanie kranów/fontann z wodą pitną, z których uczestnicy będą korzystać przy pomocy butelek wielokrotnego użytku zawartych w welocme packu lub własnych – bez konieczności zapewnienia jednorazowych kubeczków.
- Materiały promocyjne – wykonane z materiałów ekologicznych i biodegradowalnych (np. drewno, bawełna, len, biodegradowalny plastik, otręby pszenne). Preferowane będą materiały promocyjne, które będą służyły ochronie środowiska (np. torby, butelki wielokrotnego użytku).
- Transport
- Dostawy realizowane będą poza godzinami szczytu.
- Użytkowanie pojazdów (samochodów, autobusów) elektrycznych i hybrydowych w jak największym stopniu.
- Żywność
- Stosowanie regionalnych oraz sezonowych produktów spożywczych - pochodzących z województwa śląskiego lub z promienia do 100 km od Katowic (nie dotyczy potraw z kuchni innych regionów).
- Duża ilość posiłków wegetariańskich i posiłków wegańskich.
- Odpowiednie zagospodarowanie niespożytej żywności i niewykorzystanych produktów spożywczych do jadłodzielni lub banku żywności, w celu zmniejszenia ilości odpadów.
IX. ORGANIZACJA WYDARZENIA W ZWIĄZKU Z WIRUSEM COVID-19 I JEGO MUTACJAMI
Wykonawca przy realizacji zamówienia będzie przestrzegał aktualnych wytycznych polskiego Rządu oraz Głównego Inspektora Sanitarnego w zakresie organizacji tego typu wydarzeń, w tym zapewni odpowiednie środki ostrożności na terenie WUF 11.
X. ZADANIA DO REALIZACJI
Wykonawca, w porozumieniu z Zamawiającym, będzie zobligowany do wykonania następujących zadań:
- Wygrodzenie strefy „Blue zone”, zapewnienie elementów aranżacji i scenografii przestrzeni konferencyjnej i wystawienniczej, budowa zewnętrznych i wewnętrznych struktur tymczasowych, umeblowania przestrzeni konferencyjnej oraz biur i zapewnienie w nich kompletnego wyposażenia w systemy AV/IT, jak również zapewnienie strefy wystawienniczej (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny i mapą „Blue zone” przedstawiono w załącznikach nr 1, 1a, 1b, 1c , 1 d do niniejszego Rozeznania rynku).
- zapewnienie usługi cateringowej (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 2, 2a, 2b do niniejszego Rozeznania rynku).
- organizacja ceremoniałów wzniesienia i opuszczenia flag ONZ oraz państwowej, oraz otwarcia strefy wystawienniczej (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 3, 3a do niniejszego Rozeznania rynku).
- zapewnienie punktów informacyjnych WUF 11 (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 4, 4a do niniejszego Rozeznania rynku).
- zapewnienie usług transportowych (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 5, 5a do niniejszego Rozeznania rynku);
- zapewnienie usług audio-wizualnych (fotograf i kamerzysta) oraz innych usług na terenie WUF 11 (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 6, 6a do niniejszego Rozeznania rynku).
- zapewnienie dostępności na WUF 11 dla osób z niepełnosprawnościami (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 7, 7a do niniejszego Rozeznania rynku);
- zapewnienie pakietów powitalnych, eng. „welcome packów” dla uczestników WUF 11 (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 8, 8a do niniejszego Rozeznania rynku);
- zapewnienie punktów rejestracyjnych i akredytacyjnych (szczegółowe zadania do realizacji wraz z formularzem wyceny przedstawiono w załącznikach nr 9, 9a do niniejszego Rozeznania rynku).
***
Szacunkową wycenę kosztów zrealizowania przedmiotu zapytania, zgodnie z załącznikami nr 1-9, należy przesyłać wyłącznie w wersji elektronicznej na adres e-mail: sekretariatdem@mfipr.gov.pl do końca dnia 27 lipca 2021 r.
Szacując wartość przedmiotu zapytania należy podawać ceny brutto.
Dodatkowe zapytania do rozeznania rynku należy przesyłać na adres sekretariatdem@mfipr.gov.pl do końca dnia 23 lipca 2021 r.
Dodatkowe informacje
W związku z pytaniem skierowanym do Zamawiającego dotyczącym udostępnienia raportu badania dostępności budynków Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach i Hali widowiskowo-sportowej – Spodek” stanowiącym Załącznik nr 4 do SOPZ opracowanego na zamówienie Zamawiającego przez spółdzielnię Socjalną FADO, zamieszczamy do wiadomości wszystkich potencjalnych oferentów przedmiotowy raport zastrzegając, że nie wszystkie rekomendacje płynące z raportu będą realizowane w postępowaniu dotyczącym wyboru operatora organizacyjno-logistycznego WUF11. Kluczowe w postępowaniu pozostają te, które zostały ujęte w pozycjach stanowiących załącznik 7 i 7a do szacowania zamówienia.
Materiały
Załączniki 1-9załączniki_1-9.zip 4.26MB Raport z badania MCK i Spodek - 21 lipca 2021
Raport_z_badania_MCK_i_Spodek_210721.pdf 1.94MB
- Pierwsza publikacja:
- 16.07.2021 09:19 Norbert Guliński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Norbert Guliński/Michał Rudnicki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rozeznanie rynku - w celu oszacowania wartości zamówienia dot. usług logistyczno-organizacyjnych w związku z organizacją przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022 | 2.0 | 21.07.2021 12:13 Magdalena Gawlas |
Rozeznanie rynku - w celu oszacowania wartości zamówienia dot. usług logistyczno-organizacyjnych w związku z organizacją przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022 | 1.0 | 16.07.2021 09:19 Norbert Guliński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP