W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Którędy poprowadzić obwodnicę Łęcznej na DK82?

8 czerwca br. zapraszamy zainteresowanych na spotkania informacyjne dotyczące przebiegu planowanej obwodnicy Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA przedstawią szczegółowo proponowane warianty przebiegu trasy oraz odpowiedzą na wszystkie pytania.

DK82 w okolicy Łęcznej, skrzyżowanie z DW829

Propozycja trzech wariantów

Projektanci na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego zaproponowali trzy warianty przebiegu obwodnicy. Dwa z nich omijają miasto od strony północnej, a jeden od południowej. Ich długość, w zależności od wariantu, wynosi od 5,1 do 7,6 km.

Planowana obwodnica będzie drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), dwupasową, o szerokości jezdni 7 m. Lokalizacja początku projektowanego odcinka drogi uzależniona jest od wariantu trasy. W wariancie pierwszym początek znajduje się w Kolonii Trębaczów, na skrzyżowaniu DK82 z drogą wojewódzką nr 829. Z kolei w wariantach drugim oraz trzecim w Zofiówce, na skrzyżowaniu DK82 z drogą powiatową nr 2017L. We wszystkich wariantach obwodnica włączy się do istniejącej DK82 około 2,5 km na wschód od centrum Łęcznej.

Obecny etap prac projektowych pozwoli wskazać najkorzystniejszy wariant przebiegu trasy oraz umożliwi złożyć wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU). Kolejnym etapem będzie wykonanie elementów koncepcji programowej, która uszczegółowi rozwiązania dla wskazanego w DŚU wariantu trasy oraz określi wytyczne dla projektu budowlanego. 
W dalszej perspektywie, kolejne prace przygotowawcze obejmą zlecenie m.in. opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu zostanie przeprowadzona procedura związana z wykupem nieruchomości pod planowaną inwestycję w wybranym wariancie.

W ramach PB100

Realizacja tej trasy, przewidziana w rządowym Programie budowy 100 obwodnic, pozwoli odciążyć centrum Łęcznej od ruchu tranzytowego. Istniejąca DK82 prowadzi od węzła Lublin Tatary na obwodnicy Lublina przez Łęczną i Cyców do Włodawy. To także szlak na Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, który jest szczególnie mocno obłożony ruchem w okresie wakacyjnym. Trasa pełni funkcję nie tylko drogi regionalnej, ale również łączącej wschodnie obszary Polski z centrum kraju. 

Ważna informacja dla mieszkańców

Spotkanie informacyjne z mieszkańcami Łęcznej i terenów, przez które przechodzą proponowane warianty, zaplanowano na 8 czerwca (środa) o godz. 16 w sali Rady Miejskiej Urzędu Miejskiego w Łęcznej, ul. Plac Kościuszki 22.

Poniżej można zapoznać się z materiałami projektowymi. W załącznikach zamieszczono również formularz do składania pytań, uwag i wniosków dotyczących proponowanych rozwiązań projektowych. Wypełniony i podpisany druk należy przesłać pocztą tradycyjną na adres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin, bądź na adres e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl do 22 czerwca 2022 r.

1 czerwca dokonana została aktualizacja materiałów. Zmiana polega na przedstawieniu dodatkowego podwariantu dla wariantu nr 2 (tzw. południowego).

Materiały

Ogłoszenie o działaniach informacyjnych w sprawie przebiegu obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82
Ogłoszenie​_o​_działaniach.pdf 1.10MB
Plakat informacyjny o spotkaniu w sprawie przebiegu obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82
Plakat​_Informacyjny.pdf 1.50MB
Ulotka informacyjna w sprawie przebiegu obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82
Ulotka​_Informacyjna.pdf 2.74MB
Prezentacja dotycząca obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82 (aktualizacja z podwariantem wariantu nr 2)
Prezentacja​_Aktualizacja.pdf 4.40MB
Mapa orientacyjna z naniesionymi przebiegami wariantów obwodnicy Łęcznej w ciągu DK82 (z podwariantem wariantu nr 2)
DK82OL​_Orientacja​_Aktualizacja​_Podwariant.pdf 34.58MB
Plan sytuacyjny przebiegu wariantu nr 1
DK82OL​_Sytuacja​_SI​_W1.pdf 3.75MB
Plan sytuacyjny przebiegu wariantu nr 2
DK82OL​_Sytuacja​_SI​_W2.pdf 3.73MB
Plan sytuacyjny przebiegu podwariantu (wariant nr 2)
DK82OL​_Sytuacja​_W2​_Podwariant​_Ark​_3a.pdf 1.01MB
Plan sytuacyjny przebiegu wariantu nr 3
DK82OL​_Sytuacja​_SI​_W3.pdf 4.59MB
Formularz wniosku
Formularz​_Wniosku.pdf 0.13MB

Wideo

{"register":{"columns":[]}}