W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przegląd zarządzania w GIJHARS

20.02.2024

W dniach 19-20 lutego 2024 r. w siedzibie Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Warszawie odbywa się przegląd zarządzania za 2023 r., poświęcony kompleksowej ocenie funkcjonowania wszystkich biur GIJHARS, według standardów systemu zarządzania jakością zgodnych z normą PN-EN ISO 9001.

Spotkanie kierownictwa Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w ramach przeglądu zarządzania za 2023 r. Zebrani siedzą przy stole w sali konferencyjnej w siedzibie GIJHARS w Warszawie.

W przeglądzie zarządzania bierze udział najwyższe kierownictwo GIJHARS z Przemysławem Rzodkiewiczem, Głównym Inspektorem Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, na czele. Biorą w nim udział także dyrektorzy wszystkich biur oraz inni, wskazani przez kierownictwo pracownicy GIJHARS. 

Celem przeglądu zarządzania jest ocena wszystkich procesów i działań komórek organizacyjnych GIJHARS mających wpływ na funkcjonowanie i jakość kontroli zarządczej. Jej regularna ocena i doskonalenie odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu efektywnej i terminowej realizacji zadań statutowych oraz realizacji strategicznych kierunków rozwoju GIJHARS. 

Podczas tegorocznej edycji przeglądu zarządzania w GIJHARS podejmowane są m.in. następujące tematy i zagadnienia: 

  • funkcjonowanie procesów
  • wyniki analizy ryzyka 
  • informacje zwrotne od klientów lub istotnych interesariuszy 
  • wyniki ankiet samooceny kontroli zarządczej pracowników i kierowników
  • wzmacnianie wizerunku IJHARS
  • wyniki kontroli wewnętrznych 
  • wyniki audytów wewnętrznych 
  • działania korygujące i doskonalące
  • wyniki badań biegłości laboratoriów
  • program zarządzania zasobami ludzkimi na lata 2022-24
  • realizacja planu szkoleń
  • realizacja zaplanowanych celów jakości na 2023 r. 
  • planowanie celów jakości na 2024 r. 
  • ocena skuteczności działania systemu zarządzania jakością, a także ocena skuteczności poszczególnych standardów kontroli zarządczej. 

W tym kontekście warto przypomnieć, jakie są strategiczne cele jakościowe IJHARS. Są to: 

  • przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych  o niewłaściwej jakości handlowej, w tym zafałszowanych, 
  • zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów, 
  • zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej. 

Więcej informacji na temat polityki jakości obowiązującej w GIJHARS, a także zakresu kompetencji i zadań Inspekcji, można znaleźć na stronach internetowych: 

https://www.gov.pl/web/ijhars/system-zarzadzania-jakoscia
https://www.gov.pl/web/ijhars/zadania-inspekcji2

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}