W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Będą lepsze podróże z Pabianic do Łodzi i Sieradza

04.08.2023

Na budowie nowego przystanku kolejowego Pabianice Północne powstała konstrukcja pierwszego z dwóch peronów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA zwiększy dostęp do kolei w drugim, co do wielkości mieście aglomeracji łódzkiej. Dla mieszkańców poprawi się komfort podróży w kierunku Łodzi i Sieradza. Wartość prac wynosi ok. 14 mln zł. Zadanie współfinansowane ze środków RPO Woj. Łódzkiego.

Budowa przystanku kolejowego Pabianice Północne
— Konsekwentnie zwiększamy dostęp pasażerów do kolei w każdym regionie Polski. Przykładem tego rodzaju inwestycji, która usprawni podróżowanie między Pabianicami a Łodzią jest właśnie budowa nowego przystanku Pabianice Północne — powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.


W Pabianicach przy przejeździe kolejowo-drogowym PLK SA wybudowały konstrukcję pierwszego peronu, który zapewni obsługę podróżnych w stronę Zduńskiej Woli, Łasku i Sieradza. Przy wzmocnionym nasypie ustawiono ścianki peronowe. Układane są płyty peronowe z antypoślizgową nawierzchnią. Równocześnie kontynuowane są prace związane z  budową drugiego peronu przy sąsiednim torze. Z obu stron linii kolejowej wyrównywany jest teren i zabezpieczane nasypy.

Dwa perony jednokrawędziowe o długości 150 metrów wyposażone będą w ławki, wiaty, informację pasażerską oraz oświetlenie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów zapewnią pochylnie. Wygodne przesiadki z kolei na transport indywidualny umożliwią miejsca parkingowe oraz wiata rowerowa. Zakończenie inwestycji nastąpi w IV kwartale 2023 r.

Na czas prac w rejonie przystanku, na odcinku Łódź Lublinek – Pabianice, ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Zamknięcie toru zostało ograniczone do niezbędnego minimum, zapewniając sprawną realizację inwestycji i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

Lepsza obsługa na stacji i dworcu w Zduńskiej Woli

Projekt, w ramach którego powstaje przystanek Pabianice Północne, obejmuje również budowę nowej infrastruktury pasażerskiej na stacji Zduńska Wola, która zapewni efektywne wykorzystanie transportu kolejowego. Wspólnie z miastem realizowane są prace w budynku dworca i placu przydworcowym. Inwestycja sprawi, że dworzec stanie się bardziej funkcjonalny. Wygodniejsze podróże zapewni nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Powstaną nowe, dostępne toalety, a budynek zostanie podłączony do miejskiej sieci cieplnej. Na placu przed dworcem będą nowe jezdnie i chodniki, a także zadaszone dojście do przejścia podziemnego. Komfortowe przesiadki na pociąg przyniesie budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów.

Obecnie remont prowadzony jest wewnątrz budynku dworca. Są tam montowane m.in. instalacje elektryczne i wodne. Prowadzone są roboty wykończeniowe w pomieszczeniach. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.

W ramach projektu „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” powstały również nowe kładki nad torami w Strykowie i Głownie na linii między Łodzią a Łowiczem. Obiekty wyposażone w windy umożliwiają lepsze zintegrowanie stacji kolejowej z miastem.

Łączna wartość projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 to ok. 50 mln zł.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}