W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpieczniejsza Rail Baltica

17.07.2023

Od dziś kierowcy korzystają już z bezkolizyjnego skrzyżowania w Kobyłce nad linią kolejową Warszawa – Białystok. Wiadukt drogowy zwiększył bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawił komunikację w mieście. To jeden z dwunastu obiektów na trasie Rail Baltica w województwie mazowieckim, które PKP Polskie Linie Kolejowe SA budują za ponad 347 mln zł. Inwestycja została dofinansowana z unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę.

Bezpieczniejsza Rail Baltica

Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa – Białystok powstał w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie umożliwia bezpieczny i wygodny przejazd na drugą stronę torów, a kierowcy nie muszą czekać przed zamkniętymi rogatkami. Dzięki temu możliwa jest szybsza komunikacja pomiędzy dzielnicami miasta.

Dwupoziomowa przeprawa nad torami ma 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi korzystają z chodnika, a dla rowerzystów przygotowano ścieżkę rowerową. Nowy wiadukt zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Koszt inwestycji to 31 mln zł.

— Inwestycja w Kobyłce zwiększa bezpieczeństwo w ruchu pociągów i zapewnia wygodne podróże. Jednocześnie poprawia się także komunikacja drogowa w mieście, co przekłada się na jakość życia mieszkańców. Efektywne wykorzystanie środków z instrumentu CEF Łącząc Europę, buduje pozycję kolei jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu — powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

— Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Rail Baltica, a pozytywne, wymierne rezultaty inwestycji służą bezpieczeństwu oraz wygodzie mieszkańców i podróżnych. Ten projekt nie tylko zwiększa możliwości w międzynarodowym ruchu kolejowym, ale oznacza także korzyści w wymiarze lokalnym. Na mazowieckim odcinku budujemy łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych, w tym dwa obiekty w Kobyłce — stwierdził członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Piotr Majerczak.

Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

To nie koniec inwestycji PLK SA zwiększających bezpieczeństwo i sprawność ruchu drogowego oraz kolejowego w Kobyłce – zaawansowane są również prace na budowie tunelu pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowanie powstaje w pobliżu przystanku Kobyłka. Postępują roboty przy budowie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnika i ścieżki rowerowej. Przebudowywane są odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz dojazdy do posesji. Zakończenie prac przewidziano na jesień tego roku.

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” obejmuje m.in. budowę 12 obiektów na trasie od Zielonki do Małkini. Wiadukty drogowe nad torami zbudowano w Tłuszczu, Mokrej Wsi, Łochowie (dwa obiekty), Toporze i Małkini. W Zielonce powstał tunel pod torami. W Jasienicy Mazowieckiej, Łochowie i Toporze zbudowano przejścia pod torami dla pieszych i rowerzystów.

Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}