Ekspresowa obwodnica Skarżyska-Kamiennej oddana do ruchu
18.12.2019
18 grudnia 2019 r., na prawie pięć miesięcy przed terminem kontraktowym, została udostępniona do ruchu droga ekspresowa S7 między granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego a Skarżyskiem-Kamienną.
Kierowcy mogą już korzystać z dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S7 o długości 7,6 km oraz węzła Skarżysko-Kamienna Zachód. Skierowanie ruchu na ciąg główny S7 i odciążenie dawnej drogi nr 7 od ruchu tranzytowego pozwoli na wykonanie prac w obrębie obecnie nieczynnego węzła Skarżysko-Kamienna Północ, który zgodnie z zapisami kontraktu będzie udostępniony w maju 2020 r. Kontynuowane będą również roboty na drogach dojazdowych oraz prace związane z ruchem lokalnym.
Dzięki nowej drodze ekspresowej znacznie skróci się czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu drogowego, a wyprowadzenie ruchu ciężkiego z miasta przyczyni się do poprawy komfortu życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej. Cała droga S7 na odcinku 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku stolicy będzie miała parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej.
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to blisko 344,4 mln zł, a wartość dofinansowania z UE wynosi około 156,9 mln zł.
Informacje o inwestycji
- Długość odcinka – 7,6 km,
- przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas,
- szerokość pasa ruchu - 3,5 m,
- szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m,
- szerokość pasa dzielącego – 12 m,
- maksymalne obciążenie - 115kN/oś,
- węzły Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód,
- liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe.