W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Inwestycje kolejowe na Mazowszu

28.10.2022

28 października 2022 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zapoznał się z postępem prac na budowie wiaduktu drogowego nad linią kolejową Warszawa – Białystok w Kobyłce. Uczestniczył również w Kozienicach w podpisaniu piątej już umowy z wnioskodawcą inwestycji realizowanej w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.

Inwestycje kolejowe na Mazowszu

Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań na Rail Baltica

Wiadukt nad linią kolejową Warszawa - Białystok w Kobyłce zastąpi przejazd kolejowo-drogowy, co znacznie usprawni ruch kolejowy i drogowy.

– Międzynarodowa linia Rail Baltica to inwestycja kluczowa zarówno w skali kraju, jak i Europy. Na mazowieckim odcinku modernizacja linii już zapewniła wygodniejsze podróże i bardziej dostępną kolej. Kontynuujemy te pozytywne zmiany. Dzięki takim budowom jak w Kobyłce, poprawia się standard życia mieszkańców i łatwiej można prowadzić biznes. Z nowoczesnych rozwiązań korzysta kolej i wszyscy mieszkańcy – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. 


Inwestycje na trasie Rail Baltica, takie jak w Kobyłce, realizowane są obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA z udziałem środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Projekt, z którego finansowane jest 12 bezkolizyjnych skrzyżowań, wart jest prawie 300 mln zł. Kierowcy i piesi już korzystają z wiaduktów drogowych w Toporze, Łochowie (dwa obiekty) i Małkini. Wykorzystywane są przejścia  pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Budowane są wiadukty nad torami w Tłuszczu i Mokrej Wsi oraz tunel w Zielonce. W Toporze powstaje przejście dla pieszych pod torami, które ułatwi dostęp do przystanku kolejowego. 

Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl

Kozienice zyskają połączenie kolejowe z Warszawą

PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Gmina  Kozienice podpisały umowę na realizację projektu „Kolej w Kozienicach - likwidacja regionalnego wykluczenia komunikacyjnego”. Dzięki budowie nowej linii kolejowej czas podróży z Kozienic do Warszawy wyniesie około 86 minut. W ramach projektu o szacowanej wartości 321 mln zł wybudowana zostanie 24 km nowa linia kolejowa Świerże Górne – Dobieszyn, łącząca linię kolejową nr 77 (Janików - Świerże Górne) z linią kolejową nr 8  (Warszawa Zachodnia - Kraków Główny). Trasa zostanie zelektryfikowana, dzięki czemu w połączeniach przewoźnicy będą mogli wykorzystywać nowoczesne, ekologiczne pojazdy i tym samym przygotować lepszej ofertę dla podróżnych.

Mieszkańcy tej części Mazowsza zyskają lepszy dostęp do kolei, dzięki budowie nowych stacji: Kozienice, Świerże Górne, Głowaczów. Wszystkie obiekty będą przystosowane do obsługi osób o organicznych możliwościach poruszania się. Zapewnią one komfortowe warunki oczekiwania na pociąg. Będą wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu.

PKP PLK SA podpisały już wszystkie cztery umowy z wnioskodawcami Programu Kolej Plus na terenie województwa mazowieckiego na projekty: „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka  – Małkinia” oraz „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Siedlce”, oraz z Miastem i Gminą Serock na projekt: „Budowa linii kolejowej Zegrze - Przasnysz, jako realizacja szlaku „Kolei Północnego Mazowsza” (projekt dokumentacyjny)”.

W ramach Programu Kolej Plus do realizacji zakwalifikowano łącznie 34 inwestycje, które zostały zgłoszone przez samorządy z jedenastu województw: siedem w województwie śląskim, pięć w województwie lubelskim oraz wielkopolskim, po cztery w województwie małopolskim i mazowieckim, trzy w województwie dolnośląskim, dwa w województwie łódzkim, po jednym w województwie: lubuskim, opolskim, podlaskim i świętokrzyskim. Projekty wybrane do realizacji obejmują miasta powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie mają obecnie pasażerskich połączeń kolejowych lub połączenia wymagają usprawnienia. Dzięki realizacji Kolei Plus ok. 1,5 mln ich mieszkańców zyska lepszy dostęp do kolei pasażerskiej.

Więcej o Programie Kolej Plus https://www.plk-sa.pl/program-kolej-plus

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}