Jakie udziały?
Zamawiający ma zapewnić, aby udział nisko- i zeroemisyjnych pojazdów w całkowitej liczbie pojazdów objętych udzielonymi zamówieniami wyniósł:
- dla pojazdów kat. M1, M2 i N1 (osobowe o DMC-dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t i ciężarowe o DMC nieprzekraczającej 3,5 t):
- w pierwszym okresie odniesienia do 2025 r. – co najmniej 22% nisko- lub zeroemisyjnych,
- w drugim okresie odniesienia do 2030 r. – co najmniej 22% zeroemisyjnych;
- dla pojazdów kat. N2 i N3 (ciężarowe o DMC pow. 3,5 t):
- w pierwszym okresie odniesienia do 2025 r. – co najmniej 7% napędzanych paliwami alternatywnymi,
- w drugim okresie odniesienia do 2030 r. – co najmniej 9% napędzanych paliwami alternatywnymi;
- dla pojazdów kat. M3 (autobusy) klasy I i klasy A:
- w pierwszym okresie odniesienia do 2025 r. – co najmniej 32% napędzanych paliwami alternatywnymi,-
- w drugim okresie odniesienia do 2030 r. – co najmniej 46% napędzanych paliwami alternatywnymi,
przy czym połowa udziału musi zostać osiągnięta w drodze zamówienia autobusów zeroemisyjnych.