W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kłodzko - lepsza oferta kolei dla miasta i regionu

09.10.2018

Na stacji Kłodzko Główne PKP Polskie Linie Kolejowe SA przebudowały dla podróżnych dwa perony. Obiekty zyskały nową nawierzchnię. Zamontowano oświetlenie. Są nowe ławki i tablice informacyjne. Bezpieczne przejście między peronami zapewniają zamontowane w ramach prac urządzenia.

Stacja Kłodzko Główne

Dla przewozów towarowych bardzo ważna była przebudowa układu torowego stacji. Objęła cztery tory stacyjne i wiadukt kolejowy. Przejazdy pociągów ułatwia 13 nowych rozjazdów. Wyposażono je w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Dzięki temu utrzymane będzie sprawne kursowanie składów także w warunkach zimowych. Zwiększenie przepustowości stacji gwarantują nowe urządzenia sterowania ruchem. Odnowione tory to możliwość przejazdu przez Kłodzko Główne ciężkich składów towarowych (o nacisku na oś 221 kN). Jest to szczególnie istotne przy wywozie kruszywa z pobliskich kopalni, z rejonu Ścinawki i Nowej Rudy.

Na modernizację stacji Kłodzko Główne przeznaczono 22,5 mln zł. Prace są realizowane w ramach zadania „Zwiększenie przepustowości na wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”. Zadanie finansowane jest ze środków budżetowych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamierza nadal zwiększać możliwości stacji w Kłodzku i przeznaczy na prace dodatkowe środki.

Kłodzko Miasto już projektowane

Zakres prac o wartości blisko 60 mln zł pozwoli na przebudowę dotychczasowego przystanku Kłodzko Miasto w stację z nowymi peronami, wyposażoną m.in. w windy. Zyskają podróżni - pociągi będą mogły kończyć lub rozpoczynać trasę w centrum miasta. To znaczne ułatwienie dla mieszkańców i turystów odwiedzających Kotlinę Kłodzką. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Obecnie trwa projektowanie, roboty rozpoczną się w IV kwartale br.

Przewozy towarowe - ważny cel Krajowego Programu Kolejowego

Za 182 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe usprawnią transport towarów koleją na granicy województwa śląskiego i opolskiego. Rewitalizowana jest linia towarowa Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle. Krótszy czas jazdy pociągów, większa przepustowość linii i bezpieczny przewóz ładunków to główne efekty projektu. Jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w województwach śląskim i opolskim zapewni lepsze warunki transportu towarów na północ kraju. Roboty zakończą się w 2019 r.

Ważną dla transportu towarów na północ jest linia kolejowa – Chybie – Rybnik – Nędza/Turze. Rewitalizacja trasy umożliwi zwiększenie prędkości pociągów nawet do 100 km/h, co znacznie usprawni transport towarów, głównie z Rybnickiego Okręgu Węglowego. Inwestycja odciąży towarową linię średnicową E30, łączącą Zgorzelec i Przemyśl. Prace obejmują m.in. wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także montaż urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja jest warta prawie 467 milionów złotych. Rewitalizacja całej linii kolejowej Chybie – Nędza/Turze ma zakończyć się w III kwartale 2019 r.

{"register":{"columns":[]}}