Kolej wróci na północne Mazowsze. Modernizacja trasy Ostrołęka - Chorzele
26.07.2019
Będzie lepszy dostęp do kolei w północno-wschodniej części woj. mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały 26 lipca 2019 r. umowę na modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele. Dzięki inwestycji pociągi wrócą na nieczynną od 18 lat linię, co zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe sp. z o. o. podpisały umowę za 314,7 mln zł na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Lepsze warunki zyska także transport towarowy.
Wygodne podróże z nowych peronów
Dzięki modernizacji poróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o graniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.
Szybciej i bezpieczniej
Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.
Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a ich zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”.
Więcej informacji na stronie PKP PLK: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/kolej-wraca-na-polnocne-mazowsze-umowa-na-modernizacje-trasy-ostroleka-chorzele-4309/