Kolejny przewoźnik we Wspólnym Bilecie!
20.12.2018
Od 9 grudnia 2018 r. pasażerowie kolei w Polsce mogą korzystać ze Wspólnego Biletu. Dzięki wprowadzeniu takiej usługi podróżni mogą kupić jeden bilet na całą podróż. Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami oferta Wspólny Bilet została rozszerzona o połączenia kolejnego przewoźnika – Kolei Małopolskich.
Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży Wspólnego Biletu pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić jeden bilet na całą podróż, niezależnie od tego, z jakich pociągów korzystają i na jakich trasach podróżują. Co ważne, nowa oferta dotyczy nie tylko przewoźników z Grupy PKP, ale także kolei samorządowych, które odpowiadają za obsługę połączeń regionalnych i aglomeracyjnych. Pasażerowie mogą już kupować bilety na połączenia obsługiwane przez przewoźników, z usług których korzysta około 80 proc. wszystkich pasażerów kolei w Polsce, czyli PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, Przewozów Regionalnych (POLREGIO), Kolei Mazowieckich, Kolei Wielkopolskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a od 20 grudnia 2018 r. Wspólny Bilet obowiązuje także w Kolejach Małopolskich. To drugi obok POLREGIO przewoźnik obsługujący regionalne i aglomeracyjne połączenia kolejowe w Małopolsce. Korzystając z usług Kolei Małopolskich, można dojechać m.in. do Wieliczki, portu lotniczego w Balicach, a także do Tarnowa, Nowego Sącza, Krynicy-Zdroju, Jasła i Miechowa. Już wkrótce Wspólny Bilet będzie obowiązywał także w Kolejach Śląskich, Kolejach Dolnośląskich oraz pociągach spółki Arriva RP.
Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników. Warto podkreślić, że Wspólny Bilet to nowa, dodatkowa oferta, a pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli korzystać np. z promocji oferowanych przez przewoźników w regionach i na konkretnych trasach.
Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która zintegrowała i ustandaryzowała proces sprzedaży biletów.